Jump to content

Co to za samolot?


Meteor

Recommended Posts

ciężko powiedzieć... mało go widać... skąd to zdjęcie? gdybym miał nieśmiało spekulować to może coś w typie Bristol Blenheim??? Proszę mnie nie niszczyć jeśli się pomyliłem, nie mogę skorzystać z materiałów :D
Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się, ze moze to być jakiś francuski dwusilnikowiec, pomyślałem o którymś z modeli Breguet'a (693?)samolot wygląda na zniszczony na lotnisku, pora roku wskazuje, ze moze to byc kampania francuska, ale mogę sie mylić...
Link to comment
Share on other sites

Jest to francuski Potez 63-11, widocznie zniszczony na lotnisku podczas kampanii francuskiej.
Z powyższego wynika, jakbym był tego pewien, ale nie jestem. Po prostu 2 silniki, kształt resztek kabiny (zwłaszcza) i francuski znak rozpoznawczy (choć podobny do angielskiej kokardy typu A jednak na 99,9 % obstawiałbym Francję).
Gdybym miał stawiać w STSa kasę na jakiś konkretny model - byłby to właśnie Potez 63-11.
Pozdrawiam
Michał
Link to comment
Share on other sites

Parę linków
http://maquettesavions.free.fr/Potez63-11.htm
http://flyinglegends.free.fr/wb/warbirds/potez63/potez63_3.htm
Parę innych typów Potezów
http://users.belgacom.net/aircraft2/avion2/535.html

Były używane też przez Polaków, a nawet przez Niemców:
http://members.aol.com/dheitm8612/gpotez2.htm
Link to comment
Share on other sites

Prawda, zwracam honor. Zapędziłem się nieco i straciłbym kasę... :)
W rachubę wchodziłby jeszcze Dh Mosquito, ale nie pasują mi silniki, choć poza tym reszta jest OK. Baufighter ma troszkę inną kabinę. Podobnie na 100% odpada Blenheim, Beaufort, Breguet 693...
Pardon za zły wątek.
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za wtrącenie ale już po raz ostatni.
Miałem to samo zdjęcie podrzucić - wiele wyjaśnia. Najlepiej byłoby skądś wytrzasnąć rysunek z góry z zaznaczonymi liniami podziału blach i porównać ze zdjęciem, ale popieram Jacka61 że i bez tego to ten sprzęt.
Link to comment
Share on other sites

Wprawdzie nie jestem w 100% przekonany, ale nie znajduję też żadnych kontrargumentów, pasuje najlepiej z dotychczasowych. Należy tylko dodać, że zdjęcie (w locie) praedstawia prototyp Amiot-351.01, seryjne 351 i 354 miały już długą kabinę.
Link to comment
Share on other sites

Przyznaje sie bez bicia , ze nie wiem co to za mysliwiec...Sadzac po kokardach - raczej byl na stanie lotnictwa francuskiego.I nie jest to F.K.58 - inne podwozie,inna owiewka kabiny,inna obudowa silnika, kolektor spalin, itd.Przypuszczalbym , ze to jakis dziwny Curtiss Hawk, ale z kolei zastrzaly pod usterzeniem poziomym i te kandydature dyskwalifikuja.Po poludniu moze uda mi sie troche pogrzebac w zrodlach , to sie moze czegos doszukam.Zaintrygowalo mnie to zdjecie.
Pozdrowienia
Grendel
Link to comment
Share on other sites

No i dogrzebalem sie...Tak sie sklada , ze to bedzie Koolhoven.Tyle, ze F.K.56, a nie F.K.58.Oraz belgijski, a nie , jak przypuszczalem - francuski.Kokardy w czarno bialych zdjeciach wygladaja podobnie ;o)
Pewnie jakies zdjecie, gdzies w sieci jest.
Dla ciekawych dodam, ze byl to samolot szkolny.Uzywany zarowno przez lotnictwo Belgii, jak i Holandii.
Pozdrowienia
Grendel
Link to comment
Share on other sites

Zagwozdke z nim mialem - przyznaje ;o)Daawno temu nawet artykulik w pewnym fachowym periodyku o lotnictwie francuskim a 1940 wyskrobalem i wydawalo mi sie , ze cos tam wciaz wiem...Hieh...A tu widze , a nie rozpoznaje;o)
No coz - zmykam z dzieciakami na sanki - sniezek w Chicago slicznie pruszy;o)
Pozdrowienia
Grendel
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information