Szarubek Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 Z Dromadera jeszcze nie jest taka przyjemna", jak z bambi zawieszonego pod śmigłowcem. To dopieo jest bomba wodna: wali praktycznie punktowo i jeszcze przydusza podmuchem od wirnika. A na dodatek pilot, jak bardziej krewki, to może zaraz obok wylądować i krzywdę zrobić - byli i tacy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 No kolo mnie byl ostry poligon w 1993 w Rudach - sie chlopaki wtedy nalatali- kolo mojego bloku niziutko ciagneli. A i tak sie spalilo :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarubek Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 Widzę, że już mi się zaczynaja literki na klawiaturze mylać ;-)Chyba zmienię pozycję na horyzontalną.Pozdrawiam - Szarubek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 do zas- ja tez sie udaje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 23 Październik 2006 Share Napisano 23 Październik 2006 Na taki pożar jak wtedy - największy jaki LP znały to trzeba by całej sowieckiej armii lotniczej z wodą zamiast bomb :PTaka była Kuźnia Raciborska- Sprzęt i ludzie byli ściągani początkowo z miejscowej okolicy, potem z wojweództwa i ościennych a na koniec z całego kraju.Cessny - A Wilgi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 24 Październik 2006 Share Napisano 24 Październik 2006 Wg ostatnich danych ulc w Polsce jest wiecej zarejestrowanych Cessn niz Wilg - taka prawda :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 24 Październik 2006 Share Napisano 24 Październik 2006 Wg ostatnich danych ulc w Polsce jest wiecej zarejestrowanych Cessn niz Wilg - taka prawda :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarubek Napisano 24 Październik 2006 Share Napisano 24 Październik 2006 Hello again!Kuźnia Raciborska to była chwila prawdy dla całej Straży Pożarnej i LP. Śmiem twierdzić, że gdyby wtedy obowiązywały inne procedury, to nikt nie pozwoliłby na takie rozprzestrzenienie pożaru - najważniejsze są pierwsze minuty. Po doświadczeniach z Kuźni nastąpiło to, co powinno - obniżenie szczebla uprawnień decyzyjnych, jeśli chodzi o użycie lotnictwa przeciwpożarowego. To samo usiłowało przerabiać lotnictwo sanitarne kilkanaście lat temu - skoro śmigłowców jest tak niewiele i latanie jest takie drogie, to niech o starcie decyduje jakaś bardzo ważna osoba. Nie sprawdziło się - zanim informacja o potrzebach dotarła do decydenta, nie było po co lecieć. Obniżyli szczebel uprawnień decyzyjnych i teraz o użyciu śmigłowca decyduje dyspozytor w pogotowiu ratunkowym. Smigłowce latają często, wykonują krótkie loty (po kilka - kilkanaście minut) i naprawdę ratują życie.To samo jest teraz na leśnych bazach - decyduje dyżurny, a nie wysoki dyrektor i śmigłowiec lub samolot startuje do małego pożaru, który się jeszcze na dobre nie rozpalił, a nie do wielkiego ognia, który rozgorzał w czasie, gdy wysoki dyrektor był poza zasięgiem telefonu lub miał ważne spotkanie (a Dyrektor nie ma nieważnych spotkań).Acer - niestety w aeroklubach Wilgi i Zliny to już przeszłość. Nielicznym latającym jeszcze Zlinom kończą się resursy, a remonty w Czechach są bardzo drogie, Wilgi i Gawrony służą główne do holowania szybowców, a i tak z resursami krótko. Aerokluby i osoby prywatne nakupiły niedrogo, bo po kilkadziesiąt tysięcy złotych za sztukę używanych 20 30 letnich samolotów Cessna 152 i 172. Pali toto 20 litrów na godzinę (a nie 80 jak Wilga), płatowiec ma bezresursowy, wystarczy dobrze go oglądać (solidnie wykonany przegląd jest podstawą każdej obsługi) i będzie bezpiecznie i tanio (he he) latał. Poza tym zaopatrzenie w części zamienne do Cessny to praktycznie sprawa na telefon: dziś dzwonię, a za dwa dni przyjeżdża DHLem z Niemiec lub z W. Brytanii. Moja Wilga czeka od dwóch miesięcy na podnośnikach na remont amortyzatorów, bo Polsko-Hiszpańskie (dawniej Polskie) Zakłady lotnicze EADS-PZL Warszawa