Marcin Pe Napisano 22 Maj 2007 Autor Napisano 22 Maj 2007 Efekt zamierzony osiągnęliśmy. Pozostaje budowa żeberka" pod które podkłady widać na załączonym zdjęciu. Prawdopodobnie prace będą kontynuowane pod koniec czerwca - Gunship, pojaw się ze swoimi mapami, jest okazja skonfrontować w terenie.Podstawa po 88mkę - czeka na piaskarkę, czy jak to tam się nazywa takie cóś do piaskowania - będzie konserwowana w najbliższym czasie. T34 stracił urok, zabudowano go krawężniczkiem, ale cóż, taki jego muzealny los. No to jeszcze zapodam linka do wąskotorowego forum, gdzie jest cała masa zdjęć z akcji budowy kolejki - adminie, nie zrób mi krzywdy za to ;)ło, tutaj paczajcie: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1454
dexter_k Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Szacuneczek Panowie! Super robota. Bardzo dobrze że w końcu na Helu coś zaczyna się dziać! Wielkie graty!
jacenty2004 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 To kiedy turyści będą mieli okazję przejechać się takim expresem ?
Pit_100 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Tylko przyklasnąć. Super inicjatywa. Nareszcie zaczyna coś się dziać po tylu latach zapomnienia o tym małym, ale jak niezwykle cennym dla naszej historii skrawku Polski. Mam nadzieję, że jeszcze będzie wiele takich niespodzianek w tym roku:) Pozdro
Marcin Pe Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 Zaczyna, oj zaczyna, ale to efekt paru lat przygotowań i żmudnej pracy, bynajmniej nie mojej, a gości którzy wymyślili sobie i doprowadzili do stworzenia muzeum. Ja jestem wąskotorowcem i skorzystałem z okazji którą muzeum stworzyło. Skrzyknąłem ludzi - budujemy. W tym roku obudujemy" bunkier z obu stron - to będzie tor tylko i wyłącznie ekspozycyjny, oraz służący do inscenizacji historycznych typu skład z amunicją wjeżdża do bunkra itp. MOW zamierza z czasem ożywić bunkier na tyle ile się da (systemy wentylacyjne, i tym podobne) , ale rozmiar złomiarskich zniszczeń dokonanych przez ostatni okres jest przerażający.
Marcin Pe Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 ajj, się wysłało, a nie miało jeszcze :(Dobra, idziemy dalej. Wracając do kolejki wąskotorowej - w planach jest kolejka turystyczna, dowożąca chętnych z centrum Helu do obiektów muzeum, a nawet na plażę. Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych przygotowuje projekt, który pozwoli dołączyć nasze kilkaset metrów do większego systemu. System będzie bazował na części kolejki militarnej, oraz nieużywanych bocznicach,a w części będzie odbudową szlaku kolejki amunicyjnej zbudowanej przez Niemców w l94l. Ale to dalekie plany, jak na razie pozostaje nam się cieszyć naszym skrawkiem torowiska, oraz rozpoczęciem prac na baterii cyplowej. No i tym, że jest instytucja, która zbiera pamiątki po obecności Wojska Polskiego na Helu. Za klika lat jedynym militarnym akcentem na Helu może pozostać bowiem tylko i wyłacznie ośrodek prezydencki. A zresztą czy ja wiem czy militarnym..... Chyba drugi rok ośrodka pilnuje firma ochroniarska, na bramie portu wojennego też cywilny strażnik :/
Kloss Napisano 25 Maj 2007 Napisano 25 Maj 2007 Panowie tak trzymac!!!!!Przyjade na kontrole z Markiem (właścicielem T34)zobaczymy jak sobie radzicie....(i zobacze jak wygląda w środku T34 po inscenizacji)
Marcin Pe Napisano 11 Czerwiec 2007 Autor Napisano 11 Czerwiec 2007 Zapraszam na kolejną akcję wolontariatu na terenie Muzeum Obrony Wybrzeża, w dniach 29 czerwca (piątek) do 1 lipca (niedziela). W planie:*remont silnika lokomotywki Gls (tej ze zdjęć)*generalny przegląd świeżo zakupionej lokomotywy Wls (tak na oko dwa razy większa od Gls'ki)*prace torowe przy wstawianiu rozjazdu na boczny tor ekspozycyjny* jak czas pozwoli - początek prac ziemnych przy północnym torze"Muzeum zapewnia:# nocleg w namiotach wojskowych na terenie MOW#dwa posiłki dziennie#tradycyjnie: krew, pot i łzy" ;)Mile widziane osoby cokolwiek znające się na mechanice/elektryce (to mniej, bo w zasadzie do lokomotywek komplet pracujących już jest), oraz nie bojące się pracy fizycznej - rozjazd waży kilkaset kilo, a trzeba go wstawić ręcznie. Zgłoszenia chętnych poproszę max do piątku na maila do mnie .Zapraszam. pzdrl.dz.
