Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Tłok do motocykla? proszę o IDWymiaryśrednica: 6,9 cmwysokość:7,9 cmśr sworznia 1,9 cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Zwykły tłok,a taka kołomyja.Po pierwsze jak już wcześniej pisałem nie jest to tłok do dwusuwa(brak kołków blokujących pierścienie oraz widoczne otworki w ostatnim rowku).Czyli nie może być od Panoni,czy Csepela.Brak nagaru nie będzie świadectwem tego,że tłok pochodzi od silnika czy sprężarki ponieważ jest nowy nieużywany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 No i Hans ma racje-nie ma co się sprzeczać z kimś,komu brakuje elementarnej wiedzy o silnikach,nie mówiąc już o doświadczeniu w praktyce... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy.onyx Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 moja sugestia odnośnie żeliwa to kolor tłoka odcieniem przypominający białe żeliwo no i widoczne ślady po odróbce na ściankach tłoka, słabo było widać denko ale są tam jakby rdzawe naloty co mnie również ku temu skierowało, poszukałem troszkę w necie i jest to tłok do silnika spalinowego i kompresory odpadają, świadczy o tym fakt posiadania nacięcia umożliwiającego rozszerzanie się tłoka bez zmiany jego średnicy podczas pracy w warunkach podwyższonej temperatury Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catadero Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Dokładnie. A zapominaczowi już tylko pozostają do identyfikacji gazowe dzwonki.:-)C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansdekawka Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Nie kompresor, także nie kompresor samochodowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 I poczytanie trochę fachowej literatury o budowie i działaniu silników spalinowych... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapominacz Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 panonia??? csepel 250??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy.onyx Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 tłok jak mniemam jest wykonany z żeliwa i do silnika smarowanego bezpośrednio co zawęża obszar poszukiwań, z tego co widzę tłok jest płaskodenny co może sugerować dwie sprawy, pierwsze co mi przychodzi do głowy to kompresor ( płaskie dno i żeliwo ), inne możliwe zastosowanie to diesel, w dieslach zwłaszcza starych bądź w okrętownictwie stosowane były lub są tłoki z żeliwa, może być od jakiegoś stacjonarnego diesla, albo do silnika z łodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD1940 Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 A jeśli można spytać po czym wnosisz, że żeliwny? Taką średnicę tłoków miały np. silniki samochodu NSU 1000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Tłok do motocykla? proszę o IDWymiaryśrednica: 6,9 cmwysokość:7,9 cmśr sworznia 1,9 cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obsi90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Tłok wygląda jest aluminiowy,nie żeliwny.Świadczą o tym miejscowe utlenienia charakterystyczne dla alu.Żeliwo wygląda inaczej,inaczej też koroduje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansdekawka Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 A M E N Link to comment Share on other sites More sharing options...
esterendensen Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 No i co to znaczy smarowany bezpośrednio?Pierwsze słyszę.Kształt denka tłoka NICZEGO nie sugeruje,tym bardziej,że diesle często mają grube denko z zagłębieniami(nie pod zawory).Rowkowe nacięcie na płaszczu tłoka też nie przemawia za kompresorem,może to być silnik stacjonarny(agregat lub pompa). Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapominacz Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 to sobie poszukaj jakie rodzaje tłoków wychodziły w silnikach w panoni która wzorowała sie na silnikach csepla i porównaj wymiary tłoków z wymiarami które kolega podał, i zobacz że wymiary jednego tłoka sie zgadzają. jak sie porównuje tylko wizualnie to tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapominacz Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 mam jedno pytanie które powinno być zadane na początku tematu. czy na tłoku był nagar?? rozwieje to wątpliwości czy jest to tłok od kompresora czy od silnika spalinowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansdekawka Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Samochodowy, z wkładką stalową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sla1971 Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Pierwszy raz slysze o tlokach z zeliwa.Po rowkach na pierscienie i plaskim denku wnioskuje ze jest to tlok od kompresora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansdekawka Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Dalej piszesz głupoty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansdekawka Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Poprzedni mój post był do zapominacz "@sla1971,Tłoki z żeliwa stosowane były w silnikach spalinowych w początkach motoryzacji i jeszcze w połowie lat 20-tych.Żeliwne tłoki w kompresorach , bardziej po polsku sprężarkach zwanymi, występują po dzień dzisiejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catadero Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 @zapominacz-te tłoki w Panonii to wychodziły gdzie-z boku (do wyboru prawy lub lewy), z przodu czy może z tyłu silnika. Bo sobie poszukałem i nidyrydy-nic nie ma na ten temat.C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
Obsi90
Tłok do motocykla? proszę o ID
Wymiary
średnica: 6,9 cm
wysokość:7,9 cm
śr sworznia 1,9 cm
Link to comment
Share on other sites
36 answers to this question
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.