Dziej Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Przyznaj się co masz jeszcze? Albo skąd wziąłeś?Pozdrawiam.Dziej
stangret Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Robert. Jestes najlepszy w dziedzinie rekonstrukcji sprzetu w Polsce. Tu nie ma dwoch zdan.Wiem, ze wszystko opiera sie na pieniadzach, to co Robisz kosztuje, ale choc srubke mozesz wyskrobac ze Swoich zasobow, jesli mozesz.Przyznasz, ze projekt jest pokrecony, pchany do przodu od zera bez wiekszego doswiadczenia w tej dziedzinie.Tylko dzieki godnego podziwu zapalowi to dalej sie kreci.Choc moze to i partyzantka (w pewnym sensie) to jednak zasluguje na pomoc.Wielkie dziekipozdrawiamstangret
Dziej Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 za ładne tło i za dobry stan ja nie mam czasu u mnie wszystko pordzewiałe. ładne te zdęcia Robert postarma przeskoczyć Cię. Choć jeszcze nie mam czym.Pozdrawiam, Najlepszego w dziedzinie rekonstrukcji sprzętu w Polsce.Dziej
R. Lewy" Lewszyk Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Dzięki za miłe słowa. Projekt obserwuję niemal od początku i gratuluję zapału.Nie interesuje mnie sprzedaz tego klamotu, bo nie zamierzam zbierać RSO począwszy od tej konsoli. Zawsze istnieje możliwość wymiany na część do pojazdów które restauruję. Niestety, w tej branży nigdy nie wiesz co cie spotka i pieniądze nie sa najważniejsze (choć zawsze ich mało). Zdarza się że za cholerę nie możesz wyciagnąć od gościa interesujacej cię części, a wymiana jest jedyną możliwością pozyskania fanta, i wtedy ma cenę złota. Nie przeceniam tego fanta, ale interesuje mnie podobna część do Sd.Kfz 251, Horch, Stoewer, Einheits Diesel.Mam jeszcze kompletny silnik do RSO (w stanie gotowym do jazdy).Jeśli nie uda sie wam zdobyć czegoś mnie interesujacego, a bedzie to ostatnia rzecz która bedzie Wam potrzebna, to dostaniecie ja odemnie darmo.PozdrawiamLewy.
Lemeryt Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 Witam Zdjęcie naszego ulubieńca pokonującego bród, uwagę zwraca lina holownicza włożona przez okno pojazdu.Stangret - nic dodać nic ująć. Im bardziej popaprany projekt tym bardziej mi się podoba. Robiłem już różne baaardzo dziwne rzeczy niestety nie mogę Wam o nich opowiedzieć, ale ciągnik artyleryjski składam pierwszy raz :) Robię to przede wszystkim dlatego że sprawia mi to przyjemność i stąd zapał.Jeśli można prosić to bardzo proszę o zdjęcie silnika na mailaPozdrawiamPaweł
MK Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 Uff przejrzałem i zapisałem wszystkie fotki z epoki, mam nadzieję, że nie będę już dublował zdjęć.Tego nie znalazłem - RSO 4 Dywizji Pancernej, lipiec 1943r.Fajne malowanie.
Lemeryt Napisano 1 Luty 2008 Autor Napisano 1 Luty 2008 WitamGratuluję, zajmuje to trochę czasu. Wersja RSO z klimatyzacją, może to ten sam egzemplarz ? http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/11_copy9.jpgPozdrawiam
Lemeryt Napisano 3 Luty 2008 Autor Napisano 3 Luty 2008 WitamKolejne elementy przeszło trzytonowej układanki RSO. Te trzy tarcze hamulcowe to efekt współpracy z Kolegą Dziejem, ta najładniejsza z prawej strony to prezent od Niego....
Lemeryt Napisano 3 Luty 2008 Autor Napisano 3 Luty 2008 ... identyczne tarcze montowano w moście napędowym jak i napinającym...
Lemeryt Napisano 3 Luty 2008 Autor Napisano 3 Luty 2008 Przy okazji chciałbym podziękować koledze MK który od początku pomaga w tłumaczeniu tego barbarzyńskiego języka.Wstępne tłumaczenie opisu pokazywanych wcześniej tarcz :Hamulec tarczowy. Podczas montowania należy zwrócić uwagę: strzałka w górze ( górne położenie tarczy hamulca ) musi wskazywać kierunek jazdy, Względnie obrobiona strona wewnętrzna musi leżeć po lewej stronie od środka a po prawej z zewnątrz.
Lemeryt Napisano 4 Luty 2008 Autor Napisano 4 Luty 2008 Na zdjęciu podarowane przez kolegę Dzieja ogniwo gąsienicy.Dwa drobiazgi z lewej strony zostawiam Wam do zidentyfikowania, odpowiedź na pytanie Co to jest ?" najdziecie w wątku. Miłej zabawy i powodzenia !Pozdrawiam
Dziej Napisano 5 Luty 2008 Napisano 5 Luty 2008 To i ja troszkę układanki dorzucę. Z większej ilości elementów niż instrukcja przewiduje.
Lemeryt Napisano 5 Luty 2008 Autor Napisano 5 Luty 2008 WitamDziej - widzę że cały czas szukasz, dzięki.Na zdjęciu prezentowany już wcześniej przez Woodhavena silnik. Strzałką zaznaczyłem miejsce wkręcania świecy.Na tym zdjęciu znajduje się również jeden z drobiazgów prezentowanych wczoraj :http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/tarcze_005.jpgPozdrawiam
Dziej Napisano 5 Luty 2008 Napisano 5 Luty 2008 Ta świeca to tylko tak, żeby utrudnić choć to chyba i tak zbyt trudne. Czasem kawałki do niczego nie pasują. Ale nieopodal może być coś bardziej w kawałku. Żeby z niczego powstało coś.Dziej
f35jsf Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 Dobra nikt się nie zgłasza do tej identyfikacji to ja spróbuję:)))Pierwszy obiekt po lewej to prowadnica popychacza dźwigni zaworowej(??);Obiekt dwa, czyli ten guzik, cześć piasty(??????);Obiekt trzy nie mam pojęcia:))) zawór pompy hamulcowej(?????????????)------------------------------------------------------Macie może fotkę głowicy bez tego dekla?? Albo jej spodu??Zaintrygowało mnie jak to tam wszystko wygląda:)))-------------------------------------------------------A tak w ogóle to może napiszesz Lameryt coś więcej o silniku, bo jeszcze chyba o tym na poważnie nie było.Na razie z fotek i dostępnych mi publikacji wymyśliłem(poprawiajcie jak coś źle napisze)Silnik 4 taktowy, 3517ccm, moc 70-85KM, 8 garów, 16 zaworów, 1 wałek(OHV), obroty 2500-3000/min, chłodzony powietrzem, spalanie 20 litrów/h, 4 biegi w przód, 1 w tył, sprzęgło jednotarczowce suche, blokada dyferencjału.--------------------------------------------------------PSGdzie jest Woodhaven??:)))
f35jsf Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 A jeszcze wrzucę taką malutką zapowiedź:)))Premiera wkrótce...
MK Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 Na tym zdjęciu RSO użyty jest do holowania armaty PaK 97/38, czyli 75 mm francuskiego Schneidera Mle. 1897 na łożu 5 cm PaKa 38.
Lemeryt Napisano 6 Luty 2008 Autor Napisano 6 Luty 2008 WitamDziej - szukam i szukam, na razie nie zidentyfikowałem prezentowanej przez Ciebie części.f35jsf - ponownie wklejam to samo zdjęcie. Przede wszystkim głowica nr 1 leży położona na silniku, powinna zwieńczać cylinder, ale to każdy wie. Nr 2 pokrywa zaworu ssącego, nr 3 pokrywa zaworu wydechowego, nr 4 w tym miejscu mocowany jest kolektor wydechowyhttp://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/ref_51dvi.jpghttp://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/1_rso_woodhaven_444a.jpg, nr 5 dobrze zidentyfikowałeś prowadnica popychacza dźwigni zaworowej, nr 6 wpisany z rozpędu wskazuje umiejscowienie wałka rozrządu którego ułożenie wskazują prowadnice popychaczy zaworówMoja wiedza na temat silnika niestety nie jest większa od Twojej dane z książki Sawickiego i przekroje z instrukcji RSO które dopiero tłumaczy MK. Jest osobna książka dotycząca obsługi silnika Styer 1500A ale jeszcze jej nie mam. Czyżby zapowiedź filmiku o dywizji narciarskiej ??MK - nikt nie wpadł na to aby opisać tę armatę, gratuluję spostrzegawczości.Pozdrawiam
f35jsf Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 A mamy może jakiś schemat głowicy??-------------------------------------Krótka historię o silniku zakończymy na razie. Jak będą materiały to się do niej powróci:)))-------------------------------------Pozdrawiam.
Lemeryt Napisano 6 Luty 2008 Autor Napisano 6 Luty 2008 Schemat głowicy, jutro jeszcze coś dorzucę.http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/tarcze_005.jpgIdentyfikacja przedmiotu drugiego od lewej :http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/image0050.jpgNr 52 : einstellscheibe - prośba o przetłumaczenie.Pozdrawiam
herrmateuss Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 einstellscheibe - to matówka zmatowione szkło do ustawiania ostrosci np w aparacie fotograficznym lub optyce wogole.
herrmateuss Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 Ale to raczej nie pasuje :) scheibe oznacza tez tarcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.