Skocz do zawartości

Śmigłowiec LPR rozbił się na Bemowie


woytas

Rekomendowane odpowiedzi

Śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego rozbił się w czasie lotu szkoleniowego. Do wypadku doszło na lotnisku przy ulicy Księżycowej na warszawskim Bemowie. Maszyna podchodziła do lądowania. Doszło do bardzo poważnej awarii w czasie lądowania - powiedział Paweł Frątczak, rzecznik straży pożarnej. Maszyna spadła przed hangarami. Ma, uszkodzony wirnik z tyłu i śmigło - powiedział Artur Laudy ze stołecznej straży pożarnej..

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7275658,Smiglowiec_LPR_rozbil_sie_na_Bemowie.html


Wyglada jakby obciol sobie ogon...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Informacja nie całkiem prawdziwa. Żadnego spadania, ani rozbicia się podczas lądowania nie było.

Śmigłowiec Augusta 109 wykonywał lot ćwiczebny, którego założeniem była m.in. symulacja lądowania z jednym unieruchomionym silnikiem. Po wylądowaniu, gdy piloci rozpoczęli wyłączanie silników, niespodziewanie nastąpiły gwałtowne drgania maszyny, które doprowadziły do obcięcia przez wirnik główny belki ogonowej. Uszkodzenia są na tyle poważne, że śmigłowiec ten nie powróci już do służby. W LPR Augusta latała od 4 lat i jak twierdzi dyrektor LPR maszyna ta wykazywała się dużą usterkowością.

Piloci nie odnieśli poważnych obrażeń , obaj są badani w szpitalu, u jednego z nich jest podejrzenie urazu kręgosłupa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 szukalem infrmacji na temat tej katastrofy o ktorej rozmawialismy rano - same frazesy... To bylo 8t z pelnym pokladem gapiow.... Podobno za nisko lecial.

http://www.youtube.com/watch?v=YOMqCGaTK3g
- katastrofa Sokola w Tatrach - widzialem lepszy film na ktorym widac jak sobie ucina ogon - napewno znasz sprawe - wirnik uszkodzony w wyniku uderzenia w glowe ratownika, ktory podszedl za blisko - skutek podobny do tego z LPR - tylko wysokosc wieksza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie, ale Ci w Cisnej, to mieli pół wioski" na pokładzie, jakiś zefirek" przyleciał z zachodu, /tam teren jest w miarę otwarty/. Natomiast od wschodniej strony, jest dość stromy stok /gdzie niedźwiedzie piwo warzą/ ,tak mówią tubylcy.
Śmigiełko wmaglowało się w dorodne bieszczadzkie buki i było po zawodach!!!!!

Smutna sprawa!!!

Taka niepotrzebna śmierć wielu OSÓB .

PS. jak będę na wsi tzn w Warszawie, to spróbuję przesłuchać a okoliczność" pewne osoby.
GW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woytas, w stałopłacie" w razie uszkodzeń płatowca, jest jeszcze jakaś szansa, natomiast w wiropłacie", to zostaje Do Modlitwy", o ile będzie CZAS !!!
Pozdrawiam.
GW.
PS. Znam wypadek, z bliskiej rodziny jak facet na MIG 17- 19 ?????? popisywał" się nad Grójcem, przed Swą przyszłą Żoną, ale urwał" końcówkę skrzydełka o płotek przyszłego Teścia!!
Doprowadził latawca" do Mińska ???
Ale dwa lata wierdzy" dostał!!!
Miał pecha!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pozostal Ci ogon...
Jesli go nie masz to oberek skonczony katastrofa.
Zastanawia mnie ile procent wypadkow na smiglowcach konczy sie tragicznie - ale tak globalnie. Nikt nie stosuje chyba foteli katapultowych poza rosjanami w k-50/52 - modelach przystosowanych do tego typu sprzetu. Wiaze sie to z odstrzeleniem wirnika/ow tak by nie zgilotynowaly pilota/operatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadanie swobodne" to jest zawsze !! /w takich wypadkach/.
Ale bez żartów, nie zastanawiałem się, czy da się wykonać procedurę" autorotacji, bez ogonka", pewno się da, ostatecznie jak padł" napęd, to czy posiadamy ogonek" czy nie, to wsio ryba".
O ile sobie przypominam, to jakieś tam akumulatory pneumo-hydrauliczne były, i kilka przestawień, tarczy sterującej dało się wykonać.
Ale tu może wypowiedzą się fachowcy, którzy znają procedury" awaryjne, to nie moja dziedzina, ja od napędów!!!!
GW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ty filmiku pokazane jest zjawisko rezonansu przyziemienia (w warunkach testowych).

http://www.youtube.com/watch?v=4XdqgHrStZA&feature=related

Jak widać, mimo że silniki tracą moc to siły oddziaływujące na śmigłowiec są potężne. Przypuszcza się, że właśnie coś takiego zdarzyło się na Bemowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coe, bardzo dobre przykłady znalazłeś, nad ziemią dzieją się cuda", o jakich się nawet socjalistą" nie śniło.
Otóż, inżynierowie, pojmują statykę i kinematykę lotu, ale , ale z dynamiką to już gorzej.
Powiem tak, komputer wszystkiego nie załatwi, bo jeszcze trzeba go poprawnie zaprogramować", a z doświadczenia /własnego/ wiem że, to potrafi być niezmiernie trudne i zwodnicze!
Nieraz wychodziłem z ciemności, w fałszywą jasność",
Ale to już inna opowieść.
GW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o komputerze, miałem na myśli, symulację lotu, w różnych warunkach!! I żaden Matlab" tu nie pomoże do końca !!!
Ostatecznie wszyscy Wiemy że ta maszynka" potrafi tylko dodawać w kodzie dwójkowym", tylko że robi to pioruńsko" szybko!!!!!
GW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie