Ju 188 odrodził się w postaci łyżeczek aluminiowych ! :-)
W 1961 przeprowadził operację wydobycia kompletnego samolotu bombowego w wersji wywiadowczej Junkers Ju 188 D2 z jeziora Mamry[4]. Podniesiony z dna samolot został w całości doholowany do brzegu i przekazany do huty aluminium w Skawinie pod Krakowem, gdzie przetopiono go na 13 246 łyżek i łyżeczek do barów mlecznych[
O to co mnie bulwersuje;
- politycy kształtują i wyznaczają zakres w temacie pamięci historycznych zdarzeń
- politycy interpretują wydarzenia historyczne tylko i wyłącznie dla osiągnięcia celów politycznych
To tak skrótowo - przykładem jest polityka historyczna stosowana przez PISowców czego ja i miliony Polaków NIE AKCEPTUJĄ !!!
4.Eskadra Toruńska - Hrubieszów koniec lipca 1920 r.
Nr 1 - ppor.pil. Józef Szyfter
Nr 2 - kpt.pil. Henryk Rybka (dca)
Nr 3 - por.obs. Gabriel Milczewski
Jeżeli profesor popiera osobę i aktywnie uczestniczy w komitecie wyborczym tego osobnika o wątpliwie moralnej postawie, łamiącego prawo to nie jest dla bardzo wielu (pomijam oszołomów PISowskich) żadnym autorytetem i nie powinien wypowiadać się - lepiej niech pan profesorek milczy !
Mikołaj Sokołowski - ur. 07.09.1898 r. w Sankt Petersburg. Dyplom pilota otrzymał w Anglii 31.07.1917 r.
Służba w lotnictwie carskim a potem jako por.pil. w I polskim Oddziale Awiacyjnym w Mińsku do 20.06.1918 r. (rozbrojenie oddziału przez Niemców i zniszczenie samolotów).
W 1919 r.- zgłosił się do I Awiacyjnego Oddziału WP - formowany od 15.10.1918 r. w Stanicy Paszkowskiej (dca por. Narkiewicz) - oddział w 1919 r. przekształcono w 4.Dywizję Strzelców Polskich.
Wiosną 1919 r. służył w Odessie a od kwietnia 1919 r. w m. Braila w Rumunii. Poetm w Czerniowcu i Stanisławowie a od lipca 1919 r. w Brześciu n/Bugiem w 10.Eskadrze Lotniczej (dca ppł.pil. Kieżun)
Brak info czy z tym oddziałem powrócił do kraju.
(za "Awiacja I Korpusu Polskiego na Wschodzie 1917-1918" - St.Januszewski, Wrocław 2018.)