Skocz do zawartości

Samoloty gdańskie 1919-1939


Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, balans napisał:

Tytułem uzupełnienia opisu:

Zdjęcie zostało wykonane 6 lipca 1913 roku podczas przelotu sterowca SL 1 nad Gdańskiem i Sopotem. Sterowiec w tym dniu lądował również we Wrzeszczu. Konstrukcja była konkurencją dla Zeppelina, a główny konstruktor był absolwentem gdańskiej uczelni technicznej [obecnie Politechnika].

Sterowiec SL-1 był w locie na trasie Mannheim - Królewiec i po drodze lądował w Gdańsku na wielkim placu ćwiczeń (wtedy jeszcze nie lotnisko).W drodze powrotnej z Królewca w okolicach Piły uległ wypadkowi i został całkowicie zniszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2021 o 08:52, bodziu000000 napisał:

to ja pozwolę sobie wrzucić oryginał, to jest jedno zdjęcie ?

05338-01-023-AL-FL.jpg

Ab Mitte März 1921 stellte die Danziger Luftpost ihre Junkers F 13 auf das neue Zulassungsschema der Danziger Luftfahrzeugrolle um. Die Dz 152 verkörpert noch das provisorische Junkers-System, während Dz.34 und Dz.31 bereits dem neuen Standard entsprechen.
(zdj. znane - z publikacji podanej wcześniej vide link)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bodziu000000 napisał:

05338-01-187-AL-FL.jpg

Aus der Kabine der Junkers F 13, Dz 36, heraus aufgenommen: Der Danziger Badeort Zoppot mit seiner markanten Seebrücke. Am Strand herrscht reges Badeleben. Aufnahmezeitpunkt Sommer 1922.

Jak wyżej - znane z AUSZÜGE AUS DER LUFTFAHRTGESCHICHTE DER FREIEN STADT DANZIG 1920 - 1939

(link podany )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

I "danciger" raz jeszcze. Rok 1925, nie wcześniej, bo D-571 dostał rejestracje dopiero wtedy. Lotnisko Böblingen.

1009279927_Junkers-13-Dz34-(1925)-Boblingen_1600px.thumb.jpg.15a11561f893e2f3d378648767a94bb1.jpg

Pod hangarem stoi gdański samolot. Ma dwie cechy mocno różniące go od pozostałych Junkersów. Po pierwsze lotki ma z kompensacją, a po wtóre - rura wydechowa jest po LEWEJ stronie osłony silnika. Czyli żaden Mercedes, BMW albo silnik Junkersa z serii L, tylko motorek Armstrong-Siddeley Puma o mocy do 230 KM. I wskutek tego samolot ma też dużą, większą niż normalne chłodnicę.

A taki był tylko jeden. Dz-34 w oznakowaniu Aero Lloyd (tego niemieckiego), Zgadza się też sposób pomalowania przodu kadłuba na czarno (a dokładniej - przebieg granicy kolorów).

21273325_1540815655961870_643843951015450015_o.thumb.jpg.b6d85aa3f65b685772290c274069d3da.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie