Skocz do zawartości
  • 0

głowica motocyklowa


wit

Pytanie

Napisano

proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001

Napisano
Cześć

Wydaje mi się, że to jest Ariel 500, musiałbym zobaczyć jeszcze jeden detal tej głowicy, jestes w stanie opublikować lub wysłać na priv ?
Napisano
dzięki wielkie za sugestie, sam trochę siedzę w motoryzacji i coś się w weteranach oriętuję :) lecz mimo że przekopałem trochę literatury i internetu, poddałem się, coż może jeszcze coś wymyślimy.
pozdrawiam wit
Napisano
Głowica bardzo ładna i w dodatku ciekawa. Bardzo charakterystyczna jest jej konstrukcja. Otóż w odróżnieniu od wielu podobnych głowic np. angielskich, gdzie laski popychaczy prowadzone były pionowo do góry, centralnie w stosunku do cylindra, w tej na zdjęciach, laski popychaczy poprowadzone zostały ukośnie (podobnie jak w Sokole 500). Widoczne są górne mocowania osłon popychaczy skierowane kontowo od zaworów w dół. Takie rozwiązania charakterystyczne są dla silników lotniczych. Myślę, że będzie trudno konkretnie wskazać markę, ale podobnie jak przedmówca stawiam na europejską firmę, która produkowała oprócz motocykli (lub samych silników) jednostki napędowe do samolotów.
Napisano
Pojemność co najmniej 500 cm. Jakiś ostry sportowy singiel z początku lat 30-tych. Wydaje mi się, że jakieś kontynentalne wytwórnie europejskie wymiarowały w tym czasie swoje pojazdy w calach (ale głowy nie dam) więc te gwinty niewiele wnoszą. A głowica piękna. Pozdrawiam.
Napisano

Głowica rzeczywiście ciekawa, bo nie spotkałem się z krzyżującymi się popychaczami. Tu przykład skośnych w silniku NSU 200 z początku lat trzydziestych.

Napisano

NN motocykl-myślę, że takiego typu klawiatura była mocowana i na tamtym silniku. Co ciekawe, wszystkie skośne popychjacze schodzą się do środka. Nie pamiętam, żeby jakiekolwiek dźwignie zaworowe wystawały na zewnątrz.
C.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie