falcon1000tk Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 Cześć ostatnio zobaczyłem właśnie takie cudo i nie daje mi spokoju.. nie mogę określić marki i pochodzenia tego silnika...? Wygląda na stacjonarny... i to koło zamachowe z przodu tez chyba oryginał, może jest od jakiejś łodzi? Nie ma na nim żadnej nazwy tylko jakieś nr sporadycznie...Może macie jakieś pomysły??jest dolnozaworowy - mały 200-350 ccm maksymalnie...
falcon1000tk Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 Gaźnik jest od malucha a magneto jakieś radzieckie doczepione:)
falcon1000tk Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 na jakie lata byście go określili ??jak znajdzie ktoś podobne foty takiego silnika będę wdzięczny...:)
madmax344 Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 to może być silnik od motolotni albo od czegoś podobnego
Klemens Forel Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Osobiście uważam że to jest jakiś silnik pomocniczy rozruchowy ale może sie myle podstawa obejrzyj czy nie ma jakichś sygnatur nazw etc przynajmniej bedzie wiadomo z jakiego kraju ubogie zdjęcia dałeś mało z nich wynika np głowice słabo widac...
Landszaft Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 oglądałem ten silnik na giełdzie staroci w Bytomiu. To nie żadna motolotnia, bo w latach 40-50 jeszcze czegoś takiego nie było a mniej więcej określał czasy to sprzedawca który wyrwał go z jakiejś stodoły. w sumie cylinderki niewielkie i pojemność tego cuda 350 do maks 500 cm 3, więc na samolot też nie pasuje. Silniczek wygląda na stacjonarny , te dwie cienkie rurki po bokach to wydechy, wydechy mają średnicę 3cm. Więc po wydechach widać że pojemność mizerna. Na pewno też żaden motocykl
igor999 Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Według mnie to jakiś silnik stacjonarny, bo po co koło rozruchowe, to aluminiowe, ma tak ukształtowane łopatki- tylko do chłodzenia.
bartosz9670 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Witam, jestem aktualnym posiadaczem tego silnika. Silnik ma pojemność 250cc i jest nieco zdekompletowany... cała rama razem z wydechami jest dorabiana z rurek hydraulicznych do wody i tak samo jak koło zamachowe nie jest od tego silnika.Gaźnik od malucha, aparat zapłonowy jakiś radziecki i też nie od tego silnika.Podobne silniki w latach 20-stych stosowano w motocyklach marki Douglas ale nie wiem czy to jest jeden z nich.Gdyby ktoś znalazł jakieś dodatkowe informacje to niech pisze na forum. Pozdrawiam
esterendensen Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Oj zyg-zag,przecież pokazujesz kompresor...
bartosz9670 Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 silnik prawdopodobnie pochodzi z tekiego agregatu stacjonarnego lub z agregatu prądotwórczego. jedynym problemem jest to że nie mozna zidentyfikować marki silnika...jeśli chodzi o koło wentylatora to całkiem możliwe że pochodzi on właśnie z takiego kompresorka
zyg-zag Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 Dobrze wiem , że to kompresor, dla chcącego nic trudnego.Podzielam zdanie bartosza9667 .
fyslo Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 to czeski Walter z lat dwudziestych do agregatu prądotwórczego ale bardzo skopany
Catadero Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 tysio BRAWOData produkcji tych silników nie jest znana. Produkowała je firma J. Walter & Co w Jinonicach (obecnie Praha 5-Jinonice ul. Klikata). Silnik przeciwbieżny (bokser), chłodzony powietrzem, ślepak, benzynowy z zapłonem iskrowym.Tyle...Od przodu powinien mieć na stałe zamocowaną korbę.C.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.