DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 było tego mnóstwo, wracałem po resztki Iła-2 wielokrotnie, i za każdym razem oprócz aluminiowych blaszek wychodziło coś ciekawego
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 oczywiście cała masa potrzaskanych płyt opancerzenia samolotu
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 I spośród całego tego nieszczęścia, po oczyszczeniu i pierwszych próbach identyfikacji zaczęły wychodzić konkretne elementy.Zamki luków bombowych.
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 stalowe wlewy bodaj chłodziwa oleju no i cała fura klapek i aluminiowych zawiasów od płatowca
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 amunicja 7,62mm,12,7mm, 23mm i resztki bomby AO-10, która przypuszczalnie dopełniła losu maszyny. Wyszły też pierwszy raz wydmuchane pociski 23mm. Wreszcie. Tyle było już łusek :)
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 elementy uprzęży pilotów, mocowania do foteli i zamki
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 a zamki jak widać, jeden otwarty, jeden zamknięty. Czyżby jeden z pilotów zdołał wyskoczyć?
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 rzeczy które mnie bardzo ucieszyły, tarcze przyrządów z kokpitu: wskaźnik paliwa, wariometr, jakiś manometr i licho wie co w prawym dolnym rogu. Te tarcze znalazłem jakieś dodatkowe 200 m od granicy obszaru, a więc może nie ze szturmowika? Ale ewidentnie utlenione aluminium jak u reszty. W każdym razie jakiś rodzaj zegara, bo są z tyłu kółka zębate.
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 element który działa na wyobraźnię, spust rakiet - PO - reaktiwnoje orudie - broń rakietowa. Z lewej na wolancie był spust bomb.Na klapce napis uległ zatarciu, więc pilot wydrapał go w przycisku.
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 i tabliczka, na której po raz drugi pojawia się data 1943r. - to nie przypadek. Samolot pochodził z tego okresu. Tylko zważywszy na raczej krótki żywot tych maszyn (patrz ciekawy wątek na Odkrywcy) jak mu się udało dotrwać do marca 1945r.
DOMILUD PL Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 te też z 1943r. pod Stalingrademc.d.n.
eksplorator1995 Napisano 3 Lipiec 2014 Napisano 3 Lipiec 2014 Super znaleziska jak i te krzyże :). Niezłe te ziemianki masz!Pozdrawiam i gratuluję!
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Ciągle przeczesuję miejsce upadku samolotu Ił-2. Znalazłem sporo tak charakterystycznych przedmiotów, że temat nie daje mi spokoju. Kolejne znaleziska świadczą o tym, że teren nie został przeszukany. Być może poszukiwacze odpuszczali sobie to miejsce po napotkaniu na pierwsze aluminiowe złomki. Cel mam jeden. Identyfikacja maszyny i zarazem pilota oraz strzelca. Zadanie z pozoru nie wykonalne, ale może?
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Zakładam wątek na jednym z rosyjskich forów. Podaję daty 01-05.03.1945r. (kontratak niemiecki), dane sowieckich pułków szturmowych, które atakowały Lubań. Obszar zawężam do promienia 20km wokół miasta i proszę o pomoc. Czekam.Pojawia się pierwsza konkretna tabliczka znamionowa. Jakiś zbiornik. Najistotniejsza data – 1943r.
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 W międzyczasie dalej szukam. Namierzam ponownie i kopię coś, co wcześniej wydawało mi się jakimś stalowym prętem wbitym pionowo w glebę w miejscu upadku maszyny. W końcu wyrywam rozczapierzone cholerstwo. I nie żałuję. Lufa działka WJa-23. Wbita pionowo (dosłownie) w ziemię. Nie pod kątem. PIONOWO.
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Zatkana lufa i pożar samolotu spowodowały rozerwanie amunicji w zamku i skutki takie jak widać.
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Żeby to wyczyścić i przetkać (piasek wewnątrz lufy pod wpływem temperatury i ciśnienia zamienił się w krzemionkowy cement) zmitrężyłem ze trzy dni.
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Następnego dnia pojawia się odpowiedź na rosyjskim forum. Konkretne nazwiska pilotów i strzelców pokładowych. Nie ma sensu ich tutaj cytować. W każdym razie Gwardyjskie Pułki Szturmowe – 141 i 155 w dniach 03-05.03.1945r. w trójkącie Lubań-Bolesławiec-Zgorzelec (Lauban-Bunzlau-Goerlitz) odnotowały straty 5 maszyn. To już coś. Ale pada też odpowiedź: Bez numeru samolotu bądź silnika identyfikacja niemożliwa. Ręce opadają.Ale ja dalej szukam i znajduję. Tutaj tabliczka znamionowa od zbiornika chłodziwa. Znowu data – 11.1943r.
DOMILUD PL Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Ciągnę temat. Jeżeli z tamtej strony chcą pomóc, to trzeba to wykorzystać. Proszę na forum o bliższe dane tras lotów bojowych maszyn. Zamieszczam fotki kolejnych znalezionych elementów.Tutaj układ chłodzenia samolotu Ił-2
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.