Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Widd39

Niezidentyfikowane silniki

Recommended Posts

Zdjęcie pochodzi z roku 1934 z prezentacji naszej rodzimej produkcji dla senackiej komisji. Czy ktoś rozpozna silniki? Strasznie podobne do silników 7TP...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten konkretny na pewno nie, bo jest przy nim skrzynia biegów, a w 7TP znajdowała się ona z przodu kadłuba, gdy silnik z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy.

Silnik dla mnie wygląda identycznie. Poza tym na tej samej wystawie prezentowany był 7TP dw oraz C7P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej? Jesli to Saurer BLDb, a takowy wlasnie posluzyl jako baza do modyfikacji, to sprawa chyba rozwiazana. Do instalacji w autobusie skrzynia biegow wydaje sie byc na wlasciwym miejscu, biorac pod uwage fakt, ze silnik w tych czasach instalowano z reguly na przodzie autobusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy."

Niechby nawet tak było, że między silnikiem autobusu, a skrzynią biegów był jakiś króciótki wał Cardana, to nadal ten konkretny silnik uwidoczniony na zdjęciu nie był przeznaczony dla czołgu właśnie dlatego, że skrzynia biegów jak widać jest tuż przy silniku.

Uwagę zwraca też solidnych, autobusowych" raczej, a nie czołgowych" rozmiarów lewarek zmiany biegów.

Skoro to silnik od autobusu, to może być tylko podobny do silnika 7TP, bo ów różnił się od pierwowzoru między innymi materiałem, z którego wykonano blok (więcej w poniższym linku).


A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej?"

Tak jest, to silnik pierwotnie autobusowy, więcej: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=118175 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik Saurer, foto z książki Opis obsługi silnika i podwozia Polski Saurer 4BLDP".

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information