cieciwa Napisano 1 Luty 2007 Autor Napisano 1 Luty 2007 Mam garsc watpliwosci i prosilbym o ich wyjasnienie.- Czy sylwetka 9TP(*) prezentowana w monografii dotyczacej 7TP jest oparta na jakichs materialach, czy jest to lekkie s-f"?- Jak rozumiem dziwny (lamany) ksztalt wanny 10TP jest dziedzictwem" z czolgu typu Christie ? [kolowo-gasienicowy]I zwiazane to jest ze skrecaniem kol (gdzies mi sie obilo o oczy takie zdjecie wlasnie, ze skreconymi dwiema pierwszymi parami kol).Jednak, czy wersja rozwojowa 14 TP rowniez posiadala taka wanne, czy tez jej ksztalt byl juz prosty - bez tego uskoku"?(*) - juz wyjasniam skad to 9TP, otoz prawem kaduka" jesli czolg o masie projektowej 4 tony (PZInz 140) nosi oznaczenie 4TP, czolg 7-mio tonowy - 7TP, 10-cio tonowy - 10TP, to logicznym wydaje sie, ze czolg 9-cio tonowy bedzie oznaczany 9TP.
akagi Napisano 2 Luty 2007 Napisano 2 Luty 2007 1. To jest S-f. Nigdzie w źródłach nie wystepuje nazwa 9Tp. Wymyślił ją Magnuski. Tak samo wygląd pojazdu. Znany jest opis zmian czołgu, ale je dotychczas nie widziałem żadnego zdjęcia, ani żadnego wiarygodnego rysunku tych zmian. I nie tylko ja. 2. Wg założeń układ kołowo-gąsiennicowy nie sprawdził się i w 14Tp z niego zrezygnowano - od razu założono, że będzie to czołg czysto gąsiennicowy. Nawet w opisach jest informacją, że dizęki temu będzie więcej przestrzeni w kadłubie. Należy więc przyjąć, że wanna miała mieć inny kształt. Jaki? Niewiem.
pnz59 Napisano 2 Luty 2007 Napisano 2 Luty 2007 Przykro mi Panów rozczarować. Sylwetka 7TP wzmocnionego" (tak w dokumentach) zachowała się w 3 rysunkach. Został nawet wykonany model plastykowy w skali 1:35. Jest w Muzeum Techniki na wystawie Ogólnopolskiego Przeglądu Modelarstwa Redukcyjnego.Odnośnie 14TP wiadomo tylko częściowo jakie zmiany miały być w stosunku do 10TP. Rysunek boczny w dokumentach jest schematyczny i bezwartościowy.P.Z.
cieciwa Napisano 2 Luty 2007 Autor Napisano 2 Luty 2007 Dlaczego ozczarowac" ?Rozumiem, ze ten rysunek (7TP wzmocniony/9TP) byl juz publikowany w jakiejs pozycji literaturowej?Jesli tak, to w jakiej ? Ja sie z nim nigdzie nie spotkalem (ale pewnie jak zwykle zle szukalem)A co do 14TP, to mnie interesuje, czy nadal zostalo to, ze czesc przednia wanny kadluba jest wezsza niz tylna. Bo o ile w 10TP mialo to jakikolwiek sens (kolowo-gasienicowy naped) o tyle we wpelni gasienicywom 14TP sensu tego raczej ne ma.
pnz59 Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Rysunek boczny 7TP wzmocnionego (9TP wg Magnuskiego) publikowałem w WPT gdzieś w latach 90-ch. Sorry ale z pamięci nie jestem w stanie podać nic bliżej.p.Z.
jotes Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 To jest ten sam rysunek co u Magnuskiego. Wersja z silnikiem benzynowym, dodanym peryskopem Gundlacha dla kierowcy etc.
evanger Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Czy czołgi zatwierdzone do produkcji wyglądały jak ten na rysunku?Bo podobno były dwa projekty modernizacji 7TP. A wybrany projekt nie przewidywał istotnych zmian w ukształtowaniu pancerza (chodzi mi o mniejszy gabarytowo silik i co za tym idzie obniżony pancerz w tylniej części).
JoncaA Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 ...a to tak, dla paddiorzki rozgowora. Rysunek projektowy czołgu z silnikiem 725 (ten grubszą linią) wpisany w sylwetkę czołgu 7TP. Rysunek z kwietnia 1939..
pnz59 Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Do produkcji został zatwierdzony 7TP wzmocniony z silnikiem dieslowskim. Z wersji z silnikiem 725 zrezygnowano argumentując m.in.tym, że w sytuacjach awaryjnych diesel i na spirycie pojedzie. We wrześniu nie raz były takie przypadki, że w gorzelniach w paliwo się zaopatrywano. P.Z.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.