Skocz do zawartości

Landszaft

Użytkownik forum
  • Zawartość

    3 661
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    70

Ostatnia wygrana Landszaft w dniu 17 Listopad

Użytkownicy przyznają Landszaft punkty reputacji!

3 obserwujących

Ostatnie wizyty

11 920 wyświetleń profilu

Landszaft's Achievements

428

Reputacja

  1. no i przydało by sie wyjąc z ołowiu i wyjdzie trapez . kiedys w Szczecinie koparki pare lat temu cos kopały na wałach chrobrego i wywaliły z ziemia multum skałek do pistoletów skałkowych . widac trafił operator koparki na stare fundamenty zakładu albo rusznikarskiego albo sklepu z bronia . zebrałem wtedy kilkanascie nie wiedząc co to jest . zawiozłem do muzeum Śląskiego " bo tam mieszkam i pracowałem w tym muzeum" i koledzy archeolodzy powiedzieli że to skałki do skałkowców . były dwa formaty tych skałek większe i mniejsze trapezy , ale tak obrobione jak by z pod maszyny wychodziły . Czyli kamieniarz doszedł doperfekcji obkuwania krzemienia aby wszystkie były praktycznie identyczne
  2. Landszaft

    Moneta

    Zadna dienga , ani coś ruskiego . pierwsze zdjęcie widać tylko MA 21 - może być to data MARCH 21 druga strona to ewidentnie widoczna twarz w otoku nimbu jak przedstawia się świetych . Może być to miedziany medalik któremu odpadło uszko . tochę to niech poleży w oliwie z oliwek tak z3 tygodnie a potem oczyścić zabrudzenia wykałaczką . i wtedy może będzie bardziej czytelna strona z literami. wtedy daj nowe zdjęcia i opisz co ty widzisz i odczytujesz bo masz ten krązek przed nosem . a wtedy ułatwisz rozpoznanie
  3. nie jest to skałka do czarnoprochowca skałki są trapezoidalne i kamieniarze którzy je robili opracowali do perfekcji skuwanie krzemieni do idelanego kształtu . zwykły krzemień , puszczyk jest tyle stron na temat krzemieni na necie że wystarczy poczytać .
  4. Ops Rubel nie "róbel"
  5. przekrocz granicę i w banku wymień na jeden banknot lub kiste piwa. Adam wiedz że 15 kopiejek to już są srebrne monety .Juz 5 kopiejek bito w srebrze lub wielkiej ciężkiej monecie miedzianej a 10 15 i 20 kopiejówki bito w srebrze próby 500 . 25 , 50 kopiejówki bito w srebrz próby 750 tak samo wróble . Jak twarda była waluta rosji carskiej to wystarczy przeczytać zapis na każdym banknocie że róbel jest wymienialny na złote monety bez ograniczenia sumy a jeden rubel to 1/15 imperiała czystego złota a imperiał po roku 1893 ważył 17,424 grama złota próby 916 . Czyli reasumując 1 rubel był wart w czystym złocie 1, 74 grama dzieląc na kopiejki to 15 kopiejek warte było 0,26 grama złota. To obecnie około 120 -130 zł. Czyli wtedy to była dobra dniówka lub nawet 2 pracy . jeszce ciekawostka jaka silna była kopiejka to róbel dzielił sie na 100 kopiejek a kopiejka dzieliła się jeszce na 4 ćwiartki . najmniejsza moneta to połószka 1/4 kopiejki a standardowo w obiegu były pół kopiejówki !! . Czyli za 15 kopiejek można było żadać zrobienia solidnego rzeżbionego krzyża nagrobkowego .
  6. Sebek jak ktoś mi będzie chciał zapłacić za robotę kasą euro i nawet w drobniakach metalowych , przyjmę , naprawdę nie ma problemu z pozbyciem się takich pieniędzy mimo że u nas nadal króluje inflacyjna złotówa.
  7. zacznijmy od tego jaki krzyż , drewniany z kantówek , metalowy kuty z płaskowników czy kamienny " betonu wtedy nie znano a praktycznie ciety kamień nie istniał dla pospólstwa" . Za 15 kopiejek to drewniany krzyz nagrobkowy bez problemu wtedy kupił . Kopiejka mimoże miedziana to była naprawdę mocna waluta. Za 15 kopiejek w tamtch czasach mogłeś sie pożądnie najeść na wiosce a w Rumunii podstawowym krzyżem na cmentarzach były krzyże drewniane i do dzisiaj często stosowane przykład wesoły cmentarz https://pl.wikipedia.org/wiki/Wesoły_Cmentarz .
  8. nie gmc bo ta ma 6 śób a Dodge WC-21
  9. lend lease GMC CCKW
  10. Zgadza się !!! Yugoslavia !!! . jak wołał Franek Dolas. Co znaczy nie być w systemie a byc wtedy gospodarczo dużo wyżej od demoludów RWPG.
  11. Adam nie były monety bany tylko banie i do dzisiaj są banie - takie ichniejsze jak u nas grosze. a co do walut Sebek to istotnie najwazniejsze były dolce i marki ale naprawdę liczyła się każda waluta wymienialna zachodniaza którą w Pewexie lub Baltonie można było zakupic zachodnie lux towary " Dżinsy !!!! " , i ciekawosta dla was pytanie jaką walutą w Pewexie z krajów socjalistycznych można było zakupić zachodnie towary ??? czekam odpowiedzi
  12. zaraz zaraz jakich dzikich ??? w XIX wieku na poczatku była pod panowanie Osmańskim jak i Bułgaria, Grecja, i części krajów byłej Jugosławii , dopiero po drugiej połowie XIX wieku zaczyna powstawać Rumunia . Trzeba zaznaczyć w jakim okresie dzieje się film i p[ołowa XIX wieku czy II połowa . o ile w pierwszej połowie ganiału osmńskie monety to w II połowie zanim umocniło sie państwo rumuńskie to silnym pieniadzem był rosyjski rubel oparty już na parytecie złota i byłą to tak silną walutą jak amerykański dolar. Tak jak w PRL-u silnym pieniądzem w naszym kraju był ???? no co było ??? prosze napisać jakie waluty rządziły w PRL-u oprócz banalnie słabej złotówki
  13. Widać nikt z was nie poczytał specjalistycznych książek na temat prowadzenia taboru i rewelacji o uszkodzeniach torowisk oraz budowy wózków wagonowych i lokomotywowych . Niestety prawdą jest że metr szyny której brak na torowisku nie decyduje o natychmiastowym wykolejeniu się składu . Standrdowe wózki wagonowe lub lokomotywowe mają do 2 metrów długości a nawet więcej . Przy trójkołowym podwozi wózka lub dwukołowym to że brak metr szyny nie spowoduje natychmiastowy skręt wózka na brakujący element i wypadnięcie poza torowisko. Po prostu wózek wagonowy trzyma nadal kurs bo koło nastepne trzyma się w torowisku i trzyma wózek w osi , co powoduje że kółopierwsze przejedzie przez szutr i podkłady aż trafi na tor i ono znowu będzie trzymać wóżek w osi i z bardzo dużą dozą nie wypadnie z torowiska jeśli brak szyny nie występuje na tak zwanym łuku . To łuk decyduje że siła odśrodkowa spowoduje że wózek z braku skrajni szyny zacznie skręcać poza bieg wyznaczony przez torowisko. Jeśli brak szyny wystapił na odcinku prostym to jedynie maszynista odczuje przez ułamek sekundy przy prędkości 60-80 km /h głuchy łoskot przejazdu przez szutr i podkłady , co stwierdzili maszyniści innych nocnych składów i podali wiadomość dyspozytorowi . Co dało maszyniście porannego składu szansę zobaczyć co jest nie tak z torowiskiem bo dostał dyspozycję jazdy w newralgicznym punkcie z minimalna prędkością tzn. 20 km/h co daje szansę zatrzymania składu na odcinku 20 metrów . Zapewniam że z okna zestawu szynobusu pasażerskiego łatwo taką luke zobaczyć nawet ze 100 metrów. Dlaczego w trakcie 2 wojny światowej wysadzano szyny lub po rozkręceniu szyn wypadały składy z torowiska nawet na prostym toże . Ano dlatego że większośc składów to były wagony jednoosiowe , weglarki , małe cysterny , wagony kryte towarowe czy nawet wagony pasażerskie to były wagony dwuosiowe a nie wagony oparte na wózkach dwuosiowych czyli wagony 4 osiowe . Zdecydowanie łatwiej jest wykoleić wagon dwuosiowy niż skład wagonów 4 osiowych . Do tego jeszcze obecnie składy pasażerskie to składy budowane besprzęgowo . Co to znaczy , dawniej wagony były łączone za pomoca sprzegu śrubowego który utrzymywał wagony w składzie . W trakcie hamowania lub przyspieszania czyć było jak składy sie napinają szarpiąc lub zderzaja na zderzakach hamując . I tak jest w składach jeszce gdzie wagony są dopinane . Ale obecne składy nowoczesne np Pendolino czy Alstomu , Newagu , Pesy to składy na stałe zbudowane praktycznie nierozłączalne które maja wbudowana amortyzację międzywagonową płynna hydrauliczną co powoduje że taki skład równo i płynnie przejedzie przez brak odcinka metrowego szyny. Jeśli to był istotnie zamach co jest raczej bardzo niepewne " a raczej polityczne parcie na szkło" w wiadomościach z uwagi że to powinna potwierdzić komisja kolejowa a na to trzeba trochę czasu aby sie wypowiedziała, to jesli przyjmiemy że był to specjalista zamachowiec to był to specjalista idiota który kompletnie nie zna zasad sił gdzie wystepuja największe przeciązenia składów i wózków aby taki brak spowodował katastrofę . I tyle w temacie , a potwierdzili to co napisałem starzy kolejarze z klubu kolejowego do którego należę.
  14. "o promieniu 200 metrów" ops. jedno zero znikło.
  15. Z tej bagiennej dziury o średnicy 4 metrów praktycznie większość wydobyli złomiarze i poszukiwacze przez ostatnie 20 lat . ale w terenie o promieniu 20 metrów leży jeszcze pełno różnych sprasowanych blach . z 10 lat tremu też tam to penetrowałem i zostawiłem sobie na pamiatkę parę zmielonych blach poszycia . Lancaster w typowo nocnym malowaniu z uwagi że spodnie blachy pomalowane na czarno . Niestety wiecej szumu medialnego niż możliwości coś naprawdę znależć zostały same drobne farfocle . Niedaleko ok 100 metrów od tej dziury która leży blisko torowiska odnaleziono słynną basztę Panterthurm której w trakcie renowacji zagubiono płytę podstawy montażu pantherturmu " to była ironia losu jak robiono renowację !!!"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie