pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Historia, z którą pierwszy raz zetknąłem się w 2006 roku ale do tej pory nie wiem czym był pierwotnie i jak dokładnie wyglądał wrak autobusu na podwoziu Lublina ew. Gaza 51. 8 lat temu na Forum Polskiej Motoryzacji użytkownik Kiełek06 zamieścił zdjęcia nadwozia stojącego w krzakach pod Miechowem: http://www.fpm.onmoto.pl/viewtopic.php?t=261&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ponieważ forum jest dla zalogowanych, zamieszczam photos made by Kiełek06. Tak wyglądało nadwozie w 2006 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Kiełek napisał na FPM: o lublin ponieważ była na nim tabiczka znamionowa którą chciałem oderwać lecz z braku odpowiednich narzedzi tego nie uczyniłem bo chciałem mieć ją nie uszkodzoną, pojawiłem sie tydzień później a tabliczki już nie było". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Kiełek: w środku auta na słupku dzielącym przednie szyby była malutka tabliczka z napisami: Rejonowy Zakład Telekomunikacyjny Rzeszów nr.inw. 0074/4/663 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 drzwi otwierane odwrotnie niż w typowym Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 poszerzone wnętrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 ścianka oddzielająca część pasażerską od kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Rzut oka do tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Kiełek próbował dowiedzieć się czegoś o aucie ale właściciel był maksymalnie trudny. Wiadomo tyle, że autobus jeździł w PGR w okolicy Miechowa (nie pamiętam nazwy wsi), a po wyeksploatowaniu został sprzedany. Nabywca zdjął nadwozie, które postawił w miejscu, gdzie zostało znalezione jako wrak.Na jesieni 2006 roku pojechaliśmy obejrzeć auto ale próba rozmowy o odkupieniu zaowocowała tylko stwierdzeniem iech stoi".Ponawiałem kontakt telefonicznie, niestety właściciel po prostu rzucał słuchawką. W 2011 roku autobus wyglądał jak na kolejnych zdjęciach, wykonanych przez Kiełka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Jak widać zapadł się prawie całkiem. Próbowałem zainteresować wrakiem różnych kolekcjonerów starej motoryzacji ale każdy kto zobaczył zdjęcia, zniechęcał się stanem auta i postawą właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Próbując odtworzyć historię auta i zdobyć jakiekolwiek archiwalne materiały (przede wszystkim zdjęcia) dotarłem do szefów transportu TP S.A. z Rzeszowa i Lublina. Niestety najstarsze pojazdy, które oni pamiętają, to Robury. Żadna dokumentacja prawdopodobnie się nie zachowała. Około roku 2000 przyszła reorganizacja zakładów telekomunikacyjnych z uwagi na zmiany własnościowe, zmieniła się struktura firmy (m.in. połączenie rejonowych Zakładów Telekomunikacyjnych) i większość dokumentacji poszła do zniszczenia. Dokumenty dotyczące taboru, którego już od dawna nie było na stanie, na 100% zostały zniszczone. To co mogło zostać gdzieś przekazane do zbiorów archiwalnych to najwyżej dokumenty finansowo-księgowe. Z zasady wszelką dokumentację przechowywano w zakładowym archiwum 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Tymczasem wrak ulegał dalszej destrukcji, w ubiegłym roku właściciel wyciął przód i jedne drzwi i sprzedał na złom. Znowu zatelefonowałem i znowu gość rzucił słuchawką. Ale... podzieliłem się tą sprawą z kolegą, który zbiera wielkogabarytowe pojazdy i on - nie wiem jakim cudem - przekonał właściciela do sprzedaży resztek autobusu. Kiedy przyjechał z lawetą, okazało się, że podłoga stała na pustakach i jest w dobrym stanie. Poza nią pozostał dach, jedne drzwi i fragment drugich. Kolega stwierdził, że nadwozie jest na szkielecie drewnianym i on sobie poradzi z odbudową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Aktualnie nadwozie czeka na rekonstrukcję na zakupionym już, sprawnym podwoziu. Ciągle nie wiadomo, kto był producentem tego autobusu. Można przypuszczać, że zabudowa została wykonana w FSC Lublin ew. w innym zakładzie na zlecenie Zakładu Telekomunikacyjnego w Rzeszowie. Być może zleceniodawca był inny (wojsko?) a rzeszowska Telekomunikacja odkupiła używany pojazd. Jeden z moich rozmówców (kierownik działu transportu TP S.A. z Lublina) wspominał, że dawno temu widywał na lubelskich ulicach Lublina 51 z nietypową zabudową, pojazd obsługiwał pralnię orza". Na koniec tej historii prośba do forumowiczów: jeśli ktoś zetknął się z archiwalnym zdjęciem lub innymi materiałami dotyczącymi autobusu na podwoziu Lublina to będę wdzięczny za podzielenie się. Bardzo to pomoże wiernie odtworzyć ten historyczny pojazd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derkb Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Nie pomoże ale jako ciekawostka Północnokoreanski autobus na bazie gaza-51http://www.chinesecars.net/content/sungri-58-bus-conversion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 A przednia opona jakby świeżo od fryzjera wyszła...:-]C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Dąbrowski Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 Cat , to oryginalna amerykańska opona firmy KOJAK.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derkb Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 to jeszcze troche radzieckich autobusów na gazie 51http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%93%D0%97%D0%90-651&stype=image&lr=10473&noreask=1&source=wizmożna też w googlach skopiować i wkleić -1 - to po rusku więc po polsku ART-TA1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derkb Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 (znikło) po rusku: -1 lub -651 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derkb Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 forum nie chce wczytac ruskich liter to link:http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%90%D0%A0%D0%A2-%D0%A2%D0%901 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derkb Napisano 14 Kwiecień 2014 Share Napisano 14 Kwiecień 2014 i chyba najbliższy wyglądem- obrys okna w drzwiach:http://globalcarbrands.com/make/gztm-avp-51/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 22 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2014 Derkb, dziękuję za ostatni trop, widziałem to zdjęcie wcześniej ale nie przyjrzałem mu się, a wygląda na to, że nieźle pasuje. Jedynie dół wykroju szyby drzwiowej się nie zgadza, za to długość autobusu jest w sam raz. Muszę pójść tym tropem i zarzucić temat na rosyjskim forum Gaza 651, może coś ciekawego napiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.