Manierki_tobiego Napisano 3 Styczeń 2022 Napisano 3 Styczeń 2022 Dobry:) Trafiłem taką oto skrzynkę. stan jak ze strychu, nic nie ruszana/czyszczona. Prosił bym o pomoc w konserwacji, bo w temacie skrzynek jestem laikiem. Czy możliwe, że w drewnie są nadal owady? Pozdr. Cytuj
bjar_1 Napisano 3 Styczeń 2022 Napisano 3 Styczeń 2022 12 minut temu, takafura napisał: Kołatki masz na 100 %. Może już wyleciały. Cytuj
takafura Napisano 3 Styczeń 2022 Napisano 3 Styczeń 2022 (edytowane) @bjar_1Larwy mogą żerować do 8 lat zanim opuszczą drewno. Godzinę temu, Manierki_tobiego napisał: To jak ją uratować? Są w aledrogo preparaty przypominające rozpuszczalnik które wciera się przez kilkukrotne malowanie. Ja byłem zawzięty ( zegar, 100-letni kufer podróżny) i dołożyłem iniekcje strzykawką. Edytowane 3 Styczeń 2022 przez takafura Cytuj
bjar_1 Napisano 3 Styczeń 2022 Napisano 3 Styczeń 2022 4 godziny temu, takafura napisał: Larwy mogą żerować do 8 lat zanim opuszczą drewno. Tak, tyle że tam mogły żerować np. od 1950 roku. Znalazłem ponad 100 skrzynek drewnianych różnych typów. Nigdy nie trafiłem z robalami w stanie aktywnym. Chyba nie ma tak łatwo. Cytuj
takafura Napisano 4 Styczeń 2022 Napisano 4 Styczeń 2022 6 minut temu, bjar_1 napisał: Tak, tyle że tam mogły żerować np. od 1950 roku. Znalazłem ponad 100 skrzynek drewnianych różnych typów. Nigdy nie trafiłem z robalami w stanie aktywnym. Chyba nie ma tak łatwo. Ja w obudowie zegara ( 90 lat) i pod kufrem ( ponad 100) miałem trociny świadczące o żerowaniu larw. Trochę mała próba losowa ale się do tych robali uprzedziłem i myślę że warto użyć chemii. Bo nawet jak nie ma co aktualnie truć to ten środek zabezpiecza przed ponownym zasiedleniem. Cytuj
Cyrograf15 Napisano 4 Styczeń 2022 Napisano 4 Styczeń 2022 Truję punktowo robactwo w maszynie do szycia. Całości nie mogę pomalować aby farby podobnej do politury nie zniszczyć. Maszyna ma około 100 lat i aktywne robactwo. Czy jeszcze to wiosną sprawdzę, drugi rok walczę. Wojtek Cytuj