Jump to content

Niezidentyfikowane silniki


Recommended Posts

Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy.

Silnik dla mnie wygląda identycznie. Poza tym na tej samej wystawie prezentowany był 7TP dw oraz C7P.
Link to comment
Share on other sites

A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej? Jesli to Saurer BLDb, a takowy wlasnie posluzyl jako baza do modyfikacji, to sprawa chyba rozwiazana. Do instalacji w autobusie skrzynia biegow wydaje sie byc na wlasciwym miejscu, biorac pod uwage fakt, ze silnik w tych czasach instalowano z reguly na przodzie autobusu.
Link to comment
Share on other sites

Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy."

Niechby nawet tak było, że między silnikiem autobusu, a skrzynią biegów był jakiś króciótki wał Cardana, to nadal ten konkretny silnik uwidoczniony na zdjęciu nie był przeznaczony dla czołgu właśnie dlatego, że skrzynia biegów jak widać jest tuż przy silniku.

Uwagę zwraca też solidnych, autobusowych" raczej, a nie czołgowych" rozmiarów lewarek zmiany biegów.

Skoro to silnik od autobusu, to może być tylko podobny do silnika 7TP, bo ów różnił się od pierwowzoru między innymi materiałem, z którego wykonano blok (więcej w poniższym linku).


A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej?"

Tak jest, to silnik pierwotnie autobusowy, więcej: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=118175 .
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information