Jump to content
Sign in to follow this  
chor.

Gaz Czapajew

Recommended Posts

Witam,
mam możliwość nabycia kopii gaza 69 czyli aro muscel po renowacji blacharskiej z silnikiem żuka,mosty sprawne obydwa do uzbrojenia w elektryke.Cena jaką sobie gość życzy to 3500zł jest do tego dokumętacja.Dodam że nadwozie odnowione przyzwoicie bez patentów.Prosze o odpowiedź czy warto się w to pchać za takie pieniądze?AA dokumęty są choć jest obecnie czasowo wyrejestrowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aro Muscel, Panie Kolego to nie kopia Gazika. Romuni kupili licencje na karoserię, Ramę zrobili swoją ( fachowcy twierdzą, że lepszą)a silnik był nieoficjalną kopią francuskiego Saviem'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzałem jeszcze raz zdjęcie tej ramy
wydaje mi się ze tylny most ma 4 amortyzatory
nigdzie nie trafiłem na informacje by GAZ mial taki układ natomiast BA tak.

Czy ktoś z panów wie jak była mocowana pancerna zabudowa do ramy z przodu?
wyczytałem ze było 8 miejsc łączenia 4 to wieszaki tylnych resorów a pozostałe 2?
obstawiam ze przy przednich resorach
i przednich przednich amortyzatorach ale jak to wyglądało?

Co znajduje się na zahaczonym zdjęciu chodzi o element w kółku

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mnie w przypadku BA-64 męczy co innego - jak wyglądało rozwiązanie pancernej nadbudowy nad tylnym mostem? Wszak pancerz praktycznie leży równo z wierzchem ramy - ale nad tylną osią rama wygięta jest łukowato do góry, aby zrobić miejsce na ruchy mostu, co powoduje kolizję z nadbudową, a przynajmniej podłogą przedziału bojowego - w jaki sposób ukształtowano tam pancerz?

Pzdr

Grzesiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
buda jest węższa od ramy w tym miejscu wiec wygiecie ramy nie przeszkadza

podłoga nad mostem jest wygięte w formę ceownika

poślę ci wieczorem fotki

Wyjaśniło się rama na zdjęciu jest od GAZ'a 64
stąd różnice

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolego yoony 4 amortyzatory to jak już wcześniej pisałem montowane były w wczesnych wersjach gaza 67 po dwa na koło, ponieważ były to amortyzatory jednostronnego działania. i z tyłu i z przodu.
pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
stabilizator poprzeczny tylnej osi?? czapaj tego nie miał z tego co mi wiadomo chyba że chodzi ci o rurę w której chodził wał bo chyba to jako tako spełniało rolę stabilizatora. Przeglądałem instrukcję i nic innego do głowy mi nie przychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem czy nazwa jest poprawna ale tak to określono np w monografi Gaza 64/67
Takie coś miało występować w Gazie 64 BA 64 i może w pierwszych Gazach 67 w prowadzenie większego rozstawu kół miało wyeliminować konieczność jego stosowania.
Nie widziałem czegoś takiego ani na żadnym zdjęciu ani schemacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

Sprzedaje uaza i kupuje Czapajewa. Wybieram sie po niego z jedym z polskich handlarzy czesciami gaz/uaz. ale zeby sie nie wkompac napiszcie na co zwracac uwage przy czapajewie?? co sprawdzic>>??<< co powinien posiadac?? Hehehe i glupie pytanie czym wlada w ciapku dzwignia najmniejsza?? (bo biegi i reczny rozpoznaje)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chyba nie bardzo bo jedna jest od przedniego mostu (włączania)to ta najmniejsza a druga ręczny. a na co zwrócić uwagę masz wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie spotkaliście się kiedyś z jakimkolwiek rodzajem dywaników" w Czapajewie ot choćby w formie drewnianej kratki?

Czy gaz wyprodukował kiedykolwiek przyczepę dedykowaną modelowi 67?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To że śmigał z przyczepką to rzecz wiadoma
ale nie oto pytałem.
Film sugeruje że przyczepka to gaz 704 tylko od kiedy ona jest w produkcji znalazłem w sieci 49 rok i potrzebował bym to zweryfikować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy poszukuje do czapaja" amortyzatorów ramieniowych jednostronnego działania i tylnego wału kardana ( tego co idzie w rurze) lub rysunków technicznych tego wału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AK47
bardzo możliwe najważniejsze że jest grubo powojenna

tommy

Myślę że te amortyzatory to marzenie ściętej głowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
dla amortyzatorów raczej nie bo nie wiesz czy są orginalne, ale swoją drogą rama wygląda na tą z podwójnym amortyzatorem z przodu czyli chyba wojenną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kol Yoony odpowiadając na pytanie może trochę stare ( fotka z 2008.09.04) to co zaznaczyłeś w kółku to oś od hamulcy, na niej zaczepia się linki idące do kół, dzwignię ręcznego i pedał hamulca ( oczywiście przy orginalnych hamulcach mechanicznych).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information