Skocz do zawartości

Motocykle Sokół powracają!


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

Hans, oraz lars71 i inni,
Jednak, po piwie, doszedłem do wniosku że opisywany projekt, nawet jak zrobią prototyp, zakończy sie klapą.
Ramę, na oko, skopiowali z oryginału sprzed ponad 70 lat!!!- będą lutować?, zbiornik tez, silnik (niewazne obcy czy nasz) może i dobry byłby dolniak, ale nowoczesny!, z elektrycznym rozrusznikiem, nie awartjny spełniajacy normy eoro, co2 i inne głupoty, pewno wtrysk musiałby być, sondy lambda czy inne, katalizatory - jak oni chca uzyskac deklarowana moc (coś tam ponad 100koni)z dolniaka chlodzonego powietrzem?, kiedy nawet współczesny harley gornozaworowy....
Wg mnie właściwa droga jest na zdj obok, oba BMW, różnica w wieku również ponad 70 lat....ale kupując współczesne bmw płacisz nie za technologie, rozwiazania etc. sprzed 70 lat.
Ile krzykną za nówkę sokoła, (prawie kopie oryginału- z obcietymi błotnikami, teleskopem z przodu i gadżeciarskim siodełkiem (prawie jak z jawy perak) przy jednostkowej produkcji 30 sztuk rocznie 100 tys, 200 tys? to za te pieniadze kupujesz oryginał- liczacy faktycznie 70lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Odbiegając troszku od sokoła, bida u nas w kraju z krajowymi markami. Dużo sie dzieje w świecie wirtualnym. Wystarczy cad, 3dstudio i na koniec podpicować rendery w photoshopie- syrena meluzyna (wg mnie przyzwoity projekt), było też o innej syrenie głosno nawet zrobili prototyp - ale fatalny wyszła jezdżąca karykatura , były warszawy , był motocykl (wirtualny)z silnikiem 2-suw. w układie X- bardzo interesujacy i niebanalny, ale projekt chyba umarł, sa chinskie z nalepką junaki i romet?- silniki chyba chinskie ale czy reszte robią w Polsce?
Obok wirtualny concept z przed paru lat Tatry, pomimo ze tez to tylko render, to jednak widać, ze facet który go robił miał talent, zaprojektował concept nowej tatry (widać że to tatra) nie kopiujac dosłownie starych elementów tatry czy innych marek wyszedł niebanalny samochód, który w przypadku produkcji jednostkowej maiłby szanse na sprzedaż. Na myśl przychodzi mi nieszczesna Polska Arinnera Hussarya - mogli zrobic wszystko, pusta kartka i działasz, a zrobili kolejne Lamborghini- majac kasę i kupujac praktycznie to samo wybieram renomowane Lamborghini (moze byc styrane i uzywane), ci z Arinnery powini zrobic total odlot, cos niepodobne do niczego istniejacego i budować na tej podstawie własną marke, prestiz, a zrobili jeżdzące gó...no. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pająkiem powtarzam link http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/index.html
i ja osobiście namawiałbym Panią prezes Elżbietę Wawrzynkiewicz z Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnch w Poznaniu by porzuciła tego sokoła" mrzonkę (niech model nowego sokoła nazwają mrzonka" ęsknota" a na rynki zachodnie polisch indian")
Polski był sokół 600/500 -tam przynajmniej w silniku zastosowano parę polskich patentów - sokół 1000 trzeba uczciwie przyznać, to zlepek zmodyfikowanych rozwiazań zaczerpnietych z Indiana i Harleya - są w nim jakies polskie patenty techniczne?
Pani prezes jak ma wyrzucic pieniadze w błoto to lepiej niech wesprze rozwój tego silnika X z linku powyzej.
Bmw ma boksera seria R i rzędówkę 4 z leżacymi cylindrami - seria K, Triumph trójki rzędowe, Moto-guzzi V wzdłuzną, Harley V poprzeczną i springera i co tam jeszcze, Ducati rozrząd desmodromiczny i ramę kratownicową.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie