por.pil.020 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Ależ Panowie, wy sie MYLICIE! Przeciez p-43 były używane przez 41 esk. i były na nich namalowane szachownice! O tych zdjęciach było głośno, nawet na naszym forum :)Wyraźnie widoczna szachownica:
por.pil.020 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Ten sam samolot tyle że już z wyciętą szachownicą...
por.pil.020 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 I zbliżenie z szanownymi tfu turystami. Samoloty prawdopodobnie zostały nawet przemalowane na nasze barwy tzn. zamalowano bułgarskie znaki i ten czerwony pas biegnący wzdłuż kadłuba. Gdzieś czytałem relację (ale za Chiny nie mogę sobie przypomnieć gdzie) że farba była jeszcze świeża (lepka) i w niektórych miejscach podczas lotu się złuszczyła.
Trooper85 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 W takim razie wycofuję się z tego co wcześniej napisałem
Hornet Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 TomekSz1-zdjęcie wklejone przez ciebie w dn.18.11.2010 roku przedstawia na lorze kolejowej kadłub,silnik jak tez i osłony silnika samolotu RWD-14B Czapla"!!!Gratuluje zdjęcia,których jak dla Czapli" jest b.mało.
por.pil.020 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Trooper spoko, nic sie nie stało :)Ja może rozwinę to o co chodziło Hornetowi - zdjecie czapli jest o tyle rewelacyjne, że dobrze widać te okienka w dole kadłuba. Jeszcze nie tak dawno toczyly sie dyskusje czy i gdzie one w ogole byly i jaki mialy kształt. Dzieki doslownie kilku zdjeciom takim ja te, sprawa stała się jasna.
Hornet Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 może jednak uściślę swoje spostrzeżenia....Te okienka w podłodze kabiny strzelca tylnego są inne od dotychczas znanych ze zdjęc Czapli" z nr.taktycznym 374....Tam były one naszyte na pokrycie spodniej części kadłuba....jak to robiono z okienkami inspekcyjnymi i drzwiczkami w RWD....Czapla" z lory kolejowej okienko pierwsze od tzw.ogona" jest wpuszczone w kadłub i prosto oprofilowane cwiartką wręgi kadłubowej.Pytanie czy to modyfikacja wykonana w seryjnej Czapli" produkowanej w PWS-e????.Pozdrawiam
bodziu000000 Napisano 25 Listopad 2010 Autor Napisano 25 Listopad 2010 Luftaufnahme von 2 Poln. Kampfflugzeuge, abgeschossen von Oblt Prassner (??) bei Radom"
robzet Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 WitamTrochę późno, ale w sprawie zdjęcia 2010-11-08 10:12:39. Sierżant pilot Franciszek Stańco zginął 1 maja 1929 roku na samolocie SPAD 61C1 w czasie lotu treningowego. Przyczyną tragedii było urwanie się skrzydeł. Sierżant Stańco był wtedy pilotem 122 EM w 2 PL w Krakowie. Informację znalazłem w : J. Pawlak, Polskie eskadry w latach 1918-1939, Warszawa 1989, s. 157.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.