Kloss Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 niestety od 26czerwca do 1lipca jesteśmy w Darłówku na zlocie....
Marcin Pe Napisano 24 Czerwiec 2007 Autor Napisano 24 Czerwiec 2007 Wylądowała... Do ostatniej chwili starego życia" (tzn do jesieni zeszłego roku, parę miesięcy stała odstawiona) ciągnęła wagoniki z urobkiem w cegielni w Kłodzku, od paru dni już w nowym życiu na Helu.(BTW -to już druga taka Wls'ka, którą udało mi się uratować na chwilę przed złomowaniem)Za parę dni generalny przegląd, w piwnicy czeka cała masa drobnego osprzętu do wymiany. Mam zamiar i wielką ochotę za tydzień w niedzielę odpalić silnik. Problem jedynie w torowisku - stoi po zachodniej stronie bunkra, na l0 metrowym ogryzku. Na szczęście z lokomotywką przyjechało również kilkaset metrów szyn (ha, ściągniętych ze strychu-suszarni upadłej cegielni pod Nysą), więc wszystko przed nami ;)Więcej zdjęć z rozładunku, oraz zdjęcia pozostałego taboru Muzeum Obrony Wybrzeża na naszym wąskotorowym forum,, w temacie: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=14051#14051Pozdraw.M.P.
slw Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Chciałbym spytać z ciekawości, kto finansuje całe to przedsięwzięcie (odbudowę bunkra i kolejki)? Bo kosztować to musi niemało?To pewnie za rok wakację zrobię rodzinie w Jastarni ;-)
Marcin Pe Napisano 25 Czerwiec 2007 Autor Napisano 25 Czerwiec 2007 Kto finansuje, pytasz? Teraz to już pewnie Ty i Twoja rodzina, jak przyjedziecie na Hel... Przelicz liczbę odwiedzin z zeszłego roku (jest na stronie Muzeum) przez uśrednioną cenę biletu - MOW to po prostu turystyczny samograj finansowy. Poszczególne projekty finansują także sponsorzy, np baterię Laskowskiego MOW odnawia dzięki wsparciu finansowemu Poczty Polskiej. Kompletny ładunek do działa przybędzie z Norwegii, dzięki pomocy tamtejszego muzeum (noo, dużo im jeszcze tego zostało) Mniejsza lokomotywa została użyczona bezpłatnie przez właściciela. Itp, itd... Oczywiście na początku potrzebny był zastrzyk finansowy z unijnych funduszy. Swoją drogą, przeczytajcie uważnie tabliczkę z info przy suwnicy udowę baterii sfinansowano z funduszu (...) Unii Europejskiej" czy jakoś tak. A ja naiwny myślałem, że organizacja Todta miała swój budżet ;)
skyluke Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 Podczas ostatniego weekendu miałem okazję odwiedzić Muzeum i mam jak najbardziej pozytywne opinie. Widać, że zaangażowano niemałe siły i środki finansowe ale się opłaciło bez wątpienia. Nawet przy paskudnej pogodzie jaka tam była w sobotę frekwencja była niemała. Wnętrza starannie odnowione, sucho, estetycznie i bardzo ciekawe ekspozycje, nawet gdy brak eksponatów spokojnie nadrabiają tekstem i mnóstwem ciekawych fotek. Pozatym sama skala stanowiska zdumiewa. Dobra robota , gratuluję !!Teraz pytanka: w jakim stanie są dwa poszostałe stanowiska i czy są jakieś plany z nimi związane? Jedno jest już chyba opuszczone przez wojsko i pewnie ulegnie degradacji. Drugie, to które stanowisko baterii Laskowskiego jest odnawiane? to z radziecką armatą 130mm i czy prace planowane są tylko przy jednym? Pozdrawiam i dziękuje z góry za infoL.G
Marcin Pe Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 Stanowisko obecnie opuszczone to tzw unkier ziemniaczany", trzeba przyznać, ze warunki do składowania tego strategicznego surowca ma idealne. Kilkanaście lat temu ziemniaki dowożono kolejką wąskotorową, pod koniec eksploatacji już tylko samochodami... W środku pokartoflana zgnilizna, będzie masa pracy przy oczyszczeniu. Tory istnieją, choć nadgryzione palnikiem złomiarza, od strony linii wojskowej, natomiast od strony bunkra muzeum planowana jest odbudowa torowiska (i wtedy przyda się lokomotywa i drezyna - turyści będą między obiektami muzeum poruszać się koleją :), może już w przyszłym roku. Bunkier zostanie przejęty przez muzeum w przyszłości (raczej bliższej niż dalszej)i zagospodarowany. Póki co jakaś totalna degradacja, dzika rozbiórka nie grozi, obiekt jest na bieżąco nadzorowany (w zakresie możliwości Muzeum i półwyspowej Policji)Stanowisko obecnie użytkowane przez wojsko (łączność) zachowane w stanie najlepszym, ale w środku mocno przebudowane (przystosowane do obecnych potrzeb). Jeśli wojsko odda i ten obiekt, oczywiście zostanie otoczony opieką, tym bardziej, że jest do tego właściwie już przygotowany (te walce Bruno rozłożone wokół ;)Podciągnięcie kolejki wąskotorowej pod ten obiekt nie jest planowane, ale jeśli przywiozę szyny i zbiorę ludzi, to kto wie :):):)Generalnie, z tego co widzę (w zasadzie jestem tam tylko obserwatorem z zewnątrz), Muzeum jest bardzo zachłanne" na obiekty, aczkolwiek z zachowaniem zdrowego rozsądku ierzemy tyle ile uda się zagospodarować". Bateria Laskowskiego - w piątek będę na miejscu, porobię fotki i zamieszczę tutaj.Przy okazji APEL - dobrzy ludzie, jeśli wiecie o jakiejś dogorywającej cegielni, gdzie marnuje się lokomotywka, rozjazd, cokolwiek innego kolejowego - dajcie mi znać, cegielniane wąskotorówki konają jedna po drugiej, trzeba ratować co się da !!! W moje okolicy do niedawna jeździły trzy, na dzień dzisiejszy mamy zero.
mrozek6 Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 coś podobnego do lokomotywki - wąskotorówki jakiś czas temu stało w betoniarni w Ostrowie Wielkopolskim, ale nie daje głowy, że stoi tam nadal. W wyżej wspomnianej betoniarni jest także masa jakiś szyn, ale nie wiem, czy są to szyny od wąskotorówki, nie znam się na tym, szczerze mówiąc...
Gunship! Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Gdzie mam się pojawić z mapami ?:) W razie co to rozmawiajmy na 750 :)
Marcin Pe Napisano 27 Czerwiec 2007 Autor Napisano 27 Czerwiec 2007 No właśnie na 750mm.pl jest wątek z mapą - coś dla Ciebie. Na forum wewnętrznym umieszczony, czyli musisz się zalogować jako Ty, inaczej nie wleziesz ;)Mrozek - jak dawno temu było to jakiś czas temu", bo nie wiem, czy warto jechać ?
Gunship! Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 A dobra - już wiem o co chodzi :) Czytałem tamten wątek. W wolnej chwili odezwę się.Tak na marginesie co z podstawą od 8.8 ?
mrozek6 Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Będę tam niedługo, to opowiem, co jeszcze zostało w tej betoniarni
Marcin Pe Napisano 23 Lipiec 2007 Autor Napisano 23 Lipiec 2007 Trzy dnionoce pracy, i zwrotnica wraz z brakującym kawałkiem toru wstawiona. Na wrzesień planujemy rozpoczęcie budowy torów kolejki drezynowej - każdy będzie mógł sobie pojeździć kiwajką po terenie Muzeum. Poza tym na terenie MOW pojawiła się strzelnica ASG, oraz kuchnia polowa z prawdziwą (prawdziwą, podkreślam, smak bez zarzutu) grochówką. Oba pomysły strzał w dziesiątkę, sądząc po ilości chętnych stojących w ogonku. Wystawy tematyczne w obiekcie poszerzono o kilka kolejnych, udźwiękowiono całość ekspozycji dopasowując wreszcie tło muzyczne do tematyki (eeech.., zniknęły moje ulubione austriackie marsze.....), muzeum szykuje się do przyjęcia grup rekonstruktorów podczas DDay.Innych nowości tymczasem brak, podstawa od 8,8 czeka wraz z obiektami na cyplu na zmiłowanie firmy od piaskowania. Sezon w pełni, więc obsada MOW zaangażowana w obsługę tłumów. I szykuje się do przejęcia kolejnego obiektu - działobitni nr 3, tzw unkra ziemniaczanego", ale to po sezonie. Mrozek6, jakieś wieści od lokomotywki z Ostrowa ?
Marcin Pe Napisano 23 Lipiec 2007 Autor Napisano 23 Lipiec 2007 Kurczę, czemu tu nie ma możliwości edycji? Zapomniałem dorzucić link do dyskusji z większą ilością zdjęć, na forum wąskotorowym: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1583
mrozek6 Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 Na razie cisza, ale dowiedziałem się, że nie można liczyć na dużo... Nie zdziwię się, jak owa lokomotywa od roku czy dwóch jest już innym metalowym obiektem;/ Taka właśnie jest niestety Polska...
Marcin Pe Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 Czas na aktualizację. Z przyjemnością prezentuję na początek taką oto tabliczkę - najmilszy zakaz wstępu, jaki widziałem w życiu :)
Marcin Pe Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 Płotek wprawdzie stoi już dawno, ale za płotkiem...
Marcin Pe Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 Z widocznym entuzjazmem posuwają się naprzód prace nad renowacją (i przywróceniem w miarę możliwości sprawności mechanizmów) na razie jednego stanowiska.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.