Hornet Napisano 29 Czerwiec 2014 Napisano 29 Czerwiec 2014 Kolejne z E-bay....Spirit jak zwykle mogę tylko rzec..-Dzięki za komentarz.Jak łączysz uszkodzenie końcówki płata R-XIII z prototypem Aerologu??? Dwa zdjęcia,które znam nie wykazują takiego uszkodzenia...
KayFranz Napisano 30 Czerwiec 2014 Napisano 30 Czerwiec 2014 ad post z 2014-06-29 21:22:28Jeśli mowa o Lublinie R-XIII F nr ew. 58-23, zwanym Aerologiem, to po pierwsze primo: w chwili wejścia Niemców na lotnisku stał w hangarze (nietkniętym).Po drugie primo": są fotografie wykonane już po zajęciu Okęcia i samolot ma na nich całe końcówki skrzydeł. Dowód: fotografie w PKL/IV/1, str. 94 i 95. Rzecz jasna, nie można wykluczyć, że uszkodzenia tego skrzydła jednak powstały, ale to w takim razie Niemcy spsuli" zdobycz. Tyle, że po trzecie primo": 58-23 miał na grzbiecie kadłuba, przed krawędzią natarcia dość wysoki słupek (?) anteny. A tego tu nie widać - chyba, że zbrodniczy najeźdźcy odłamali i to.
KayFranz Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Drugi prototyp PZL P.24 - w malowaniu z Salonu Paryskiego, 1934 r.
tokaan Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Panowie.Zdjęcia bodziu000000 z 2014-07-01 21:20:44 i 2014-07-01 21:20:21 to Wilk czy Wyżeł?Skłaniałbym się ku Wyżłowi, ale...
Hornet Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Z E-bay.Fotki od Bodzia przedstawiają samolot PZl-38/I Wilk z silnikami Ranger(pierwszy prototyp).Może takie fotki wyjdą i do Wyżła.....
Hornet Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Dokładnie o ten samolot PZL-38 Wilk chodzi....(E-bay)
Spirit of Warsaw Napisano 3 Lipiec 2014 Napisano 3 Lipiec 2014 ad post z 2014-06-29 23:25:14 i 2014-06-30 22:22:03I. Po zajęciu Okęcia 08.09.1939 r. były znane zdjęcia trzech „Lublinów”:1. pozostawiony przed hangarem №1 Pierwszego Pułku Lotniczego R.XVIB nr rej. SP+BNO Polskiego Czerwonego Krzyża z 02.09.1939 r.2. R.XIIID nr rej. SP-AMG Ministerstwa Komunikacji rozbity (zestrzelony?) ok. 10-15 m metrów za zapleczem hangaru №1 (1 PL)3. R.XIIIF „Aerolog” nr fabr. 58-23 w hangarze №7 tzw. Hangarze Gościnnym (w chwili wejścia Niemców na lotnisku – jak zauważył KayFranz – stan był nietknięty)II. Z ryciny i zdjęcia PKL/IV/1, str. 88/89 dotyczącej rozmieszczenia samolotów WP-1 w październiku wynika, że „Aerolog” stał w hangarze Startu. Jeszcze we wrześniu Wandale wycięli szachownice z pionowego steru (PKL/IV/1, str. 117)III. W późniejszym czasie „Aerolog” był transportowany w okolice lasku pomiędzy hangarami LOT-u a hangarem №1 Pierwszego Pułku Lotniczego; patrz: „Zdjęcie naszego samolotu – część 18 bodzia 2011-06-20 08:23:44”. Ze zdjęcia wynika, że samolot ma uszkodzone śmigło. Ze względu na liście na drzewach, można przyjąć, że „Aerolog” istniał jeszcze latem 1940 r.Pytanie Horneta – cyt ...Jak łączysz uszkodzenie końcówki płata R-XIII z prototypem Aerologu??? Dwa zdjęcia, które znam nie wykazują takiego uszkodzenia.... @ Dobre pytanie, nie wiem, ale albo rzeczywiście samolot został splądrowany przez okupanta (pytanie po co?), albo był czwarty Lublin...? Zdjęcie Horneta jest marne ale ciekawe. Szkoda, nie ma daty, kiedy wykonano to zdjęcie...P.S. Charakterystycznym elementem wyposażenia „Aerologa” była m. in. jedna długa rura nad płatem przed krawędzią natarcia ok. 1 m (KayFranz) i dwie długie rury ok. 1 m pod kadłubem (maszty antenowe?). Kto wie ???Na zdjęciu PKL/IV/1 - ze str. 95 jest to dobrze widoczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.