Jump to content
Młody duchem

SDKFZ 251 - historia jednego zdjęcia 1

Recommended Posts

Kierunek podążania nie jest wskazany - miejsce to obóz w Wallern w Czechosłowacji (choć Wallern widzę w Austrii granicach).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

':))) czyli troche ciasniej: Wallern  /moze jakaś zmiana granic?/ ale to dosyć daleko od granicy...ot..źródła.📛

A co do Afryki:  tu wystarczy być sd kfz 251,,:)) stąd powtarzają się te z Afryki.. na pewno wrzucę je w temacie DAK..tu przejdą "z automatu"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaz,

a masz może oryginalne materiały nt. 251? Mam tu na myśli Dienstvorschrift D660/4 ale inne "łamania" też. w necie chaos jeśli idzie o podstawowe dane techniczne pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu w w wersji zakotwiczonej w gruncie. Krótsza lufa ale element mocowania do podstawy mniej więcej w tym samym miejscu, podparcie dla ramienia.

 

2cm_KwK38_holzlafette_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta..mam podobne wątpliwości do informacji z netu... to wtedy byłaby wersja 17...

W załączeniu zdjęcia /wybiórczo/ opisane jako 251/17, każda jakby z inną armatą...

Jestem zbyt słaby w znajomości każdego elementu wyposażenia:)) może ktoś podpowie dokładnie..

995333115_0001017.thumb.jpg.c4244180f74b2bcb24f9643211b8c7e1.jpg

 

 

 

691479829_00694D_17.thumb.jpg.37423bba361d837c447cd9db16daebb3.jpg

 

 

1449197214_00438D_17.png.cea76f5e9fbe87be96ac35b79c86533d.png

1454234954_00982C_17.thumb.jpg.f855d692597112158d68f61c86bfce68.jpg

to pierwsze to na pewno nie wersja Luftwafe z otwieranymi burtami, pewnie jakaś frontowa przeróbka "ad hoc".. albo to jest sd kfz 250..???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok..muszę się dokształcić:)))

wtedy może uda się mocniej uszczegółowić opisy...różnice w długości dość znaczne...powinna udać się wizualna ocena😋 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Barbapapa napisał:

W necie są dla 2cm KwK 38 opisane co najmniej trzy długości lufy: L30, L50 i L65

Z tym L30 to ja "pojechałem" - się mi rozmnożyło jakoś takoś. Sorry. A i L55 zamiast L50 - znaczy się na dziś mi wystarczy.

Edited by Barbapapa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo tak naprawdę były 2 długości lufy L/55 (Kw K) i L/65 (Flak) - tyle, że lufy były wymienne i do Kw K można było wsadzić lufę od Flaka, otrzymując 2 cm Kw K 38 mit Flakrohr.

Zresztą na obu pierwszych zdjęciach jest 2 cm Kw K 30 czy też 2 cm Flak 30 - w każdym razie armata Solothurna.

Edited by Grzesio
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w skromnych progach kolegę Grzesia:)) i dzięki za info:)

Ba..też tak mam...na razie czasami..ale aż się boję:(((

Ponieważ temat "17" rozwija się ciekawie zatem zgodnie z moim zamysłem proszę o "przeprowadzkę" do  tematu " Historia jednego zdjecia - Sd.Kfz. 251/17 '

ten temat zostawię jako coś ogólnego lub sobie biedaczysko "zemrze" śmiercia naturalną))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information