Skocz do zawartości
  • 0

Łuska

przemek125p

Pytanie

Napisano

Znalazłem ostatnio sporo łusek jak na zdjęciu, obok typowych łusek do mausera, długość 4,9cm, średnica 1,2cm na kryzie i 0,75cm na końcu szyjki. Co prawda jestem początkujący, ale szukałem i nie znalazłem łusek o takim stosunku długosci szyjki do reszty w necie, wszystkie są jakby stalowe, pokorodowane i bez najmniejszych śladów sygnowania, prosiłbym o pomoc w identyfikacji. Jeżeli to pomocne, to znalezione w okolicach Kętrzyna.

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Od razu uprzedzam że mogę się mylić. Też kiedyś wykopałem identyczne . I udało mi się ustalić że mogą to być ślepaki od kałasznikowa, może wojsko miało tam ćwiczenia.
Napisano
łuska do kałacha ak47 ślepy nabój ,widać że wystrzelony,więc wszystko jest ok.kal 7,62mm.rosjanie nie posiadali w 2 wojnie takiej rodzaju broni i amunicji,a wz43 zapożyczyli od niemców, co wprowadzili nabój pośredni w 42 r w broni mkb.
Napisano
Kałasznikowa jeszcze wtedy nie bylo, ale ponoc na pocz. 1945 oddzialy Frontu Bialuruskiego testowaly juz karabin samopowtarzalny SKS na taka sama amunicje, wiec teoretycznie jest mozliwosc natrafienia na takie luski z 2 w.
Napisano
A moze wlasnie ze wzgledu na to odludzie ktos sobie wywalil tam magazynek z legalnego/nielegalnego kalasza (czy innej mutacji na ten naboj)?
A zolnierze na froncie nie mogli sobie siedzac na pozycjach popukac z tych SKS-ow slepakami?
Napisano
Trochę nie chce mi się wierzyć, że trafiłeś akurat na miejsce gdzie testowano w 1945 r. SKS-y ;)
Spróbuj doczyścić denko łuski i odczytać bicia...
Napisano
witam!! miałem kiedys podobną sytuację ...tzn wyszły mi ślepe kałachy w dużej ilości na polu obok mojego i nigdy tam nie było poligonu itd...