Skocz do zawartości
  • 0

bagnet tasak prusy niemcy

reyer8

Pytanie

Napisano

Witam
Proszę o identyfikacje tego bagnetu/tasaka .
Mysle ze pruski , ale nie wiem co oznacza to S" z koroną,
czy to Saxonia? i dlaczego na rancie głowni jest nabite 39 czy to data 1839? a dlaczego na rancie jelca jest 60 ,czyli 1860? dlaczego sa 2 daty?
jestem troszke laikiem w białej bronii,to nie jest moja tematyka, ale kupiłem ten bagnet za granica i chcialbym sie dowiedziec kilku rzeczy.oczywiscie jesli mozna to prosze o ientyfikacje oddzialu ,po numerach na jelcu.
Bradzo Dziekuje i Pozdrawiam Wszystkich !

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam
Proszę o identyfikacje tego bagnetu/tasaka .
Mysle ze pruski , ale nie wiem co oznacza to S" z koroną,
czy to Saxonia? i dlaczego na rancie głowni jest nabite 39 czy to data 1839? a dlaczego na rancie jelca jest 60 ,czyli 1860? dlaczego sa 2 daty?
jestem troszke laikiem w białej bronii,to nie jest moja tematyka, ale kupiłem ten bagnet za granica i chcialbym sie dowiedziec kilku rzeczy.oczywiscie jesli mozna to prosze o ientyfikacje oddzialu ,po numerach na jelcu.
Bradzo Dziekuje i Pozdrawiam Wszystkich !

Napisano
Witam,jakie bzdury korabkow przecież napisałeś to samo co ja. To że dodałeś więcej szczegółów nie zmienia faktu że sens ten sam.Niestety nie mogę się z tobą zgodzić w kwestii modernizacji,modernizacja -oznacza unowocześnienie,uwspółcześnienie czegoś a tu mamy nowy wzór broni wyprodukowany z użyciem starej głowni,tak samo było np. w przypadku początkowej produkcji bagnetu 84/98aA gdzie wykorzystano głownie z 71/84 i nikt tego nie określa jako modernizacja bagnetu 71/84.S&K nie zmodernizował starej broni tylko wyprodukował nową z wykorzystaniem wcześniejszej głowni i dlatego moim zdaniem jest producentem.I na koniec powiedz proszę gdzie wyczytałęś na głowni cytujęGłownie te zostały skrócone przeszlifowane i oznakowane na sposób pruski do tasaka M39 i to jest na tej głowni wybite" koniec cytatu
Napisano