Skocz do zawartości

Jesień 2006

Fiodor

Rekomendowane odpowiedzi

• Odpowiedzi 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Witam
Naprawde obfite znalezisko jest:) Widać ze wilgotne i drewno sie zachowała wiec wyciągnięte z rzeki czy jeziora? Wogole to w jakich rejonach cos takiego sie ostało?:) Ciezko okreslic co to jest bo nie jest zbyt dokladne zdjecie ale gratuluje połowu.
Piotr
Napisano
Wisła.widoczność pod wodą 30cm.wartki nurt.głebokość 4 metry.panzerfaustów jak psów.zabawa praktycznie po omacku.2 butle:7 i 15litrow.poltorej godziny pod wodą.dostałem info że to może być mauser 1 wojenny.Pozdrawiam.
Napisano
mausery narazie są w wodzie.2 są bez całych kolb z nimi nie planuje nic robić.2 idą na sprzedaż.2 zostawiam sobie i je bede probował wymoczyć w oleju lnianym bo on podobno wypiera wode i drewno staje się twardsze czy jakoś tak.Dzisiaj kupiłem odpowiednie doniczki/kuwetki czy jak to zwał,żeby w nich moczyć.Nie znam się niestety na konserwacji drewna i nie wiem jak to wyjdzie.
Napisano
Ponoc trzeba drewno okrecic bandarzem i pedzlem smarowac olejem lnianym. Stopniowo i pomalu. Jak trzeba bardziej szczegolowe instrukcje dam w sobote. Moj kolega kiedys sie bawil tym i efekt byl ladny.
Napisano

Najpierw zastosowałem szczotke i wode.pozniej papier scierny,pozniej znowu szczotka woda.Pozniej osuszylem szmatką,pozniej obmyłem rozcienczalnikiem ekstrakcyjnym.Jak wyparował i kolba obeschła to zaczałem nakładać roztwór 42% oleju lnianego z jakimiś specyfikami.(to ta puszka pośrodku)no i efekty raczej mizerne,wiele sie nie zmieniło.ale mam troche tych kolb do treningów i bede próbował różnych sposobów na róznych kolbach.m.in.owinąć bandarzami nasączonymi tym olejem.ale narazie poczekam aby obeschło wszystko ładnie.

Napisano
najpierw acetonem, zeby zwalczyc grzyba, a pozniej w pokost, mozna zastosowac bandaze, lub kapiel parowa, zeby wyprzec wode.

Temat został przeniesiony do archiwum