Jump to content

Wyrzut łusek


Recommended Posts

Chciałbym spytać jak była rozwiązana sprawa wyrzutu łusek z km w samolotach 2w.ś. - czy wywalane były na zewnątrz samolotu, czy też do jakichś pojemników/worków wewnątrz (głównie chodzi mi o Messerschmitty i Iły). Daję na główny, bo nie bardzo wiem gdzie, a wyszukiwarka się poddała ostatnio;D.

Z góry dzięki.
Link to comment
Share on other sites

Hej

To zależy od samolotu i tego, o jakim uzbrojeniu mowa. Generalnie przy ruchomej broni strzelców pokładowych najczęściej były zamocowane takie worki na łuski. W przypadku broni stałej, najczęściej był zsyp" i łuski wędrowały za burtę. Ale nie zawsze; w Bf 109 o ile wiem łuski z kadłubowych km-ów zbierane były w pojemniku.
Link to comment
Share on other sites

Witam. Podobnie było (o ile dobrze pamiętam)w myśliwskich Jakach. Łuski z kadłubowych km-ów były zbierane do pojemników w kadłubie(stąd tak dużo łusek na polowych lotniskach, gdzie stacjonowały te samoloty). Prawdopodobnie chodziło o to, aby po wystrzeleniu wszystkich nabojów nie zmieniło się zbytnio wyważenie samolotu.
Pozdrawiam.
Link to comment
Share on other sites

A jaki widzisz problem związany z prędkością? Samoloty latające nawet szybciej sypały łuskami aż miło.
W Bf 109 zbierane były łuski z działka strzelającego przez wał śmigła. Ale genaralnie w broni stałej łuski szły precz.

Przy broni ruchomej tak jak koledzy piszą stosowano worki/pojemniki na łuski, ale również nie było to regułą.
Link to comment
Share on other sites

Co do teorii o zmianie wyważenia, to masa samych łusek stanowi zdecydowanie mniejszą część masy amunicji, a zmiany wyważenia niweluje się za pomocą trymerów. Chodziło raczej o odzyskiwanie łusek wiekszych kalibrów w celu powtórnej elaboracji.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information