Cronos Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 Witam. Mam pomysł na niezły eksponat:) W Polsce posadamy pare Ił'ów 2, to nie dało by sie z nich sklepać jeden latający?? Na zachodzie to by była furora!! U nich jest owiany legendą jak mityczny sztukas. Już i tak sie z zazdrością patrzą na nas po odrestaurowaniu Stalina dwójki:)Sam w ten projekt nie wniose za wiele, ale można by pogadać z jakimś ogatym" kolekcjonerem, albo z MWP ale oni z powodu finansowego na starcie odpadają:/Pozdrowiena
Arado Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Jesteśmy zainteresowani odrestaurowaniem nie tylko Iła-2 ale innych też !Dla tego celu powołaliśmy pracownię rekonstrukcyjną i warsztaty remontowe w Rogowie. Szukamy współpracowników.!
michał ł Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Cronos chyba żartujesz?? jakie kilka Iłów?? Kilka to jest ich na świecie!! u nas sztuk JEDEN.W Anglii jest gośc który ma 2-3 Iły w stanie sypkim, składa jednego do lotu. Ale jakoś długo mu to schodzi. Chyba nie zdajesz sobie sprawy czym jest rekonstrukcja do stanu lotnego. BTW Arado, jak tam postępy z muzeum?? Wychaczyliście coś nowego?? No i co z tym Emilem?? Wyjasni się czy raczej po ptakach??
bombel Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Cronos - idź dalej to mało ambitny pomysł. Może trzeba odbudować Wostok-a z modelem Gagarina w środku, to by była dopiero sensacja na zachodzie!!!Dlaczego akurat szturmownika???Może trochę innych propozycji: Łoś, Karaś, Lublin R XIII,RWD-8, RWD-17, 7TP, RWD-6, PZL P-1Ja oczywiście nie jestem obiektywny, bo stojący w MLP RWD-21 posiada kilka detali wykonanych moimi rękoma. Ale czy na prawdę musimy promować, wątpliwe, osiągnięcia najlepszej na świecie radzieckiej myśli technicznej???PozdrawiamBombelps. Jako dyżurny iłożerca", w sprawie legendy szturmownika odsyłam do wątku http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=252544
a.korbaczewski Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 michał ła czy w MWp i Muzeum lotnictwa w Krakowie nie ma po jednym iłle2, co razem daje 2?
tadek80 Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 pojedz i zobacz co stoi w Krakowie ... chcesz rekonstrułować a nie wiesz co jest zbiorach ... w krakowie stoi avia b-33 licencyjna odmiana ił-10 a nie ił-2
a.korbaczewski Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 A czy nie można odpowiedzieć bez takiej podniety?Rzucam wszystko wsiadam w pociąg i jade. A jakbym sie jeszcze zapytał o muzeum w Dukli to dostane cegłą?
michał ł Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Cegłą nie rzucę, ale sznurkiem jak najbardziejLinki do moich fot z Krakowa.http://community.webshots.com/album/483040720qOzqAuhttp://community.webshots.com/album/507394241krGEKVpzdrmichał
iglanadon Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 - Sprawa Emila jest już nie aktualna od dawna, chyba że chodzi tu o jakiegoś jeszcze innegoNie będe pisał kto się do tego przyczynił bo zostanę zakrzyczany jak Wars98 bodajże który wyciągnął sprawę tej nieszczęsnej amfibiiNo bo jak można tępić prywatną inicjatywę .... - W MLP jest powojenny Ił-10 a to delikatna różnica- Poza tym biorąć pod uwagę nasze popaprane prawo, które staje w gardle nie tylko poszukiwaczom to w naszych krajowych warunkach zarejestrowanie takiego statku powietrznego" bo tak sie to fachowo zwie jest praktycznie nie możliwe, nawet b. optymistycznie zakładając że ktoś go jakimś cudem wyremontuje do stanu zdatności do lotuZ tego co wiem to aby móc pilotować jaki kolwiek sprzęt latający trzeba na tym typie odbyć przeszkolenie !! inaczej nie da rady :))) i tu zamyka sie błędne koło
michał ł Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Nie przesadzajmy z tym przeszkoleniem, bo inaczej by nikt nie mógł latac na tej drobnicy made in garaż. pamiętajmy że lata np replika RWD-5, lataja Biesy, Cuby, CSS-13.Ale odpalenie takiego złoma" to wymiana wszystkich drewnianych elementów, wielu metalowych, WSZYSTKICH łączeń, generalka silnika. Dzisiaj żadko się decydują na taką ingerencję w tak żadkie samoloty. Np Me-109 black Six nie lata, bo naprawa by wymagała wymiany wielu orginalnych części, a akurat ten ma ich procentowo bardzo dużo (ponad 90%). Remont np Spita, w o wiele lepszym stanie wymaga wymiany WSZYSTKICH nitów - pierwotnie stosowany material powoduje kruszenie się od środka. niby dobry, a może sie urwać...(było o tym w progranie o generalce MH434 z Duxford)
iglanadon Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 a ile z tej drobnicy made in garaż" lata legalnie ?goście są nie do skontrolowania podobnie jak użytkownicy motolotni, kawałek równej łąki i można startować, tyle że na pokazach taki gość nie ma czego szukać, a pies z kulawą nogą się nim nie zainteresuje póki komóś na przykład nie spadnie na głowę ...
michał ł Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 pisząc o garażowcach" miałem raczej na myśli LEGALNIE powstające w ilościach jednostkowcyh, lub krótkich seriach. Nie mają one wersji treningowych.
