falcon1000tk Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Cześć ostatnio zobaczyłem właśnie takie cudo i nie daje mi spokoju.. nie mogę określić marki i pochodzenia tego silnika...? Wygląda na stacjonarny... i to koło zamachowe z przodu tez chyba oryginał, może jest od jakiejś łodzi? Nie ma na nim żadnej nazwy tylko jakieś nr sporadycznie...Może macie jakieś pomysły??jest dolnozaworowy - mały 200-350 ccm maksymalnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
falcon1000tk Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 te rury zerdzewiałe to tłumiki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
falcon1000tk Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Gaźnik jest od malucha a magneto jakieś radzieckie doczepione:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
falcon1000tk Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Brakuje dekompresora... Link to comment Share on other sites More sharing options...
falcon1000tk Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 na jakie lata byście go określili ??jak znajdzie ktoś podobne foty takiego silnika będę wdzięczny...:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
madmax344 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 to może być silnik od motolotni albo od czegoś podobnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klemens Forel Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Osobiście uważam że to jest jakiś silnik pomocniczy rozruchowy ale może sie myle podstawa obejrzyj czy nie ma jakichś sygnatur nazw etc przynajmniej bedzie wiadomo z jakiego kraju ubogie zdjęcia dałeś mało z nich wynika np głowice słabo widac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landszaft Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 oglądałem ten silnik na giełdzie staroci w Bytomiu. To nie żadna motolotnia, bo w latach 40-50 jeszcze czegoś takiego nie było a mniej więcej określał czasy to sprzedawca który wyrwał go z jakiejś stodoły. w sumie cylinderki niewielkie i pojemność tego cuda 350 do maks 500 cm 3, więc na samolot też nie pasuje. Silniczek wygląda na stacjonarny , te dwie cienkie rurki po bokach to wydechy, wydechy mają średnicę 3cm. Więc po wydechach widać że pojemność mizerna. Na pewno też żaden motocykl Link to comment Share on other sites More sharing options...
igor999 Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Według mnie to jakiś silnik stacjonarny, bo po co koło rozruchowe, to aluminiowe, ma tak ukształtowane łopatki- tylko do chłodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartosz9670 Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Witam, jestem aktualnym posiadaczem tego silnika. Silnik ma pojemność 250cc i jest nieco zdekompletowany... cała rama razem z wydechami jest dorabiana z rurek hydraulicznych do wody i tak samo jak koło zamachowe nie jest od tego silnika.Gaźnik od malucha, aparat zapłonowy jakiś radziecki i też nie od tego silnika.Podobne silniki w latach 20-stych stosowano w motocyklach marki Douglas ale nie wiem czy to jest jeden z nich.Gdyby ktoś znalazł jakieś dodatkowe informacje to niech pisze na forum. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyg-zag Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Może, to przeróbka czegoś podobnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Oj zyg-zag,przecież pokazujesz kompresor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartosz9670 Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 silnik prawdopodobnie pochodzi z tekiego agregatu stacjonarnego lub z agregatu prądotwórczego. jedynym problemem jest to że nie mozna zidentyfikować marki silnika...jeśli chodzi o koło wentylatora to całkiem możliwe że pochodzi on właśnie z takiego kompresorka Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyg-zag Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Dobrze wiem , że to kompresor, dla chcącego nic trudnego.Podzielam zdanie bartosza9667 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fyslo Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 to czeski Walter z lat dwudziestych do agregatu prądotwórczego ale bardzo skopany Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catadero Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 tysio BRAWOData produkcji tych silników nie jest znana. Produkowała je firma J. Walter & Co w Jinonicach (obecnie Praha 5-Jinonice ul. Klikata). Silnik przeciwbieżny (bokser), chłodzony powietrzem, ślepak, benzynowy z zapłonem iskrowym.Tyle...Od przodu powinien mieć na stałe zamocowaną korbę.C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.