Skocz do zawartości
  • 0

bagnet tulejowy

bulidamian

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

dodaje kolejne zdjęcia,czy tuleja była obcięta nie wiem, osoba od której go dostałem mówi ze taki bagnet był od kiedy go ma ( czyli od dziecka ) i nie pamięta czy ktoś przed nim go przerabiał( ojciec/dziadek), lata robią swoje. Nie znam sie na bagnetach tulejowych,bardziej interesuja mnie kłująco-sieczne z okresu 1850-1945 wiec jak to napisze jestem zielony w bagnetach tulejowych.

Napisano
przepraszam mój błąd 5 cm, nie iwem jak to zrobiłem
:)
na poczatku mysłalem ze to ten bagnet
http://worldbayonets.com/Bayonet_Identification_Guide/United_States__19th_Century_/B1364/B1364-1.html
ale niestety z profilu" wyglada inaczej, link który mi podesłałes, hmm bardzo go przypomina , górny szflif/wcięcie" koło oznaczeć jest prawie identyczne. Powiedział bym identyczne ale farba je troche zasłania, natomiast inaczej wyglada jedno miejsce ( oznaczone na zielono )
Napisano
To już nic poza pruskim bagnetem wz. 1841 do karabinu Dreyse mi do głowy nie przychodzi. Jest najbardziej podobny i ten detal, który wskazałeś chyba też
http://bajo.cz.sweb.cz/sklad_1/nemecko_1841.pdf
Jeśli tak jest, to gratuluję, bo to dość rzadko występujący fant - chociaż zaraz się okaże, że prawie wszyscy go mają poza mną :)
Napisano
preparat do lakieru dobry pomysł, a prostowanie hmmm chyba palnik Acetylenowy i na gorąco bo jak pęknie na zimno to się chyba pochlastam. Tylko ze palnikiem zawsze się lekka warstwa metalu utleni chyba ze dyszą do spawania tylko problem w tym że się rozhartuje i można łatwo go przetopić trakcie grzania i bedzie widac strefe wypływu ciepła wiec do konca nie wiem jak to zrobie ale gięcie na zimno odpada
Napisano
Gdy niemiecki1841 weźmiemy do rąk(głownią do góry) tak, by widzieć kanał na karabinowy czop w tulei, to głownia znajduje się po naszej lewej stronie. W identyfikowanym bagnecie jest z drugiej strony...