Jump to content

Wrocław Metro ,Stacja Podziemna


Sebastian p

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply
Witam.
Kolejny mit Wrocławia ;) Niemcy coś tam chcieli budować, tylko pytanie po co, jak się przebić pod Odrą i co zrobić w wodą w wykopach? Poza tym miasto ma fatalną geologię, jak większość miast leżących w takim rozlewisku rzecznym. Bez odpowiedniego przygotowania gruntu (palowanie, itp.) ciężko tu stawiać większe budynki, nie mówiąc o kopaniu tuneli i to tak dużych. Metra w mojej opinii we Wrocławiu nie było, nie ma i nie będzie.
Pozdrawiam
Łukasz
Link to comment
Share on other sites

Witam.
No skoro sprawa była możliwa wtedy, jak twierdzicie panowie ;), to dlaczego teraz nie zbudowano Tunelu Milenijnego tylko most o takiej nazwie? Widać to, co byłoby łatwe dla Niemców nie jest możliwe w epoce budowy tunelu pod Kanałem La Manche. Ktoś widział ten tunel z Kozanowa na Osobowice? Jeśli takowy by istniał na pewno byłoby o nim głośno. Na Ostrowie Tumskim ma być port podziemny, jakoś go nie widziałem. Chyba dobrze się schował ;P Jak ktoś odnajdzie te podziemia" Wrocławia to będzie guru eksploracji. Jak na razie szuka ich Pan Wojciech Stojak i nie znajduje, ale może ktoś lepszy się znajdzie ;) Jak to w Polsce bywa ...

Pozdrawiam i życzę bardziej rozsądnego podejścia do tematu
Łukasz
PS. Pomarzyć zawsze można, też chętnie bym uwierzył w to metro, ale ...
Link to comment
Share on other sites

Witam.
Hmm, w sumie ekspert ze mnie żaden, ale jest na forum kilku breslauer'ów. Może oni się autorytatywnie wypowiedzą. Ja twierdzę, że to nie jest prawda. Jako człowiek realnie patrzący chciałbym jakiegoś dowodu na to bardziej namacalnego niż opowieść, że ktoś ... , kiedyś ... i tak dalej. Może jakieś fotki ;)?
Pozdrawiam
Łukasz
Link to comment
Share on other sites

Ad LukasP- od kilku lat wysmiewam na tym forum mitomanów tunelowych twierdzących że istnieją jakowes podziemia we Wrocławiu czy Lubiążu choć nie wykluczam ich np w terenie górskim - daremna Twoja pisanina oni i tak wiedzą gdzie jest zakopany złoty koń" .
Ad Tuszek: problem to nie jest żaden ale jaki ma sens budowanie takiego tunelu jeżeli most jest kilkanscie razy tańszy
Link to comment
Share on other sites

Witam.
Zgadza się Parowozie, to przekonywanie chyba nic nie daje ;) A wystarczy tylko odrobina zdrowego rozsadku i trochę ogólnej wiedzy z zakresu budownictwa. Co do postu kolegi Past'a. Tak pod miastem są kanały ;P i to nawet dużo. Ostatnio dobudowali kilka nowych nawet ... Może warto poeksplorować ;P
Pozdrawiam
Łukasz
Link to comment
Share on other sites

No jakto, oczywiście że podziemny Wrocław istnieje.
Niemcy w czasie wojny przecież nie mieli co robić, a także musieli gdzieś wydawać ogromne ilości pieniędzy. Tak więc masowo budowali tunele i podziemina w sercu twierdzy, ponieważ miasta nie broni się na przedpolach ale w centrum. Była też kolej podziemna, która przebiegała dokładnie wzdłuż linii kolejowych na powierzchni. Wszystkie schrony, dworce, stadiony i inne takie musiały być z sobą połączone ponieważ trzeba było przetransportować parę skrzynek i kilku ludzi. A tak ogólnie, oczywiście większe zapotrzebowanie było na mega-podziemne obiekty, tunele w których przewożono nie wiadomo ile materiałów, ludzi, niż na schrony piechoty, czy może schrony bojowe, lub uzupełniania umocnień zmienych.
Podziemny Wrocław - loooooool. :D
Link to comment
Share on other sites

Kozanow- Osobowice. Kolektory kanalizacyjne przekopane przez przedsiebiorswo budowy kanalizacji.Ilosc szt, 2 biegnace rownolegle do siebie na pola irygacyjne na Osobowicach, przekopane pod Odra,wejscie mozliwe od przepompowni na terenie Portu Miejskiego. A jednak bylo to u nas mozliwe i to w 18 wieku haaaaa! A co do lat 42/45, Twierdza kryje wiele ciekawostek. T-H.
Ruski chcieli dostac sie nimi do twierdzy.
Pod czas kotla
Link to comment
Share on other sites

Yabol, żebyś się czasem nie zdziwił. Jak remontowali przejście podziemne na Dominikańskim to przebili się do ogromnego tunelu, w gazecie były fotki. Jak coś znajde to zamieszcze. A kanały pod Wrocławiem są ogromne, i nie mówcie mi że nie bo wiem coś o tym.
Link to comment
Share on other sites

Tuszek, zrozum sens postu. Chciałem powiedzieć, że nakład wielkich środków (przede wszystkim pieniężnych) na budowę czegokolwiek pod ziemią jest nieadekwatny do funkcji tych hipotetycznych budowli. Bo i poco, jak twierdzą różni ludzie, budować podziemne przejścia pomiędzy schronami w centrum, dworcami, nie mówiąc już o jakiejś podziemnej kolei. Po co wydawać geld ;) i budować tunele - czy naprawde było na to aż tak wielkie zapotrzebowanie?
Jest jeszcze inna sprawa: mogą być pewne budowle znajdujące się pod ziemią, ale nie należące do kategorii fortyfikacji jak na przykład metro, kanały, zbiorniki wodne etc.

A co do Dominikańskiego - pracowałem na tym placu i jakoś nie przypominam sobie tunelu.
Link to comment
Share on other sites

Bo i poco, jak twierdzą różni ludzie, budować podziemne przejścia pomiędzy schronami w centrum, dworcami, nie mówiąc już o jakiejś podziemnej kolei."

A czemu nie budowac? Odkopywanie zbombardowanych wejsc do schronu na pewno trwa dluzej niz dostanie sie do takiego schronu od srodka". Widzialem takie polaczenia pomiedzy kamienicami w ktorych piwnice sluzyly za schrony p-lot.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information