Jump to content
  • 0

Element samolotu zestrzelonego w rejonie bitwy Dukielskiej -proszę o id.


huk 100

Question

Recommended Posts

Witam!
polecam stronkę:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2.html
http://ru.wikipedia.org/wiki/М-105
Na Pe-2 były zabudowane silniki M-105, rozwinęcie silnika Hispano-Suiza 12Y. Silniki te napędzały między innymi całą rodzinę myśliwców Jakowlewa. Niemniej jednak elementy instalacji pneumatycznej mogły chyba być stosowane na różnych sprzętach latających.
Tu ktoś wśród innych agregatów sprzedaje filtr-odstojnik FT 9900 w stanie magazynowym:
http://www.doski.ru/mssg1186336.htm
Pozdrawiam - Szarubek
Link to comment
Share on other sites

Pozdrofka dla wszystkich :)
Huk-u tak na 90% blaszka alu. jest identyczna , natomiast Woodhaven pisze >> ie można wykluczyć zastosowania takiego samego odstojnika w Il-2." jastem za :)(podobne instalacje) . powaznie mowiac (piszac) to w przypadku mojego znaleziska jest pewne > 100% ze to il-2. niemniej jednak Huk-u ty musisz odwalic" konieczne jeszcze 1-na wizyte i troszke ziemi by dokladnie ustalic rodzaj letadla , moze wyskocza klamoty z jakiegos lekkiego bombowca jak sugeruje Woodhaven (2-a silniki)
salve amsel44 :)
ps. jedz kopac bo z ciekawosci juz znosze jajko" :)
Link to comment
Share on other sites

Bingo ! -chyba to to samo -też mam na rozkładzie IŁ-2 ale ja akurat trafiłem inne elementy - mam jeszcze pytanie czy taki element mógł występować w innych Radzieckich maszynach ? bo pewne instalacje były powielane na kilku typach samolotów -dzięki śliczne amsel44 -pozdro
Link to comment
Share on other sites

Lataly z tym silnikiem (Klimov M-105)jeszcze np. jak-i"

>> Jak-1 M-106

W listopadzie 1942 ukończył badania państwowe silnik M-106P o mocy 1350 KM. Zbudowany już w sierpniu 1942 prototyp Jak-1 z tym silnikiem rozwijał prędkość średnio o 10-20 km/h wyższą od Jaków z silnikiem M-105PF, maksymalnie 606 km/h, lecz pojawiły się spore problemy z niewystarczającym chłodzeniem silnika. W styczniu-lutym 1943 zbudowano 47 myśliwców Jak-1 z silnikiem M-106 (z płatowcem Jaka-1b), lecz tylko 19 zdołało przejść odbiór wojskowy. Na skutek niedopracowania systemu chłodzenia, dalszą produkcję przerwano, zwłaszcza, że przerwano również produkcję silników.

Lekkie Jaki-1 [edytuj]

W celu polepszenia osiągów samolotu, podejmowano próby zmniejszenia jego masy, jednak na ogół bez większych zmian konstrukcyjnych, a przez redukcję wyposażenia. Już w marcu-kwietniu 1942 zbudowano w ramach 60. serii 10 samolotow Jak-1 (z silnikiem M-105PA) w lżejszym wariancie dla jednostek obrony powietrznej, m.in. z uzbrojeniem zredukowanym do działka 20 mm oraz zastosowanym metalowym usterzeniem od Jaka-7. Miały one większą prędkość i lepszą manewrowość. Używane były w pułku 12. GIAP obrony Moskwy. Pomimo początkowych planów, produkcji nie kontynuowano z uwagi na wprowadzenie wzmocnionego silnika M-105PF.

Pod wrażeniem osiągów niemieckiego Bf 109G, w październiku 1942 zbudowano 20 Jaków o lżejszej konstrukcji z silnikiem M-105PF (w ramach 96. serii), pozbawionych m.in. karabinów maszynowych, radiostacji i z usterzeniem od Jaka-7. Dzięki obniżeniu masy do 2780 kg, ich osiągi wzrosły, zwłaszcza prędkość wznoszenia (prędkość pozioma do 592 km/h). Używane były w 512. i 520. pułkach myśliwskich.

pozdro.amsel44 :)
Link to comment
Share on other sites

ba , unifikacja w wersji sowieckiej ? moze wojenka wymusila jakas czesciowa ale po 1-nej czesci huk-u trudno bedzie ustalic z jakiej stajni" dokladnie jest samolot .
ten moj baniaczek mimo ze jest zarosniety" jest ident. jak na twoim zdjeciu ...
moze jeszcze jedna wycieczka w teren odsloni ci jakis ciekawy detal umozliwiajacy precyzyjniejsza ident.
szesc" amsel44 :)
ps. huk-u a z silnikowych klamotow nic ? jakis drobiazg ? jak sam wiesz czasami pierdolka pozwala precyzyjnie okreslic chociaz rodzaj silnika (gwiazda czy V12)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information