derkb Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 Proszę o id silnika. Silnik dwusuwowy jednocylindrowy, pojemnośc ok. 250-300cc, czterobiegowa skrzynia biegów w układzie H zmiana samochodowa, sprzęgło mokre, brak nożnego rozrusznika, silnik najprawdopodobniej uruchamiany dynamostarterem. Sruba Durbus i na korku spustowym od oleju napis shell - najprawdopodobniej silnik produkcji niemieckiej, podejrzewam lata 1930-1960.poza wymieninymi sygnaturami na śrubach nie znalazłem innych.
iglanadon Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Konstrukcyjnie silnik wydaje się być pokrewny z DKW KS-200 ale to oczywiście nie jest DKW lecz jakaś inna przedwojenna niemczyzna.Ja bym na miejscu kolegi odkręcił ten piękny dekielek z lewej strony silnika i zobaczyłbym czy nie ma po wewnętrznej stronie jakiejś małej sygnaturki producenta
RYBEK Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Moim zdaniem DKW ,niekiedy są symbole na głowicy od spodu.
derkb Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Zdjęcie znalezione w sieci silnik jlo - bardzo podobna kapa sprzegla oraz inne detale. Podejrzewam więc, że to silnik jlo pytanie tylko do czego?
derkb Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 dla porównania mój silnik, posiadam dkw rt350s 1954, oraz nz 350-1 1944 i wtych modelach niemal kazdy detal jest sygnowany kółeczkami auto uniona, w tym silniku brak takich sygnatur , więc raczej wykluczam że to silnik DKW - może jlo?
derkb Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 http://www.cybermotorcycle.com/euro/brands/jlo.htm#
Catadero Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Niemcy chyba najlepiej sami wiedzą, jak nazywa się niemiecka firma.Samo słowo pochodzi ze sztucznego języka ESPERANTO i oznaczanarzędzie — instrumento, ilo.http://home.arcor.de/motorenbau/herstell/ilo/ilo.htmPozdrowieniaC.
derkb Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Tak ma Pan chyba racje ILO i tak sie wymawia, jednak na karterach i tabliczkach znamionowych ta literka I" posiada ogonek jak literka J" wobec tego nie jest błedny zapis JLO stosowany przez sama firmę, tym bardziej do wyszukiwarki należy uzyć formy ILO oraz zamiennie JLO, Wracając do tematu, na załączonym zdjeciu FRAMO z silnikem DKW (Framo było częscią DKW - siedzenia w motocyklach DKW np: nz 350), Może więc ten silnik jest do trzykołowego TEMPO , FRAMO itp.?Na zakończenie link do zakończonej aukcji podobnego silnika dwutłokowego potwierdzający że to silnik ILO - JLO tylko do czego ten i mój silnik?http://moto.allegro.pl/item720086358_silnik_ilo.html
derkb Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Komissbrot Hanomag chyba odpada, gdzies znalazłem że posiadały silniki czterosuwowe o poj ok 500 , moze były inne wersje? ale dziekuje za podpowiedż.
derkb Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 TEMPO słabo widoczny silnik, przypominający ten chłodzony wodą ILO
derkb Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Teraz jestem pewny ten dwucylindrowy silnik chlodzony ciecza jest do Tempo Dreirad 400 ccm ILO WEGR Jeszcze pozostał do zidentyfikowania ten jednocylindrowy chlodzony powietrzem o poj ok 300ccm niemal identyczny z tym od Tempo Dreirad.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.