Skocz do zawartości
  • 0

Kapsle piast samochodowych


makul

Pytanie

Napisano
Witam,
Trafiłem 2 kapsle od piast samochodu. Widziałem podobne przy ciężarówkach z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Ale niekoniecznie w polskich pojazdach (z tym że w tych też były).
Kapsle nie mają żadnych sygnowań, są mosiężne, duże - średnica po stronie gwintu to ok. 9cm, po stronie sześciokąta/rogi- ok. 6cm, wysokość kapsla-ok.5cm.
Czy można ustalić od jakich pojazdów konkretnie były?
Widziałem już takie, z tym że tamte miały sygnowania. Jakieś litery pisane", coś chyba po niemiecku.
Czy te moga pochodzić od polskich pojazdów? Ursusa, Poloni albo PF621?
Jeszcze jedno ale- na razie nie noszę się z zamiarem sprzedaży ale jeśli okaże się że kapsle nie będą mi do niczego przydatne - wówczas prawdopodobnie je spieniężę!
Z góry dzięki za info,
makul

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pozwolę sobie mieć trochę odmienne zdanie. Rura 3 cale to ok. 7,5cm. Więc gwint wewnątrz zaślepki jest za duży. Poza tym z tego co kojarzę rury tej wielkości gwintowało się na zewnątrz a nie wewnątrz- łatwiej to nagwintować (i później nakrętkę dać) niż narzynką wkręcać. Więc wg. mnie hydraulika odpada.
Korek od beczki-też raczej nie. Te były zasadniczo stalowe i wyglądały inaczej.
Dla zobrazowania co mam na myśli dałem porównanie mojego kapsla z piastą od przyczepki IF8. Ta ma też sześciokątny kapsel, tyle że mniejszy. Też jest bez grawerunków, też jest w miarę płaski i wkręcany.
Szedłbym w stronę ciężarówek o kołach z felgami pełnymi (nie szprychowe), coś jak np. Polonia spa.
Pozdr,
makul

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie