Widd39 Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Zdjęcie pochodzi z roku 1934 z prezentacji naszej rodzimej produkcji dla senackiej komisji. Czy ktoś rozpozna silniki? Strasznie podobne do silników 7TP... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widd39 Posted April 1, 2009 Author Share Posted April 1, 2009 Panowie, czy to nie jest silnik od 7TP????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botras Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Ten konkretny na pewno nie, bo jest przy nim skrzynia biegów, a w 7TP znajdowała się ona z przodu kadłuba, gdy silnik z tyłu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widd39 Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy.Silnik dla mnie wygląda identycznie. Poza tym na tej samej wystawie prezentowany był 7TP dw oraz C7P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas P Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej? Jesli to Saurer BLDb, a takowy wlasnie posluzyl jako baza do modyfikacji, to sprawa chyba rozwiazana. Do instalacji w autobusie skrzynia biegow wydaje sie byc na wlasciwym miejscu, biorac pod uwage fakt, ze silnik w tych czasach instalowano z reguly na przodzie autobusu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Botras Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy."Niechby nawet tak było, że między silnikiem autobusu, a skrzynią biegów był jakiś króciótki wał Cardana, to nadal ten konkretny silnik uwidoczniony na zdjęciu nie był przeznaczony dla czołgu właśnie dlatego, że skrzynia biegów jak widać jest tuż przy silniku.Uwagę zwraca też solidnych, autobusowych" raczej, a nie czołgowych" rozmiarów lewarek zmiany biegów.Skoro to silnik od autobusu, to może być tylko podobny do silnika 7TP, bo ów różnił się od pierwowzoru między innymi materiałem, z którego wykonano blok (więcej w poniższym linku).A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej?"Tak jest, to silnik pierwotnie autobusowy, więcej: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=118175 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pająk Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Silnik Saurer, foto z książki Opis obsługi silnika i podwozia Polski Saurer 4BLDP". Link to comment Share on other sites More sharing options...
pająk Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Jeszcze jedno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas P Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Czyli sprawa wydaje się rozwiązana. Jest to silnik od autobusu Saurer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.