Towarzysz Iwan Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 - W Polsce jest jeden Ił-2 w W-wie, w MWP - od 50 lat pod chmurką.- W Krakowie jest odmalowana Avia BS-33 czyli Ił-10. No i Tu-2 , który podobno prędzej do zrobienia (zegary podobno w magazynach) - to by była atrakcja...- 11 ma sprawny silnik, przy czym nie poleci (szkoda by było stracić jedyny egzemplarz, poza tym stan się powoli pogarsza :/)
iglanadon Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Na początku lat dziewięćdziesiątych Turcy zaproponowali MLP odkupienie PZL P-24, stan b. dobry ale ich olaliśmyByły też propozycje se Stanów budowy kilku replik P-11 - niektórych na zachodzie to jara, bo to pierwsza maszyna która zestrzeliła samolot niemiecki w czasie wojny, ale sprawa też się rozpłyneła
acer Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Ten Ił z MWP to już chyba w życiu nie poleci... Podobnie inne stamtąd...Może miałem zwidy ale zdaję się że chyba ten Leopard co stał koło Goździka to gdzieś jeździł...
Cronos Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 No to widze że zrobłem nie małe zamieszanie moimi pomysłami:) Szczerze nie wiedziałem ze ten z MLP to Avia, podejrzewam ze z przełęczy dukielskej też:P Ale obiło mi sie o uszy o czyms w muzeum marynarki w Gdyni:/ już nawet nie wiem. Widziałem też kiedyś gdzieś zdjecie jak 2 iły lub coś podobne stoją sobie bok siebie na placyku przypruszone śniegiem, gdzie? jak? kiedy? To nie wiem.
bodziu000000 Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 W Gdyni jest Jak-9, zresztą w Warszawie też.
tadek80 Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Leoparda wypożyczyli nam Duńczycy (MWP) stan iła-2 jest fatalny powinien trafic do Krakowa (do hangaru głównego przedtem renowacja) tak samo JAK-9 i Pe-2 z MWP. W połowie lat 80-tych byl jeszcze po-2 nie wiem jake losy jego były. Zreszta przy naszych skromnych środkach zalecałbym specjalizacje muzeów kraków niech się zajmie tak jak teraz sprzetem lotniczym a 2 placówki w warszawie sprzetem ciężkim lądowym (najwyżej na czerniakowie zostanie kolekcja migów) ... najlepsze wizualnie" eksponaty znajdują się w małych kolekcjach rosi, lufcik, me-109e
tadek80 Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 z tym pzl-24 to różne opinie słyszałem raz chcieli wymieniać raz nie podobno mieli 2 egzemplarz ... zreszta my na tych wymianach wychodzimy jak zablocki na mydle tak jak przy wymianie fokera (z ML w krakowie) z holendrami mielismy dostać za niego zabytkowe organy (wymiane markowało Ministerstwo Kultury) do tej pory holendrzy nie dostarczyli wymienionej rzeczy
Towarzysz Iwan Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 do Tadek80:a wiesz za co dostaliśmy spitka? Za Airco DH-9...Spitfire to też fajna rzecz. Nasz jest eks-kanadyjski, natomiast Kanadyjczycy dostali eks-polskiego. Obie strony przemalowały oznaczenia na kształt swoich" dywizjonów...a o zamianie mowy nie było bo w Kanadzie jest kompletny a w krakowskim brakuje części mechanicznych i radia.
wars98 Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Witam!Tadek80. I tak i nie. Przede wszystkim Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Broni Pancernej przy CSWL w Poznaniu, Muzeum Marynarki Wojennej w Gdynii i inne im podobne (wojskowe) powinny zostać odresortowione". Powinny stać się arodowymi instytucjami kultury" i wtedy mogłyby się starać na większe, dodatkowe pieniądze. Zarówno na renowacje obiektów, jak i na modernizację infrastuktury, budowę nowych obiektów (pawilonów wystawienniczych i hal). To powinno być zrobione jako pierwsze.Inną sprawą jest zmiana przepisów prawa, a jeszcze inną zaś wymiana części osób pracujących w tych instytucjach.I wtedy takie IŁ-y, SU, MIG-i, JAK-i, ME, FW-y i inne maszynki, czy SdKfz-ty lub PzKpfw-ny będą wyremontowane i będą cieszyć nasze oczy. Nieoficjalnie wiem, że takie zmiany (systemowe) dojrzewają tak w środowisku muzealników oraz u decydentów (polityków). Pytanie tylko kiedy to się rzeczywiście dokona. Oby jak najszybciej.Pozdrawiamwars98
meserek Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Cronos napisał: Widziałem też kiedyś gdzieś zdjecie jak 2 iły lub coś podobne stoją sobie bok siebie na placyku przypruszone śniegiem, gdzie? jak? kiedy?"Dobrze widziałeś, ale źle zidentyfikowałeś. Stoją sobie rzeczywiście dwa Iły obok siebie w MWP w Warszawie, ale jeden to Ił-2 a drugi to Ił-10(albo Avia B-33).Obok stoi jeszcze Pe-2 i Tu-2.
tadek80 Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 czekam jak sklejke w ile-2 coś zeżre ... gdyby nie podlegali pod resort to pewnie by im nawet przysługiwała dotacja z unii ... wtedy hezter dostalby cały pancerz, sdkfz 9 porzegnal z rdza kw otrzymał wieże ....ktoś tu kiedys pisał że ma namiar na iła-2 leżacego w jeziorze ??
bombel Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 Tadek80 jeżeli chcesz odbudować Iła wyjętego z jeziora to chyba nie masz pojęcia o czym mówisz. Lepiej by ci było robić go od podstaw.PozdrawiamBombel
michał ł Napisano 17 Styczeń 2006 Napisano 17 Styczeń 2006 no nie koniecznie :-)cały przód było by baaardzo trudno zbudować. Ale reszta to pikuś :-) nie takie rzeczy ludzie budowali ręcznie :-))
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.