Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Napisano 23 Sierpień 2019 Ten temat to efekt "zapalnika" który umieścił Barbapapa na str 6 tematu dotyczacego wersji "17" 251-nek https://forum.odkrywca.pl/topic/766629-historia-jednego-zdjęcia-sdkfz-25117/ link dla chętnych Na razie dokładam do "zapalnika" tylko zdjęcia. Zwróćcie jednak uwagę ze to nie jedna wersja " wyposażenia"..:))) Tak wstępnie wg. mojego skromnego zdania: znacznie bliżej temu "dziwakowi" do Sd.Kfz. 251 niż do Sd.Kfz. 11
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 Nie zgadzam się z braćmi Pepikami.. rozumiem, podwozie to samo ale przód to przecież 251...albom już tak ślepy... sd kfz 251/1 ausf.D /prawie ten "zgubił" przedni błotnik:))/ sd kfz 11 Niech ktoś poda logiczne argumenty - wtedy zmienię zdanie...
Grzesio Napisano 23 Sierpień 2019 Napisano 23 Sierpień 2019 Podług zarówno Jentza, jak i Spielbergera to jest opancerzony Sd.Kfz. 11 z pancerzem jedynie wzorowanym na 251... Bardzom w każdym razie ciekaw jego zdjęcia od góry - czy i ile on ma dachu nad kabiną... EDIT Mówisz, masz... https://images.app.goo.gl/DQ7Zjj6C1X2BzBee8
merten Napisano 23 Sierpień 2019 Napisano 23 Sierpień 2019 Argument jest prosty: SdKfz 251/17 to przeróbka SdKfz 251 Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.11/1) für 2 cm Flak 38 auf le.Zgkw.3 t mit Panzerschutz (czy jak to w raportach widziałem Zgkw 3(t) Flak), to przeróbka SdKfz 11. Zresztą pancerz przedni nie jest taki sam jak w SdKfz 251. Taka sama jest tylko osłona silnika z przodu. Już nawet górna płyta z klapami do silnika ma inny kształt.
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 no dobrze, rozumiem argumenty...ale co ze zdjęciem: albo: kolejna klasyfikacja 11? powiem otwarcie: trafiając na pokazane materiały też zawsze miałem ogromne wątpliwości..i tylko z wrodzonej przekory tak pewnie piszę o 251. któreś ze źródeł / tylko które - dopiero teraz zmądrzałem i zapisuję..(/ wspominało o wersji 251 "pritsche"..jako przeróbce frontowej.. może chodziło o to p6? co do róznic : jest ich więcej - ta wersja jest dobre 50 cm dłuzsza i od 251 i od 11.. i na koniec na swoją obronę:)): /to już załączałem/ opis "261" uznałem jako błąd drukarski - a może po prostu było mi tak bardziej "na rękę":)) Sprowadzacie mnie "na ziemię":(((
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 13 minut temu, Barbapapa napisał: P3 i P6 to nadal 11-tka z tym, ze na P3 masz zainstalowany drilling na Sockellafette i dodatkowo płyta pancerna pomiędzy szoferką a armatą. A P6 sobie holuje PAK-a po prostu. A jeszcze w kwestii struktur to na pierwszy rzut oka też to poniższe można uznać za 251/17 - nawet bardziej niż te 11-tki. A tymczasem to SWS mit Flak 3.7cm. Ale przecież przypomina...
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 to ma przypominać 251? fe...a gdzie ładne przegięcie błotnika /na wydech/?, ile jest tych otworów odciążających w kołach jezdnych gąsienic..? Barbapapo!!!!! bój sie Boga...kruca fuks...
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 a co..kolekcjonerzy już nie mogą?:)
Młody duchem Napisano 23 Sierpień 2019 Autor Napisano 23 Sierpień 2019 wracając do pritsche..: sam "popełniłem" takie sf..:))) jak wrócę w domowe pielesze może się pochwalę:))) wrzucając zdjęcie zniszczyłeś mój sekretny plan..:((( i co ja z Tobą mam....
Młody duchem Napisano 31 Sierpień 2019 Autor Napisano 31 Sierpień 2019 Witam wszystkich. Ponieważ przekonały mnie argumenty osób mądrzejszych niż ja z ogromnym bólem serca uznaję, że pojazd tu omawiany ma mało wspólnego z sd.kfz 251...Faktycznie, sam układ jezdny sd.kfz 11 i sd.kfz.251 /taki sam lub bardzo zbliżony / to za mało..A źródłom "bezpośrednim" trzeba chyba wierzyć..:)) zatem otwieram kosz..:(( i serce kolekcjonera krwawi... Kaz
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.