Okęcie remontują w tej chwili jedną (słownie jedną) parę amortyzatorów i w związku z tym musiały zamówić u kooperantów kilka sztuk uszczelek gumowych (umowy, faksy, procedury, standardy ISO - mechanik w szafce nie może mieć zapasu uszczelek, bo to mogłoby negatywnie wpłynąć na jakość).Tak upada produkcja lotnicza w Polsce.Pozdrawiam - Szarubek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 24 Październik 2006 Share Napisano 24 Październik 2006 Pełna racja Szarubek.Właściwy dym" to się zaczyna jak się okaże że pożar wykrył pilot wcześniej niż obserwator którejś z sieci dostrzegalni [wieże 36 m] p-poż. Pani specjalista p-poż w Radomiu przy radio wścieka się nie na żarty.Tu nie ma czasu, zanim dojdzie do stołka dyrektorskiego to by nie był nawet potrzebny już samolot. A tak decyzja jest błyskawiczna. Fakt, samolot musi lądować po wodę, śmigłowiec siada nad stawem i wio, woda jest. Niestety teraz tylko Dromadrki, śmigłowca na terenie radomskiej i kieleckiej guberni przy pożarach lasu nie uświadczysz.Szkoda krajowego przemysłu, a kiedyś nawet produkowaliśmy samoloty odrzutowe - Iskra. Bezresursowy samolot Cesna to ciekawa sprawa.No, ale trzeba być pilotem, mieć uprawnienia, a to już co innego niż prawo jazdy, jak pokazały ostatnie wypadki.Nie każdy może mieć umiejętności Pokryszkina :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarubek Napisano 24 Październik 2006 Share Napisano 24 Październik 2006 Wypadki zdarzają się zarówno na drodze, jak i w powietrzu. Dziś obok lotniska w Radawcu 10 metrów ode mnie na drodze zginął człowiek. Wymusił pierwszeństwo na ciężarowym Volvo, wyładowanym burakami. Zajechał mu drogę. Volvo przygwoździł go do drzewa, wybiegliśmy razem z kolegami z lotnictwa sanitarnego, ale nie było już komu pomagać. Młody chłopak.Na podobnej zasadzie zdarzają się wypadki lotnicze. Nigdy nie ma tak, że jest jedna przyczyna. Zawsze jest to zbieg niekorzystnych okoliczności i w znakomitej większości winien jest tak zwany czynnik ludzki. To, co działo się w tym roku w lotnictwie cywilnym, to naprawdę tragedia. A już szczyt wszystkiego to wczorajszy wypadek wesołej" załogi w Bednarach. W większości przypadków jest to przecenianie własnych umiejętnosci, brak wyobraźni i nawet głupota. Niestety, lotnicy, tak jak i reszta społeczeństwa dzielą się na madrych i głupich.Boję się, żeby nasi decydenci w swoim zapale, aby regulować w sposób biurokratyczny wszystkie dziedziny życia, nie wylali dziecka z kapielą" i nie postawili jeszcze większych barier w lataniu, gdyż te co są, przeszkadzają na tyle, że ludzie nauczyli się je omijać. I stąd też biora się wypadki, bo jak mnie kiedyś uczyli - przepisy lotnicze są pisane krwią. Obawiam się, że coraz więcej bezmyślnych przepisów jest pisanych atramentem, tak, że te co są naprawde ważne, znikają w gaszczu innych. A człowiek raz nauczony je omijać, będzie je omijał. Niestety do czasu.Ale mimo wszystko pozostaję optymistą.Pozdrawiam -Szarubek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beaviso Napisano 31 Październik 2006 Share Napisano 31 Październik 2006 Poświęciłem co nieco ze swojego snu i zeszłej nocy, między 0155 a 0330 obejrzałem sobie ten film. Warto było! Naprawdę rewelacyjne sceny z szybkimi" i Limami w rolach głównych!!!Szczególnie w pamięci pozostają sceny z DOL-u (chyba Kliniska k/Goleniowa), a zwłaszcza MiG-21 lądujący z silnym bocznym wiatrem, zepchnięty już po przyziemieniu niemal na trawiaste pobocze. Ponadto sceny alarmowego opuszczania lotniska stałego bazowania przez co najmniej eskadrę MiG-21. Do tego świetne ujęcia z kamer zainstalowanych na goleniach podwozi lub na kadłubie maszyny. Dla mnie szok, że nigdzie wcześniej tego filmu nie pokazywano (a przynajmniej ja zobaczyłem go po raz pierwszy).Sceny lotnicze możemy podzielić na dwojakie: zarejestrowane specjalnie dla potrzeb tego filmu (w roli główniej najprawdopodobniej 1.PLM), oraz materiały