lasiutm Napisano 14 Lipiec 2014 Autor Napisano 14 Lipiec 2014 Witam. Ostatnio wpadł mi w ręce taki o to hełm. Chciałbym go odrestaurować. Nie wiem czy będzie to opłacalne. Nie mniej jednak prosiłbym o napisanie krok po kroku od czego powinienem zacząć. Pozdr.
viator01 Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Co znaczy odrestaurować? Bo jak sprawić, by wyglądał jak nowy, to trzeba byłoby do takich magików, co robią z wraków bezwypadkowe samochody :)Ja bym tylko oczyścił, zakonserwował i postawił na półce.
lasiutm Napisano 14 Lipiec 2014 Autor Napisano 14 Lipiec 2014 Głównie mi chodzi o to żeby ''zalepić'' te ubytki .
viator01 Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Najpierw trzeba byłoby i tak go porządnie oczyścić. Myślę, że najlepiej zastosować elektrolizę, bo jak cokolwiek nakleisz na nieoczyszczoną blachę, to będzie dalej korodowała i się całość rozsypie. po oczyszczeniu okaże się ile z tego zostało. Później będziesz mógł dopasować jakąś metodę zaklejania i szpachlowania.
lasiutm Napisano 14 Lipiec 2014 Autor Napisano 14 Lipiec 2014 Słyszałem gdzieś o kwasie szczawiowym. Czy przy takim stanie byłoby to opłacalne ?
MichailPiss Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Hej.Zgodzę się z kolegą wyżej. Trzeba usunąć rdzę. Potem możesz dziury połatać żywicą poliestrową żeby był solidny i zaszpachlować czerep z góry. Na koniec wypolerować i wyrównać papierem ściernym i ładnie pomalować. Ja stosuję takie zabiegi i jestem zadowolony z efektów. Jak ranty są zdrowe to jest łatwa i przyjemna robota. Załączam tak właśnie zrobiony m40. Pozdrawiam
lasiutm Napisano 14 Lipiec 2014 Autor Napisano 14 Lipiec 2014 Dzięki za pomoc i również pozdrawiam :)
Thomson. Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Kolego wystarczy dobrze poszukać na forum. Na dany temat już wiele było napisane. http://odkrywca.pl/helm-renowacja,647725.html#647725Pozdrawiam
viator01 Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Przy takim stanie moczenie w szczawiu nie daje gwarancji dobrego oczyszczenia. Jeśli już, to lepiej byłoby oczyścić luźną rdzę i zastosować fosol, ale elektroliza daje dużo lepsze efekty w takim przypadku.
lasiutm Napisano 15 Lipiec 2014 Autor Napisano 15 Lipiec 2014 Ok rozumiem, dzięki za pomoc. Poczytam jeszcze na forum :)
spetsnaz Napisano 17 Lipiec 2014 Napisano 17 Lipiec 2014 Elektroliza da efekt dużej dziury, ale w tym przypadku na nic więcej bym nie liczył.
viator01 Napisano 17 Lipiec 2014 Napisano 17 Lipiec 2014 Lepiej zaryzykować teraz i zobaczyć co wyjdzie, niż władować sporo środków i zobaczyć taką samą dziurę za jakiś (krótki) czas.Ewentualnie jak będzie to wszystko pokryte, to można byłoby wyczyścić mechanicznie i nałożyć fosol (ale bez tych bredni, które czasem czytam, żeby go zmywać). To środek, który powoduje przekształcenie korozji w związki chroniące przed dalszym jej postępem. Niestety gwarancji nie będzie.
Hebda Napisano 18 Lipiec 2014 Napisano 18 Lipiec 2014 Elektroliza,tanina,B44 i na półkęŁatanie,szpachlowanie nieopłacalne chyba że latasz na reko.Do sklepu po browar w gorszych stanach się latało:)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.