Skocz do zawartości

czołgi nadciagają


okejos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
nie bedziemy uzywać bezposredni orginalnych czesci z pantery natomiast posłużą do zbudowania kpoich jak najbardziej wiernych z orginałem
  • Odpowiedzi 562
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
a tu dowód na to dlaczego nie powinno sie uzywac orgialnych pojazdów :D
http://picasaweb.google.pl/witowskiprzemek/Defilada15082008/photo#5234791013379145474
Napisano
No cóż, może sie niektórzy zdziwią, ale transporter z seri 251" pcha się całkiem łatwo, a 8 do 10 ludzi bez problemu odpala toto z popychu.
Sprawdzone wielokrotnie.

CO do Rosi - historia jest bardziej złożona, choć Okejos ma rację - oryginałów szkoda używać na rekonstrukcjach bo zbyt łatwo je stracić.
Wczoraj po prostu nawaliła łaczność z żandarmerią. Po defiladzie miały czekać na nas ponownie dwa radiowozy ŻW celem odprowadzenia kolumny na miejsce postoju (tereny Legii). Ale nie czekały.
Daliśmy sobie radę, ale ponieważ był to szybki przejazd , i to pomimo tego, że to tylko 3 km, dla Rosi było za szybko jak się okazało.
Napisano
Zauważyłem na wczorajszej defiladzie że w tym transporterze niemieckim nierówno obracało się przednie prawe koło.
Widzieliście to?
Napisano
Witam

przeglądając detektorweb.cz i http://the.shadock.free.fr/Surviving_Panzers.html zauważyłem, że wiele wraków znajdujących się w Polsce, niektóre bardzo ciekawe (jak resztki Mobelwagena)spoczywają (lub spoczywały)w prywatnych rękach. Nie znam tego środowiska" i nie wiem jak właściciele tych wraków ondnoszą się do ruchu rekonstrukcji historycznych, ale czy ktoś z obecnych na tym forum Kolegów miał stycznośc z owymi właścicielami lub podjął się prób rozmowy/pozyskania tych obiektów, w celu renowacji/rekonstrukcji (domyślam się że w gre wchodziły by horendalne kwoty). Bo nie wierze, że wszystko już wyjechało na zachód;)

Kolejna kwestia, mamy już w polsce kilka ot810, niektóre świetnie odrestaurowane i łudząco podobne do 251, zastanawia mnie, dlaczego nikt jeszcze nie pokusił się o rozwinięcie ich ze zwykłego Schützenpanzerwagen w którąc z ciekawszych hybryd, choćby pionierską 251/7, lub 251/9 ze stummelem.

I jeszcze takie małe pytanie, nie mogę znaleźć na necie żadnej 250, która by służyła w rekonstrukcjach. tak rzadki pojazd, czy brak sensownego podwozia na któym można by podjąc próbę rekonsturkcji pojazdu?

pozdrawiam
Napisano
To co narysował gominu nada się do prezentacji statycznej i to z daleka - bo koło musi być cienkie jak żyletka żeby na gąsienicy stało. Długo się na Forcie Czerniakowskim przyglądałem T55 w akcji i na postoju i wydaje mi się że temat fałszywych kół trzeba po prostu odpuścić. Tam po prostu nie ma na to miejsca. Po kilkuset metrach terenu cała misterna konstrukcja pójdzie się turlać.
  • 4 weeks later...
Napisano
Witam.
Dorzuce swoje 3 grosze na temat przeróbki układu jezdnego T-55. Przeglądając zdjęcia zagranicznych replik Tygrysa jakoś nie zauważyłem, żeby ktokolwiek próbował aż tak mocno ingerować w podwozie bazowe, żeby przypominało te oryginalne" z Tygrysa. Podobnie z np. z repliką niszczyciela Jagdpanther. Starano się uopodobnic jedynie wygląd poszczególnych kół, a nie całego podwozia. Linki do galerii i filmiku w załączeniu.

http://pl.youtube.com/watch?v=6PVT9eTztOg&feature=related
http://vincesgallery.smugmug.com/gallery/322756/12/12826657#12826657_377B7
Napisano
z podwozia została juz sama wanna z kołami.
układ jezdny bedzie lekko zmodyfikowany ale nie bedzie kół rzekomych -przekładanych jest to nierealne. trwaja prace nad zbieraniem podzespołów potzrebnych do budowy wieży oraz rozrysowywanie planów. prace lekko zwolniły z powdu innych priorytetów u Grzeska. nadal zakładany termin wyjazdu to wiosna -lato 2009
Napisano
Szczerze wam dopinguję i życzę powodzenia w budowie!
Jeśli byłoby to możliwe to prosze o zdjęcia z postępu prac.
Pozdrawiam serdecznie wm71
Napisano
jest pewien pomysł ......co do kół przednich
kol gominu ciekawe rozwiazanie jedynie obawa moze byc o całość układu podczas skręcania na terenie ziemistym. kiedy czołg bokiem pcha prawie tone ziemi.
Napisano
Jeżeli układ jezdny miałby sprawiać tyle kłopotów, to może zostawić jak jest i zrobić tylko wypełnienie w istniejących kołach jezdnych - taka półimitacja często zdemontowanego w czołgach niemieckich jednego rzędu kół jezdnych.
Na takie kompromisy chyba idą wszstkie współczesne repliki Tygrysów.

Według mnie jednak istotniejszy jest chyba rozmiar przednich kół napędowych, bo to najbardziej rzuca się w oczy i podtrzymuje taki sowiecki charakter pojazdu.
  • 1 month later...
Napisano
powoli ale do przodu.... związane to było- jest z paroma innymi projektami robionymi w tym samym czasie.
w zwiazku z nadchodząca okrągłą rocznica wrzesnia 39 ciezar prac zosatł przeniesiony na sprzet wrzesniowy
Napisano
Okejos- A możesz powiedzieć już teraz jeśli nie stanowi to problemu - którą wersję Mardera będziesz sobie brał za wzór - rójeczkę", czy którąś z wersji dwójki" - jeśli tak - którą:)?
Napisano
niestety lub stety. marder a raczej nadbudowan do podwozia panzer II jest na samym końcu listy wiec duuuzo wody jeszcze upłynie.
planowana 7.5cm PaK40/2 auf Fahrgestell PzKpfw II (Sf) - Sd.Kfz.131

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie