Matias189 Napisano 13 Czerwiec 2021 Napisano 13 Czerwiec 2021 Witam. W mojej okolicy znalazłem parę ciekawych miejsc przypominających okopy. Chciałem prosić o pomoc w pozyskaniu informacji na ich temat, bo w tym temacie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę:) W jakim okresie mogły powstać, do jakich wojsk pasuje taki rozkład i może co dokładnie się tam znajduje poza okopami. Jakieś ziemianki, składy amunicji itp? Na zdjęciu oznaczonym numerem 1 pas widoczny zaraz przy linii pomiaru ciągnie się chyba kilka kilometrów. Wszystkie umocnienia z tego posta są w promieniu ok 10km. Poza nimi są też inne, mniejsze lub mniej widoczne. Mam nadzieję, że moje pomiary coś pomogą. Dziękuję z góry za pomoc
ptasznik Napisano 13 Czerwiec 2021 Napisano 13 Czerwiec 2021 26 minut temu, Matias189 napisał: W mojej okolicy Czyli gdzie ? Ziemia, Mars, Wenus, Tatooine ?
Tyr Napisano 13 Czerwiec 2021 Napisano 13 Czerwiec 2021 Raczej 2 wś poszukaj co się mogło dziać w tej okolicy
Matias189 Napisano 13 Czerwiec 2021 Autor Napisano 13 Czerwiec 2021 3 minuty temu, ptasznik napisał: Czyli gdzie ? Ziemia, Mars, Wenus, Tatooine ? Racja. Jak zwykle czegoś zapomniałem podać :P Pod Warszawą, powiat piaseczyński. Czy to pomoże powiedzieć coś więcej?
Tyr Napisano 13 Czerwiec 2021 Napisano 13 Czerwiec 2021 Jak na linii Jeziorki- las chojnowski to niemieckie z pierwszej wś
Matias189 Napisano 13 Czerwiec 2021 Autor Napisano 13 Czerwiec 2021 35 minut temu, Tyr napisał: Jak na linii Jeziorki- las chojnowski to niemieckie z pierwszej wś Lasy chojnowskie, ale do Jeziorki w linii prostej jest kilka kilometrów. Też podejrzewam I wojnę. W okolicy ( ale nie okopów) wychodzą łuski od mosina 7,62x 54 R sygnowane np 11 P II П. Byłbym wdzięczny za jakąś literaturę lub wyjaśnienie jak "działały" np takie okopy. To znaczy jakie funkcje mogły pełnić jego pojedyncze elementy, w którą stronę się okopywano itp. W tym temacie nie wiem praktycznie nic poza gołymi podstawami, więc chętnie coś przygarnę.