Skocz do zawartości

Samoloty gdańskie 1919-1939


KayFranz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
28 minut temu, balans napisał:

Tytułem uzupełnienia opisu:

Zdjęcie zostało wykonane 6 lipca 1913 roku podczas przelotu sterowca SL 1 nad Gdańskiem i Sopotem. Sterowiec w tym dniu lądował również we Wrzeszczu. Konstrukcja była konkurencją dla Zeppelina, a główny konstruktor był absolwentem gdańskiej uczelni technicznej [obecnie Politechnika].

Sterowiec SL-1 był w locie na trasie Mannheim - Królewiec i po drodze lądował w Gdańsku na wielkim placu ćwiczeń (wtedy jeszcze nie lotnisko).W drodze powrotnej z Królewca w okolicach Piły uległ wypadkowi i został całkowicie zniszczony.

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
13 godzin temu, Wojtek_1 napisał:

Z cyklu znalezione w sieci dwie fotki gdańskich F.13 zrobione na lotnisku Konigsberg w marcu 1921.

 

to ja pozwolę sobie wrzucić oryginał, to jest jedno zdjęcie ?

05338-01-023-AL-FL.jpg

Napisano
W dniu 23.04.2021 o 08:52, bodziu000000 napisał:

to ja pozwolę sobie wrzucić oryginał, to jest jedno zdjęcie ?

05338-01-023-AL-FL.jpg

Ab Mitte März 1921 stellte die Danziger Luftpost ihre Junkers F 13 auf das neue Zulassungsschema der Danziger Luftfahrzeugrolle um. Die Dz 152 verkörpert noch das provisorische Junkers-System, während Dz.34 und Dz.31 bereits dem neuen Standard entsprechen.
(zdj. znane - z publikacji podanej wcześniej vide link)

Napisano
5 godzin temu, bodziu000000 napisał:

05338-01-187-AL-FL.jpg

Aus der Kabine der Junkers F 13, Dz 36, heraus aufgenommen: Der Danziger Badeort Zoppot mit seiner markanten Seebrücke. Am Strand herrscht reges Badeleben. Aufnahmezeitpunkt Sommer 1922.

Jak wyżej - znane z AUSZÜGE AUS DER LUFTFAHRTGESCHICHTE DER FREIEN STADT DANZIG 1920 - 1939

(link podany )

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
Napisano

I "danciger" raz jeszcze. Rok 1925, nie wcześniej, bo D-571 dostał rejestracje dopiero wtedy. Lotnisko Böblingen.

1009279927_Junkers-13-Dz34-(1925)-Boblingen_1600px.thumb.jpg.15a11561f893e2f3d378648767a94bb1.jpg

Pod hangarem stoi gdański samolot. Ma dwie cechy mocno różniące go od pozostałych Junkersów. Po pierwsze lotki ma z kompensacją, a po wtóre - rura wydechowa jest po LEWEJ stronie osłony silnika. Czyli żaden Mercedes, BMW albo silnik Junkersa z serii L, tylko motorek Armstrong-Siddeley Puma o mocy do 230 KM. I wskutek tego samolot ma też dużą, większą niż normalne chłodnicę.

A taki był tylko jeden. Dz-34 w oznakowaniu Aero Lloyd (tego niemieckiego), Zgadza się też sposób pomalowania przodu kadłuba na czarno (a dokładniej - przebieg granicy kolorów).

21273325_1540815655961870_643843951015450015_o.thumb.jpg.b6d85aa3f65b685772290c274069d3da.jpg

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie