Skocz do zawartości

Mistrale dla Rosji


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Więcej:
http://www.altair.com.pl/start-5513
PS Czy nie było by dobrze (skoro istnieje ą fora Pojazdy/Artyleria, oraz Lotnictwo i okolice )wydzielić forum o tematyce marynistycznej oraz np:Umundurowanie, ekwipunek i broń strzelecka" .
Taka luźna propozycja ;)

Opinie mile widziane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł z tym działem o marynarce wojennej!
Mógłbym wreszcie popisać o moich ulubionych okrętach podwodnych z okresu II Wojny Światowej...
Fajne zdjęcie U-995 zamieściłeś macvsog : )
Marzy mi się pojechać do Laboe , by zobaczyć tego u-boota...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem o jakimś magiku młodym oficerze U-boata który zwiał z Norwegi bodjaże do Argentyny i pływał 3 miesiące po zakonczeniu wojny po Atlantyku.Pózniej jego statek który był super stanie amerykanie odcholowali i zrobili wielkie KA-BUM!!!!!!!Macie jakieś materiały o tej ucieczce?Czy po wojnie jakieś U-boaty były uzywane przez inne kraje ?Polacy tez sobie jakiegoś zostawili czy wszystko poszło dla komunistów na polsilvery...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci Klemens zapewne o oberleutnauta Heinza Schaeffera i jego okręt U-977(VIIC).
Rankiem 17 sierpnia 1945r. wszedł on na rede argentyńskiego portu Mar del Plata. Do tego samego portu na początku lipca dotarł inny niemiecki okręt podwodny ; U-530(IXC/40).
Obydwie jednostki po inernowaniu zostały przekazane Amerykanom i zniszczone na poligonach morskich.
13 listopada 1946 amerykański okręt podwodny USS Atule" zatopił torpedą U-977 w pobliżu półwyspu Cape Cod.
Losy tych U-bootów można prześledzic na stronach Facta Nautica".
Po zakończeniu działań wojennych w Europie kilka U-bootów stacjonujacych na Dalekim Wschodzie przejeli Japończycy.
Francuzi wydobyli pare jednostek zatopionych w ich portach i po remoncie wcielili do służby.
USA, Wielka Brytania i ZSRR dokonały podziału mniedzy siebie floty podwodnej Kriegsmarine.
Intesywne badania i testy U-bootów zaowocowały póżniej własnymi konstrukcjami, jak np. wzorowanymi na typie XXI radziecki projekt 613.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
Odwrót od zachodnich rozwiązań?"

Wicepremier FR Dmitrij Rogozin poinformował dziś, że Rosja nie produkuje paliwa o parametrach wymaganych dla budowanych we Francji okrętów Mistral.
Odpowiedzialny za rosyjski przemysł obronny wicepremier Rogozin powiedział dziś dziennikarzom, że użycie rosyjskiego paliwa i smarów do eksploatacji okrętów desantowych typu Mistral grozi uszkodzeniem silnika, a przynajmniej utratą gwarancji. Głównym problemem ma być występujące w niskich temperaturach zjawisko woskowania lub żelowania oleju napędowego, który w tym stanie będzie uszkadzał pompy wtryskowe silników. Zdaniem wicepremiera to nie jedyny problem, bo do eksploatacji budowanych we Francji śmigłowcowców potrzeba aż 50 odmian paliw i smarów. Prawdopodobnie nasi chemicy będą musieli opracować specjalne dodatki, aby zaradzić tym problemom – powiedział.

Rogozin dodał, że poczynione w ostatnich latach zakupy obcego sprzętu wojskowego nie były należycie przeanalizowane. Wicepremier powiedział również, że 14-15 lutego dojdzie do spotkania, na którym przedstawiciele koncernu DCNS, będącego głównym wykonawcą rosyjskiego kontraktu (Wkrótce znaczy... jutro, 2011-06-17), mają odpowiedzieć Rosjanom na wszystkie budzące ich niepokój pytania.

Podnoszone ostatnio przez prasę problemy zakupionym przez Rosję zagranicznym sprzętem i uzbrojeniem pojawiły się zaraz po zmianie ministra obrony FR (Szojgu za Sierdiukowa, 2012-11-06). Anatolij Sierdiukow był zwolennikiem sprowadzania do Rosji zachodnich rozwiązań technicznych, aby nadrobić zapóźnienia (Rosyjskie(?) Rysie, 2012-03-14, Rosja testuje Centauro, 2012-05-12, Rosja chce kupić 500 AMV, 2012-06-22). Natomiast wprowadzony przez prezydenta Putina do ministerstwa obrony FR Siergiej Szojgu zaczął zmieniać to nastawienie, krytykując wcześniejsze decyzje (Nowe malowanie rosyjskich samolotów, 2012-12-27). Do głosu zaczęli dochodzić również przedstawiciele rosyjskiego przemysłu obronnego, dla których zagraniczne uzbrojenie było ekonomicznym zagrożeniem (Złe perspektywy Rysia, 2013-01-28, Rosja redukuje Mistrale?, 2012-12-21, Przyśpieszony KTO Bumerang, 2012-10-12).

Prawdopodobnie wicepremier Rogozin odpowiedzialny za rosyjski przemysł obronny, w obawie przed posądzeniem o sabotowanie rodzimych przedsiębiorstw, przyłączył się do krytyków wcześniejszych decyzji pozyskania zagranicznego sprzętu".
Źródło:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9620
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie