Woodhaven Napisano 3 Październik 2007 Autor Napisano 3 Październik 2007 Mam nadzieje że trafi w nasze ręce i odpowiednie ręce. http://cgi.ebay.de/Propeller-Air-Screw-Szomanski-1940-Dachbodenfund_W0QQitemZ230176603187QQihZ013QQcategoryZ40820QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
bruner0 Napisano 3 Październik 2007 Napisano 3 Październik 2007 jak na razie licytują Polacy,jeden nick to widziałem i na odkrywcy
tm/39 Napisano 3 Październik 2007 Napisano 3 Październik 2007 Dobrze by wróciło z powrotem do NAS.Tak więc Panowie do broni !!! ( czytaj do Kont ).Pozdrawiam .
woytas Napisano 3 Październik 2007 Napisano 3 Październik 2007 tylko nie podbijajcie sie nadaremnie...
Woodhaven Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 312 Eur !!! Ostro .....jak myślicie do ilu dojdzie. Kto poda końcową sumę....... Obstawiamy ?
Woodhaven Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Pozostaje jeszcze jeden ważne problem. Mianowicie musimy dopasować modelu śmigła do płatowca Karaś miał montowany model B-17b11.... więc nie pasuje żeby nie marnować czasu zwróciłem się z tym pytaniem do Muzeum Lotnictwa w Krakowie. A może już tą zagadkę rozwiązał
DTH Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Smigla Szomanskiego mialy zawsze oznaczenie po slowie PLAT" tudziez platowca, tudziez silnika, do ktorego je montowano. W tym wypadku Plat B M 4" bedzie pewnie oznaczal silnik Bristol Mercury IV, montowany zdaje sie we wczesnych jedenastkach".
njorl Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Mnie B M 4" skojarzyło się od razu z Bartel-Maryla BM-4".Pozdr.,MJU
DTH Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Ja sie na lotnictwie slabo znam, ale powstal w ogole jakis prototyp tego samolotu?
kopijnik2 Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 http://www.powiat.mielec.pl/poser/samoloty/samolot/bm4.htm
Woodhaven Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Pierwsza wersja produkcyjna, BM-4a była napędzana silnikiem rotacyjnym La Rhone C o mocy 80 KM. Wybrano ten silnik z uwagi na pewne zapasy tych silników w Polsce. Silnik ten osiągał swą znamionową moc przy zaledwie 1200 obr/min, co pozwoliło na zastosowanie śmigła o średnicy aż 2,55 m - przez co maszyna miała zupełnie dobre osiągi jak na tą moc (duży ciąg statyczny śmigła).
Woodhaven Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Oferowane śmigło ma 2,10 . Nie wiem jakie śmigło zastosowano w drugiej wersji produkcyjnej
Woodhaven Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Jak na razie skoczyły się wstępne przepychani stanęło na 312 Eur ........i nastała cisz przed burzą....... obstawiam że pójdzie za 640 Eur .Niemcy też się zastanawiają do czego to śmigło he, he.
Woodhaven Napisano 5 Październik 2007 Autor Napisano 5 Październik 2007 Odwiedzin jak widać mamy tu sporo ale nikogo chętnego do typowania końcowej ceny
acer Napisano 5 Październik 2007 Napisano 5 Październik 2007 Obawiam się, że jak ktoś skapuje od czego to może być, to i może dojść do 1000 eur.
njorl Napisano 6 Październik 2007 Napisano 6 Październik 2007 Dopiero teraz zwróciłem uwagę na fakt, że na śmigle napisane jest Walter, D- 2130, S- 125", co może rozwiązuje kwestię wersji. Zgodnie z informacją ze strony, do której linkę podesłał kopijnik może to być śmigło od BM-4h.W Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS), gdzie przekazana została dokumentacja techniczna BM-4, powstał według projektu inż. Bartla samolot BM-4h wyposażony w silnik DH Gipsy III lub Walter Junior 4 (120 KM) zamówiony i dotarczony wojsku w 1932 w liczbie 50 egzemplarzy."401 EuroPozdr.,MJU
njorl Napisano 6 Październik 2007 Napisano 6 Październik 2007 Skończyło sie na 545,99 Euro i chyba pozostanie w Niemczech.Pozdr.MJU
piotr2 Napisano 6 Październik 2007 Napisano 6 Październik 2007 To go przynajmniej nikt nie zezłomuje jak Spitfire w MWP.pozdr.
Woodhaven Napisano 6 Październik 2007 Autor Napisano 6 Październik 2007 Przyjemnie było kibicować w tak licznym gronie. Niestety prawdę mówiąc do końca nie mamy potwierdzenia do jakiego samolotu można dopasować to śmigło . Wszyscy jesteśmy zgodni że do BM 4. Na pewno nie do BM 4a gdzie śmigło miało średnicę. 2,55m .Może niedługo uda się to ustalić. Pozostaje jeszcze nie rozwiązana sprawa śmigła firmy IKAR Warszawa z napisem nr. 1-18-37R.-P..... dalej nieczytelne http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=508473#508477
Woodhaven Napisano 6 Październik 2007 Autor Napisano 6 Październik 2007 oraz śmigła gdzie nie podano żadnych danych http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=452582#452584
Woodhaven Napisano 6 Październik 2007 Autor Napisano 6 Październik 2007 oraz śmigła gdzie nie podano żadnych danych http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=452582#452584
Woodhaven Napisano 6 Październik 2007 Autor Napisano 6 Październik 2007 przepraszam ale dwa razy wkleiłem
piotr2 Napisano 7 Październik 2007 Napisano 7 Październik 2007 Smiglo z ebaya ma 2,15m długości i datę produkcji 15.11.34, reszta danych zgodna z opisem.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.