vojtaz2 Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 Przednia piasta,bęben,(nie wiem jak to nazwać) ale znalazłem to nie daleko mojego miejsca z rozwalonym stugiem, obok tego elementu wykopałem resztki hełmów niemieckich, a więc stwierdza m że jest to z jakiejś rozwalonej ciężarówki wojskowej
lupo55 Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Witam.Ten przedmiot - to zwrotnica z tarczą hamulca i piastą koła od samochodu z napędem kół kierowanych i niezależnym zawieszeniem tych kół. Z najważniejszych elementów brak do kompletu szczęk i bębna hamulcowego.Na początku chciałbym dowiedziec się (bo nie zrozumiałem Twych słów)- na podstawie czego stwierdzasz, że to pochodzi z niemieckiej ciężarówki?Szkoda że nie podajesz żadnych wymiarów. Na podstawie chocby średnicy tarczy hamulca, rozstawu śrub mocujących koło, średnicy tych śrub, średnicy wewn.cylinderka rozpieracza szczęk hamulcowych - można w przybliżeniu określic wielkośc tego samochodu.Moim zdaniem ta zwrotnica nie sprawia wrażenia, że pochodzi od ciężarówki - no może małego samochodu dostawczego.Oczywiście z braku informacji o wymiarach tego przedmiotu to tylko przypuszczenie - ale powiem tak:jeśli średnica tarczy hamulca mieści się w granicach 300 mm, a rozstaw śrub koła 150-160 mm - to średnica wewn. bębna hamulcowego powinna wynosic ok.270-280 mm - a takiej średnicy bębny hamulcowe były w większych samochodach osobowych. Sześc śrub mocujących koło wcale nie wskazuje na samochód ciężarowy. Np.spory samochód Dodge WC 51 i pochodne od niego miały koła mocowane na 5 śrub, a samochody osobowe Adler Standard 6 posiadały 7 (siedem) śrub mocujących. W wersji Standard 6A - 6 śrub.Proponuję przyjrzec się samochodom budowanym na ich bazie.I jeszcze jedna sprawa - jeśli da się wykonac fot. bez tego zielska zasłaniającego skutecznie widok końcówki półosi i częśc piasty, oraz pokazac widok od przodu zwrotnicy w położeniu jak w samochodzie - to może łatwiej będzie to rozpoznac. Pozdrawiam.
vojtaz2 Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 może z SdKfz 221, może ktoś widział z was jak wygląda zawieszenie tego pojazdu.a może Büssing-NAG, zwróćcie uwagę na sworzeń i na mocowanie drążka kierowniczego
vojtaz2 Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 Też tak sugerowałem że może być to sd kfz 221 , ale czy to jest pewne?hmm zastanawia mnie
vojtaz2 Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 Przednia piasta,bęben,(nie wiem jak to nazwać) ale znalazłem to nie daleko mojego miejsca z rozwalonym stugiem, obok tego elementu wykopałem resztki hełmów niemieckich, a więc stwierdza m że jest to z jakiejś rozwalonej ciężarówki wojskowej
vojtaz2 Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 jutro zrobie pomiary i nowe fotki, a teraz mam nowość znalazłem numer 30060 i znak Audi, a przepuszczenia że wojskowe, bo wykopane w miejscu gdzie stały bojowe wozy niemieckie, oraz w tym samym miejscu hełmy połamane wykopywałem, amunicje
lupo55 Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Witam.Znak obecnie używany przez firmę Audi od 1932 stanowił logo spółki Auto-Union AG i oznaczał wyroby zakładów Audi, Horch, DKW i Wanderer - które weszły do tej spółki.Jeśli chodzi o przedmiot naszych rozważań - to moim zdaniem pochodzi on z samochodu Horch 901 lub 108. Nowe fot. a także podane wymiary wnoszą zasadnicze informacje ułatwiające rozpoznanie. Średnica tarczy hamulca pasuje do 18-calowego koła - a takie posiadały te pojazdy. Piasta i zwrotnica też odpowiadają wyglądem stosowanych w tych samochodach.Jeśli chodzi o Sd.Kfz 221/222 - to zwrotnice zarówno przednich, jak i tylnych kół były zupełnie inne niż ta omawiana. Gdzieś na Forum Odkrywcy była dyskusja n/t rekonstrukcji takiego pojazdu i w niej był link do muzeum z piękną galerią fotografii ukazujących również jego podwozie.Pozdrawiam.
f35jsf Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 No to je to. Horch 901.Gratuluje kolego Lupo55 wiedzy.PSFoty zamieszczone wcześniej nie są z internetu tylko z pozycji papierowej.PS 2Kolego Vojtaz2 gratuluję miejscówki, normalnie eldorado:)))Pozdrawiam
f35jsf Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Horch 108 na pewno nie.Jak na moje oko to za mało pancernie to wygląda na jakieś samochody pancerne. Postawiłbym jednak na ciężarówkę z napędem na przednią oś.
lupo55 Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 wspaniałe ujęcie - nie spotkałem nigdzie tych fot. - czy mógłbyś podac namiar?A dlaczego części od Horcha 108 miałyby wyglądac pancernie" - przecież to był ciężki samochód osobowy.Zajrzyj na taką stronę: http://reenact.ru/cat/lang/en/prod_id/24/?tam jest trochę złomu z 901.
vojtaz2 Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 kurcze ale foty, ale sdkfz 221 222 były robione na podwoziu, zawieszeniu Horch
Molke Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 Jest to czesc bebna hamulcowego z piasta na 6 srub niestety od czego to ciezko bedzie ustalic. 6 srub wskazuje na cos srednio ciezkiego. Ciezko powiedziec czy ma to wogole jakies powiazanie z epoko a nie trafilo tam duzo po wojnie. na poczatek poszukaj aut z epoki II wojny z mocowniem kola na 6 srub. Obecnie czesto mocuje sie na tyle srub kola w autach dostawczych
herrmateuss Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Mi to przypomina horcha 108 - mial 6 srób w kole ( horch znaczy słuchaj" a to po łacinie audi ;)
lupo55 Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 A jeśli jakiś samolot ma silnik BMW, Rolls-Royce czy Daimler-Benz, a czołg silnik Maybach - to musi pochodzic on pochodzic z limuzyny produkowanej w tej firmie?Jak widac zwrotnice różnią się - nie pochodzą więc z tego samego modelu podwozia bazowego. Nadal proponuję obejrzec dokładnie podw. Horch 901.
Pytanie
vojtaz2
Przednia piasta,bęben,(nie wiem jak to nazwać) ale znalazłem to nie daleko mojego miejsca z rozwalonym stugiem, obok tego elementu wykopałem resztki hełmów niemieckich, a więc stwierdza m że jest to z jakiejś rozwalonej ciężarówki wojskowej
21 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.