Skocz do zawartości
  • 0

Korek do zbiornika na paliwo ??


mikomak881

Pytanie

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciężko ciężko bedzie szukałem róznych beczek nawet patrzylem na Francuskie bo myslalem ze Wojsko Polskie uzywalo  a z samolotów ciezko znaleźć akurat korki wlewu paliwa.Napewno jest stary wspolczesne korki sa raczej z alu lub nierdzewki i duzo lżejsze . Lotnisko powstalo w 1912 roku i dziala cały czas byli tam Niemcy Rosjanie i Polacy wiec sporo tych maszyn 

Napisano

Nikt nic. znaleziony na terenie starego poniemieckiego lotniska.  gdzie po wojnie tez latały samoloty sowieckie i Polskie.  wiec moze byc od sprzetu niemieckiego jak i polskiego ale stary na bank

Napisano
W dniu 2.05.2022 o 03:59, honker napisał:

Cześć spory to musiał być tylko wlew bo pamiętaj że motory chodziły na mieszance i żeby nalać z wiadra to wlewy były raczej spore ale ta blaszka na wierzchu podpowiada że ten zbiornik był plombowany lub zabezpieczany przed odkręceniem a to robiono w lotnictwie albo sprzęcie państwowym że by nie zginęła zawartość np.  ojej hydrauliczny z koparek czy spychaczy. Tak że masz spore pole do poszukiwań. pozd Marek

Motocykle, a nie motory. Na mieszance chodziły dwusuwy. Na każdej stacji benzynowej były specjalne bańki do robienia mieszanki. Często takie bańki były także u indywidualnych użytkowników. Z wiadra nalewano? Bzdura.

Ten korek ma fabryczną listwę z otworem do zamocowania łańcuszka i zapewne na zbiorniku było drugie takie mocowanie. Odkręcony korek często lądował na glebie-i kłopot z piachem. Takie rozwiązania były kiedyś popularne.

Moim zdaniem jest to zamkniecie od bańki na paliwo (może nawet beczki ?) i znalezienie konkretu graniczy z cudem .

bańka-mieszalnik.jpg

bańka.jpg

bańka 2.jpg

Napisano

no tak ale korek na lansuszku moze byc tez od jakiejs maszyny bo moglby spaść w"piach" i potem drobiny moga dostac sie do zbiornika z bańki kanki czy kanistra czesto wlewano paliwo przez lejek na ktorym czesto byla szmata lub sitko wkladane bezposrednio w zbiornik. Po co ten otwór?  w samym korku  odpowietrzenie czy moze byl tam zamek na kluczkyk ale zamek na kluczyk w kanisterku do nalewania lub zbiorniku pojazdu wojskowego to bez sensu.... Z reszta do kkanistra czy kanki ten korek bylby bardziej prosty jak na zdjeciu bez uchwytu do odkrecania i dziwnego otowru . 

Napisano

z reszta kurka to jest solidny korek wazy  160 gramów  i ten material jest naprawde gruby kilka razy grubszy od beczki czy innego ustrojstwa . Macie gumowe korki do wanny to wyobrazcie sobie ze grubosc mosiadzu jest tak sanmo gruba jak gumy w takim korku. to nie byle gunwo to bylo wkrecone w cos solidnego.. ale w co. moze w pokrwe silnika w karter nie wiem ale gwint tez jest mega soldiny 

Napisano

Cześć równie dobrze jak od paliwa może być od oleju, W tym otworze mógł być bagnet do pomiaru poziomu cieczy, Np, w Warszawie był taki wkręcany w zbiornik paliwa, a ten może być nawet od motocykla, Czasy wytłoczek blaszanych, plastyku i gumy to trochę później pozd Marek

Napisano

Cześć spory to musiał być tylko wlew bo pamiętaj że motory chodziły na mieszance i żeby nalać z wiadra to wlewy były raczej spore ale ta blaszka na wierzchu podpowiada że ten zbiornik był plombowany lub zabezpieczany przed odkręceniem a to robiono w lotnictwie albo sprzęcie państwowym że by nie zginęła zawartość np.  ojej hydrauliczny z koparek czy spychaczy. Tak że masz spore pole do poszukiwań. pozd Marek

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie