Skocz do zawartości

wejscie do bunkry w MRU/ ostwall


Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam takie dość nietypowe pytanie.Gdzie w podziemiach załatwia się potrzeby fizjologiczne?Czy każdy za przeproszeniem robi gdzie mu się podoba, czy raczej w jakiś specjalnych" miejscach.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Grzebiuszka 21:59 02-06-2009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak przypuszczasz.
Lecz jest rzecz gorsza - ŚMIECI!!!

W podziemiach zalegają setki butelek po wszelakich trunkach, tysiące puszek po piwie i konserwach oraz miliony aluminiowych pojemniczków po świeczkach-podgrzewaczach.
Obraz ten uzupełniają duże ilości pustych butelek PET różnej pojemności oraz wszelakie worki foliowe, papiery, opakowania po chrupkach, czipsach, batonikach, etc.
To prawdziwa zgroza, tym bardziej, że wszystkie spotkane ostatnio grupy miłośników podziemi ściskały w rękach jakieś pojemniki z jedzeniem lub piciem. Wręcz na pewno zostawiły to a dołach".
Wykonanie praktycznie każdej fotografii w większym planie wymaga sprzątania tychże ludzkich odchodów".

Osobna sprawa to graffiti, które pokrywają coraz większe obszary oraz oryginalne, historyczne już, napisy.

Ale co ja tam będę pisał o bzdetach.
Przecież unkry są dla bunkrowców".
Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
W najbliższym czasie wybieram się do systemu, czy orientujecie się które wejścia są otwarte? Wiem, że 724 zakratowali, a 766? Potrzebuje informacji o jakimkolwiek wejściu, mój mejl krystiankedziora@tlen.pl
Z góry dziękuję za pomoc;)
Pozdrawiam!
Krystian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...
W najbliższym czasie planuję z dwójką zaufanych przyjaciół zwiedzić podziemia MRU. Czy któryś z panów orientuje się jak wyglądają aktualne wejścia do podziemi, tj. który z bunkrów ze schodami w dół nie jest zakratowany?

Oczywiście nie weźmiemy ze sobą spreyów i nie zostawmy po sobie śmieci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wieżę, żeby w weekend pracował jakiś adzorca" pilnujący zamknięcia krat, w ostateczności wyjdziemy przez oficjalne trasy turystyczne.

Bardzo dziękuje za informacje, po wycieczce napiszę jak aktualnie wyglądaj wejścia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 783 krata wyglada na otwartą już od dłuższego czasu i jakoś nie specjalnie ktoś w to wnika.Obiekt ten nie koliduje z trasami turystycznymi,jest więc szansa na dłuższą możliwość swobodnego zwiedzania fragmentu systemu.Na tym odcinku nie wyjdziemy do żadnego innego obiektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam z Tobą taką obawę-mi też ona zawsze towarzyszy,aczkolwiek w przypadku tej kraty-wygląda na zwyczajnie odpaloną".Nie ma możliwości jej zakluczenia,chyba ze ktoś przytarga ze sobą jakieś drzwi,bo jak mówią : licho nie śpi"!
Pozdro!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.to moze tak na spokojnie: Oczywiscie że jest polaczony ze Systemem,tylko ze są pewne ograniczenia.Dochodząc do głównej drogi ruchu wchodzimy na dworzec INGA.I z tąd mozecie iść na pólnoc do kraty(przed dworcem HEINRICH)trasy turystycznej w Pniewie - ok.800 m.Bądź też przechodząc przez dworzec INGA,udać się na południe do kraty(przed dworcem KONRAD)trasy turystycznej w Boryszynie.możecie oczywiście zaliczyć odnogi do nie wybudowanych A-Werków.W jednej z nich jest wartownia ze stanowiskami obrony dla broni maszynowej.Przechodząc całość tego odcinka - w tą i z powrotem - to jest to odległość - wg.skali planu - ok. 6 km.
Powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...Na wszystkich planach jakie posiadam , figuruje on pod nazwą INGA.Nawet nie idzie tego zweryfikowac na samym dworcu,gdyż obydwa napisy(na poczatku i końcu dworca)są zatarte.Chyba,że masz jakieś starsze,ciekawe źródła które podają nazwę IDA.
Zaciekawiłeś mnie teraz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Sprawdziłem właśnie wejście przez 783. Cały czas aktualne. Da się suchą stopą przejść głównym tunelem cały odcinek pomiędzy kratami obu tras komercyjnych. Na tym odcinku jest wyjątkowo czysto jak na nie udostępnioną oficjalnie trasę. Zamiast zakładać kratę w 783 w mogli by założyć prostą barierkę przed wejściem na schody. Bo jak ktoś mało rozgarnięty po ciemku tam wejdzie to czeka go 20 m lotu w dół. :-) Poza tym przejście jest banalne i dosyć czasochłonne ze względu na długość tuneli. Żadnych utrudnień. Sama frajda. Dzięki koledzy za precyzyjne informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przy prowadzeniu łączności radiowych i telefonicznych, mogą powstać niejasności przy podawaniu niektórych trudnych wyrazów. Dlatego każda armia opracowała charakterystyczne dla danego języka imiona odpowiadające poszczególnym literom. I tak w języku polskim mamy A-Anna, B-Barbara, C-Celina, w języku angielskim A-Alfa, B Bravo, C- Charlie itp..
W armii niemieckiej też były używane imiona, które znalazły zastosowanie m.in. w oznaczeniach dworców na MRU.Imiona takie jak na zdjęciu.Żadne inne. Zdjęcie to ściąga" z niemieckiego telefonu z czasów II W.Ś.



Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Grzebiuszka 02:02 02-10-2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie