Skocz do zawartości

Umocnienia na geoportalu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W mojej okolicy znalazłem parę ciekawych miejsc przypominających okopy. Chciałem prosić o pomoc w pozyskaniu informacji na ich temat, bo w tym temacie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę:)

W jakim okresie mogły powstać, do jakich wojsk pasuje taki rozkład i może co dokładnie się tam znajduje poza okopami. Jakieś ziemianki, składy amunicji itp? 

Na zdjęciu oznaczonym numerem 1 pas widoczny zaraz przy linii pomiaru ciągnie się chyba kilka kilometrów. 

Wszystkie umocnienia z tego posta są w promieniu ok 10km. Poza nimi są też inne, mniejsze lub mniej widoczne. 

Mam nadzieję, że moje pomiary coś pomogą.

Dziękuję z góry za pomoc 

okopy 2.PNG

okopy1.PNG

okopy3.PNG

Napisano
3 minuty temu, ptasznik napisał:

Czyli gdzie ? Ziemia, Mars, Wenus, Tatooine ?

Racja. Jak zwykle czegoś zapomniałem podać :P

Pod Warszawą, powiat piaseczyński. 

Czy to pomoże powiedzieć coś więcej? 

Napisano
35 minut temu, Tyr napisał:

Jak na linii Jeziorki-  las chojnowski to niemieckie z pierwszej wś

Lasy chojnowskie, ale do Jeziorki w linii prostej jest kilka kilometrów. Też podejrzewam I wojnę. W okolicy ( ale nie okopów) wychodzą łuski od mosina 7,62x 54 R sygnowane np 11 P II П. 

Byłbym wdzięczny za jakąś literaturę lub wyjaśnienie jak "działały" np takie okopy. To znaczy jakie funkcje mogły pełnić jego pojedyncze elementy, w którą stronę się okopywano itp. W tym temacie nie wiem praktycznie nic poza gołymi podstawami, więc chętnie coś przygarnę. 

Napisano

@Tyr 

Ta historia jest mi znana, ale "moje" okopy są bardziej za zachód, w stronę Sękocina. Wątpię, żeby to one były wspomniane w tym opisie. Muszę dokładnie poszukać historii okolicy. Może trafię na jakieś wspomnienie o tych konkretnych miejscach. 

Jest ci znana jakaś literatura/strona internetowa warta uwagi na temat okopów itp ?  Przyda się na pewno do ustalenia np.  kto i na kogo miał nacierać.