Skocz do zawartości

Germaz M-ATV G10.


infamis

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Wiadomo, coś więcej na ten temat?
http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/320085,na-politechnice-wroclawskiej-zbudowano-pojazd-pancerny,id,t.html?cookie=1

2010-10-14 19:50:24, aktualizacja: 2010-10-14 19:50:24

Naukowcy z Politechniki Wrocławskiej opracowali samochód na miarę poważnej konkurencji dla amerykańskiego hummera. Pod kierunkiem prof. Eugeniusza Rusińskiego projekt pancernego wozu M-ATV G10 zamieniono w prototyp.
Pomysł konstrukcji narodził się na Politechnice dwa lata temu. - Inspiracją były wydarzenia wojny w Iraku. Polacy byli zszokowani informacjami, że nasi żołnierze, najeżdżając na miny, giną z powodu braku odpowiednio opancerzonych samochodów - wspomina profesor. Transporter doczekał się prezentacji na targach wojskowych MSPO 2010 w Kielcach. Waży 12,5 t, mieści 10 żołnierzy, ma 10-milimetrowy pancerz.
- Z otwartymi drzwiami przypomina słonia, co budziło podziw wśród zainteresowanych - podkreśla prof. Rusiński.

Nie wszyscy na Politechnice już wiedzą o nowoczesnym wozie dla żołnierzy. Student Krzysztof Matyński: - Ja nic o tym nie wiem, ale mój brat studiuje na Wydziale Mechanicznym, to na pewno coś kojarzy.

Kołowy transporter opracowało konsorcjum Wydziału Mechanicznego i polskiej firmy Germaz. Projekt pochłonął 5 mln złotych. - Od państwa otrzymaliśmy jedną piątą sumy, więc potrzebny był inwestor, który dołoży pozostałe środki. Była nim firma Germaz - tłumaczy profesor.

Pracując nad wozem bojowym, Politechnika Wrocławska stworzyła własne patenty. Innowacyjny jest w pełni kanciasty kształt kadłuba przypominający literę V. To sprawia, że jest on odporny zarówno na wybuchy min, jak ostrzał z broni strzeleckiej i lekkiej artylerii.

- Proszę zwrócić uwagę, że hummer w porównaniu do naszego transportera jest płaski - chwali się profesor.

Do budowy pojazdu wykorzystano stal i laminaty. Drugim atutem konstrukcji jest podwozie zbudowane na bazie mercedesa unimog. Elastycznie podwieszone do karoserii umożliwia jazdę po nierównym terenie, a dodatkowo chroni załogę przed wybuchem.

Naukowcy zaprojektowali specjalne fotele na ruchomych szynach, zwiększające bezpieczeństwo załogi. Pojazd przeszedł testy na poligonie.

Chęć zakupu pojazdu pancernego z Politechniki wyraziło już kilka krajów z Europy i Azji. Ale ze względu na tajemnicę handlową ich nazwy nie są podane do wiadomości publicznej. Pomimo zainteresowania polskich oficerów, brak na razie zamówień na produkcję dla Wojska Polskiego.

Michał Wychodil/Gazeta Wrocławska"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam wygaszany? nie ma szans Afganistan Wiecznie żywy niczym Idee Wielkiego Lenina.
Fajne Autko podobne widziałem na ruskich filmach z Osetii.
Były one produkcji Turecko-Izraelskiel i używali ich Gruzini.
Nazwy nie pamiętam
Panowie bez propagandyt to że blachy nie proste to nic nie znaczy F-117 też miał nie proste i ...pojechał do Rosji.
W Serbii została osłona kabiny pilota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.
Zestawienie z Hammerem całkowicie nietrafione, bo Germaz to samochód znacznie większy.

2.
Podwozie i cała mechanika to niemiecki Unimog - raczej drogi, więc zakup ze strony WP małoprawdopodobny.

3.
Podaż tego typu pojazdów jest obecnie dośc znaczna. Istnieje już na rynku kilka pojazdów opancerzonych zbudowanych na podwoziu Unimoga, chociażby AFT Dingo, czy Otokar Kaya. Odniesienie sukcesu przez nowy, pozbawiony renomy produkt może być więc trudne.

4.
Za Germazem stoi Ford i jak się wydaje ich jedyny wkład w projekt to kapitał. Niechcę byc złym prorokiem, ale coś mi się wydaje, że po klapie rynkowej M-ATV G10 łapę na całości położą Amerykanie, którzy będą go następnie sprzedawać pod inną marką i bez konieczności dzielenia się zyskiem ze wspólnikami z zaprzyjaźnionej Bolandy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie