oleq Napisano 27 Listopad 2009 Autor Napisano 27 Listopad 2009 WitamPrzeglądając zdjęcia satelitarne kilkakrotnie już natknąłem się na ciekawe formacje terenu. Niemam pojęcia skąd akurat taki zarys. Macie jakieś pomysły?
steell Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 ciężko coś powiedzieć, plamy nie są regularne ale też ich układ nie jest chaotyczny
mjut Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Pierwsze co mi się nasunęło, to stawy hodowlane, ale widzę, że to chyba jednak ziemia, a nie woda. A co powiedziałbyś na szkółki leśne??
flint Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Gniazda w lesie. To w Polsce? Wygląda troche jak rębnia gniazdowa tylko troche dużo gniazd. Brakuje mi szerszego kontekstu żeby coś więcej powiedzieć ale to raczej nie ma związku z ukształtowaniem terenu tylko sposób odnowienia lasu - w gniazda.
makul Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Nie znam się za bardzo na leśnictwie ale jeśli jakiś robal atakuje to czasem wycina się drzewa - w dużym promieniu. Dlatego - uwzględniając ze jest to las -nie widzę w tym nic dziwnego.Poza tym trochę cieżko na zdjęciach lotniczych odgadnąć jakie jest ukształtowanie terenu - w dodatku z rosnącym lasem.
oleq Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 Tak to w Polsce. Na pierwszy rzut oka też kojarzy mi się to z jakąś działalnością leśniczą jednak nic konkretnego nie przychodzimi do głowy. Jeśli chodzi o szkółki leśne to wątpie żeby w takich formacjach były one sadzone, te leśne gniazda to ciekawe spostrzeżenie..
sudajew Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 nad czym się tu zastanawiać? Wycina się kawałek lasu, potem to trzeba zaorać, i się sadzi sadzonki jedni mówią na to szkółki, w leśnym żargonie gniazda. Sam przez wakacje dorabiałem sobie czyszcząc sadzonki i też co trochę było kółko w starszym lesie wycięte i zrobione takie właśnie gniazdopzdr