Skocz do zawartości

Sedco Express

Użytkownik forum
  • Zawartość

    3 679
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    19

Ostatnia wygrana Sedco Express w dniu 26 Lipiec

Użytkownicy przyznają Sedco Express punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Sedco Express's Achievements

371

Reputacja

  1. OK, tylko nie chodzi o wykaz katastrof R XIII ale o ich wraki zalegające na dnie morza, które można by ewentualnie wydobyć. Np. wspomniany R XIII nr 705 - wrak został zabrany. Tak samo było z 709
  2. Wczesne wodnosamoloty jak uległy wypadkom na wodzie to zostały ich wraki zabrane tak samo z późniejszymi LeO, FBA, CAMS, Latham. Odnośnie R XIII to przejrzałem publikacje i podaje się, że w 1936 r. MDLot utraciła dwa R XIII a w 1939 (przed wojną) jeden. Podczas manewrów floty z udziałem lotnictwa morskiego 23.10.1936 r. wodowały ok. 60-70 Mm na północ od Helu w odległości 2-3 km od siebie. Podczas wodowania uległy znacznemu uszkodzeniu i zaczęły tonąć. Po kilku godzinach lotników zabrały niemieckie kutry rybackie z Piławy samoloty wzięły na hol. Jednak nie mogły uciągnąć zanurzonych samolotów (slabe silniki) i hole polscy lotnicy odcięli. Oba R XIII zatonęły ok. 60 MM na północ od Helu. Jeden to Lublin R-XIII bis/hydro nr 701 a drugi ? Przypuszcza się, ze drugim był tego samego typu o nr 713. Ale... zeznania świadków są sprzeczne - dwa lub trzy utracone a inny podawał, że rozbitych było aż sześć (!) samolotów. Jeżeli przyjmiemy, ze bezpowrotnie utracono (zatonęły) te podczas holowania to trzecim zatopionym był R XIII G/hydro nr 712. 07.08.1939 r. podczas lotu patrolowego obserwowano niemiecki statek pasażerski s/s "Hansestadt Danzig". Ładunek na pokładzie wydał się lotnikom podejrzany więc zniżyli się by wykonać zdjęcia i samolot uderzył o powierzchnie wody. Strona polska jak i niemiecka zaczęły poszukiwania wraku samolotu - polski okręt ratowniczy odnalazł go w rejonie Rozewia ale z powodu dużej głębokości nie został wydobyty. (wg "Historii Puckich" nr 9 i Polish Wings nr 43 "Wodnosamoloty Lublin w polskim lotnictwie morskim" - M.Wawrzynkowski Ewentualne poszukiwania wymagałyby jak sądzę sporych nakładów finansowych i raczej widać "ciemność". Dodatkowe koszty to sprawy związane z konserwacją ewentualnych odnalezionych i wydobytych resztek, części (silnika ?)
  3. Super ! Dzięki ! Czyli to ten. Z.A.S.P.L. - Związek Awiatyczny Studentów Politechniki Lwowskiej
  4. Jaki to szybowiec ? Amatorskiej budowy ?
  5. Od lewej : - Zbigniew Bieniawski - Ludomił Rayski - Karol Friser - NN Samolot to jak sądzę Halberstadt C-V Lwów, 1919 r.
  6. por.pil. Zbigniew Bieniawski (7.EM im. Tadeusza Kościuszki
  7. Zdjęcie jest kolorowane i litery CPN nie powinny być czarne a różowawe. Grand Hotel jest po lewej stronie a po prawej widać jak sądzę część ściany Domu Kuracyjnego (Kurhaus)
  8. Tez tak sądzę, że to kierowca - stacja CPN obok Grand Hotelu. VIP w hotelu a szofer tankuje. Uniform składak paramilitarny ? Autko niczego sobie :-)
  9. Ciekawe spostrzeżenia pilota USA <https://tech.wp.pl/s/konflikty-pl/zdarza-sie-to-nawet-najlepszym-pilot-thunderbirds-o-wypadku-slaba,7195834177944480a>
  10. A może jednak spoon... :-)
  11. Sedco Express

    Nowobogackie g....

    To się w głowie nie mieści ! Gonić dziada !
  12. Ju 188 odrodził się w postaci łyżeczek aluminiowych ! :-) W 1961 przeprowadził operację wydobycia kompletnego samolotu bombowego w wersji wywiadowczej Junkers Ju 188 D2 z jeziora Mamry[4]. Podniesiony z dna samolot został w całości doholowany do brzegu i przekazany do huty aluminium w Skawinie pod Krakowem, gdzie przetopiono go na 13 246 łyżek i łyżeczek do barów mlecznych[
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie