Lemeryt Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Panowie - wielka prośba o pomoc w identyfikacji. To chyba jest wanna. Jest ona częściowo odsłonięta przez wodę, jej część znajduje się jeszcze pod ziemią. Szerokość to ok. 150 cm głębokość - 50 cm.
Lemeryt Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Obok w wodzie leży coś jak gdyby żaluzja z trzech pasków blachy szerokości ok 150 cm. Wiem że niewiele można wyczytać z tych zdjęć ale nie mogłem robić na miejscu zbyt wiele uchu". Może ktoś coś skojarzy.Pozdrawiam
Smeagol Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 A nie jest to może skrzynia ładunkowa z ciężarówki lub przyczepki?Pytanie jakiej grubości jest blacha?Pozdrawiam
Lemeryt Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 Nie głupi pomysł ale zwróć uwagę że na linii skarpy ziemnej „wanna” jest przedzielona w poprzek blaszaną grodzią. Grubość blachy to około 1,5 mm oczywiście przed korozją. Widoczne są przetłoczenia i wspawane tłoczone wzmocnienia.
Lemeryt Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 Prawdę mówiąc najbardziej obawiam sie że to jeden z typów kubełpanzerkapfwagenów. Dlatego pytam zanim zaczniemy akcje pozyskiwania tego zabytku". Pocieszające jest to że w tym miejscu szukałem pojazdów o których wyczytałem w źródłach i na pewno było ich tam kilka, dodatkowo potwierdza to wieść gminna".
Trooper85 Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 takie pierwsze skojarzenie http://vincesgallery.smugmug.com/History/SdKfz-9-Famo/Picture0466/66123339_kniuE-L.jpg
chudy.onyx Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 zejść w woderach i oczyścić z tych traw i śmieci bo teraz to niewiele widać
Lemeryt Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 Mięliśmy wczoraj wyciągać naszego potworka ale niestety chwilowo musieliśmy odpuścić i akcja została przesunięta na inny termin. Z Krzychubem34 i Szczepciem stale odwiedzamy naszego zardzewiałego przyjaciela.
Lemeryt Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 Tymczasem woda odsłoniła nowy detal. Z traw i śmieci nie będziemy go obierać to naturalny kamuflaż który póki co zdaje egzamin. Troorer85 - kierunek wskazany przez Ciebie i Smeagola jest dobry. To jest chyba za szerokie na wannę, jest to raczej skrzynia mocowana na ramę. Tylko od czego ?
Lemeryt Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 W cztery osoby, (Szczepciu, Krzychub34, Piotrek i ja)zainwestowaliśmy sporo czasu i wysiłku w częściowe odsłonięcie wanny. Dzięki temu udało mi się zidentyfikować znalezisko. Jest to niemiecki wóz taborowy hf 7. Na zdjęciu ciągnięty przez RSO – nad tylna osia przyczepy widoczne są detale które pokazywałem na ostatnich zdjęciach.
Lemeryt Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 Informacje na temat tej przyczepy zamieścił kolega MK w III części wątku o RSO , mam nadzieję że się nie obrazi że je zacytuję : Wprowadzony przez Wehrmacht stalowy wóz polowy jako Heeresfahrzeug 7 (Hf.7) [to jego oznaczenie, dosłownie to pojazd sił lądowych] od 1936 r. w kompaniach strzelców piechoty jako Großer Gefechtswagen (Hf.7/11) [duży wóz bojowy] taborów piechoty służył do transportu sprzętu, łącznie z żołnierskimi tornistrami. Był wyposażony dodatkowo w dyszel, dzięki czemu mógł być zastępczo ciągnięty przez ciężarówkę lub Raupenschlepper Ost ( RSO ) [standardowo był przeznaczony do trakcji konnej, ciągnięty był przez dwa konie]Jeszcze przed wybuchem II WŚ do jednostek dotarły pierwsze Stahlfeldwagen Hf.7. Hf.7 stanowił szczytowy punkt w rozwoju wozów polowych w Niemczech. Różnił się zasadniczo od poprzedników: spawane całkowicie stalowe wykonanie, cztery ogumione koła, półosie z korbą (?) ze sprężynami śrubowymi. Przez zamocowanie specjalnego zaczepu Hf.7 można było wozu używać również jako przyczepę ciągniętą za samochodem ciężarowym. Ciężar własny wynosił 1,04 t., a ciężar przewożonego ładunku 1,5 t. Ciężar całkowity wynosić mógł maksymalnie 2,76 tony (włącznie z 70 kg wyposażenia i dwoma kierowcami). Wóz miał długość 4103 mm (bez zaczepu), szerokość 1810 mm i wysokość 2100 mm, rozstaw osi wynosił 1580 mm a średnica koła 835 mm. Zaprzągnięte do niego był dwa konie. Ciężar, jaki każdy koń mógł ciągnąć wynosił 1300 kg. Po 1941 r., w nieprzyjaznych warunakch wschodniego placu działań okazało się to zdecydowanie za dużo, co raz po raz krytykowane było przez niemieckie jednostki. Hf.7 był używany też do różnych zastosowań jako großer Gefechtswagen Hf.7/11. Transportowane przedmioty musiały być ładowane dokładnie według ustalonego planu załadunku. Na zewnątrz stosowano malowanie maskujące a w środku falbę feldgrau."
Lemeryt Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 Więcej zdjęć znajduje się tutaj :http://odkrywca.pl/raupenschlepper-ost-steyr-rso-czesc-iii-,597180.htmlmiędzy innymi:https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum22/clip_2_copy3.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum22/hf.jpghttps://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum22/hsss.jpg Pozdrawiam, i dzięki za pomoc.Paweł
Woodhaven Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Wrzucam kilka zdjęć możne się przydadzą do ID części jak się trafia Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.