dokumentalne wplecione" w fabułę (np. DOL).W tych pierwszych uczestniczyły maszyny MiG-21 w wersji PF (po jednej belce pod skrzydłami, owiewka otwierana do przodu, wąski statecznik pionowy), szkolno-bojowe SBLim-2 (np. na rozpoznaniu pogody) oraz bojowe Lim-5 (z dopalaczami, bez radru Izumrud - walka treningowa Fronczewskiego z tym drugim).W scenach dokumentalnych przewinęły się także chyba MiG-21 PFM oraz zdaje się załapał jeden z nowiuteńkich podówczas MiG-21 MF (po dwie belki podwieszeń pod skrzydłami).Maszyny z numerami zaczynającymi się na 660x" to mogły być zarówno PFM jak i MF.Trudno mi określić, które lotnisko wzięło udział w filmie. Było jezioro - pasowałby więc Powidz, Malbork, Debrzno, Zegrze Pomorskie. Istotą fabuły było jednak, że jest to lotnisko nadmorskie, o kryptonimie amek". A zatem chodzić mogło tylko o Malbork (ściśle: Królewo Malborskie) - to właśnie jest amek".Pozdrawiam, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 31 Październik 2006 Share Napisano 31 Październik 2006 Widze, ze moj zachwyt sie udziela :)Prawdziwy film o lotnictwie nie zadne image works studio" czy jak sie nazywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulus76 Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 WitamCzy któryś z szanownych kolegów posiada ten film na jakimś nośniku z możliwością udostępnienia ?Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beaviso Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 W najbliższych dniach będą jeszcze ze 2 powtórne emisje. Sprawdź program TV Kino Polska(wyszukaj film po nazwie i odczytaj planowane terminy projekcji).M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulus76 Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 Niestety w mojej kablówce nie ma Kino Polska :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szarubek Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 Panowie!!!Pomocy!!!Jeśli ktokolwiek zechce ten film umieścić na dowolnym nośniku elektronicznym i udostępnić mi - pokrywam koszty (oczywiście w rozsądnych granicach ;-)Z góry dziekuję i pozdrawiam - SzarubekPS Też nie mam Kino Polska :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 Spokojnie panowie :)Film będzie jeszcze emitowany na KinoPolska" chyba trzy razy, w przyszłym tygodniu. Spróbuję nagrać VHS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 piraty jedne :>Fajnie by to chodzilo na dvd troszke poczyszczone i podrasowane dzwiekowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 Film można tylko nagrać - niestety nie jest dostępny w sprzedaży na dysku.Na małe pocieszenie - kadr z filmu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulus76 Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 W osiołkowej wypożyczalni" też nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beaviso Napisano 2 Listopad 2006 Share Napisano 2 Listopad 2006 Dźwięk jest najsłabszą stroną filmu - w fajnych momentach jest jakaś głupawa muzyczka zamiast huku dopalaczy ;-)Najlepszy fragment to alarmowe opuszczenie lotniska - podniecenie, piloci biegną do maszyn, startują kluczami - ujęcia z kilku kamer potęgują efekt, ruch jak w ulu. Po jakimś czasie akcja przenosi się na DOL. Pierwsze ujęcie - cisza nad pustym kawałkiem drogi. Ale już za chwilę po kolei schodzą nań dwudzieste pierwsze" :-)))M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 4 Listopad 2006 Share Napisano 4 Listopad 2006 Dla kolegi Szarubka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 4 Listopad 2006 Share Napisano 4 Listopad 2006 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 4 Listopad 2006 Share Napisano 4 Listopad 2006 sam malowales? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 4 Listopad 2006 Share Napisano 4 Listopad 2006 Ech ty artysto :) Witaj :)Nie, to ściągnięte fotki ze stronki pewnej Regionalnej Dyrekcji Lasów - Szczecińskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.