macvsog Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Y-20 oblatany"Chiński ciężki samolot transportowy Y-20 Kunpeng został oblatany dziś na lotnisku producenta – Xian Aircraft Industry. Lot trwał kilkanaście minut i zakończył się bez problemów.Ciężki samolot transportowy Y-20 Kunpeng wystartował do pierwszego lotu o 14:48 z lotniska ośrodka doświadczalnego Yanliang koło Xian. Po wykonaniu kręgu w rejonie lotniska i niskiego przelotu nad pasem, wylądował po 15:00. Lot odbył się bez problemów".Więcej:http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9561PS Swoją drogą zastanawiam się jaką jakość (trwałość) prezentują chińskie samoloty- czy nie będzie to tak jak z indyjskimi samochodami...?
macvsog Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 No na tym przypadku widać że to zwykle tzw. rzeci świat":http://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_Y-12http://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_Z-9Można więc założyć że cena gra pierwszą rolę, ale czy to znaczy że te maszyny rozsypują się po 5 latach?
Boer Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Wiesz, ta Chinska jakosc...... ja bym nie wsiadl.
Trooper85 Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Płatowce się już nauczyli robić (na ile samodzielnie to już kwestia do dyskusji), ciekawe kiedy poradzą sobie z ebechami", a w szczególności z silnikami. Bo w tej kwestii ciągle są uzależnieni od Rosji i Ukrainy.P.S. W Chinach robi się całkiem sporo podzespołów dla enomowanych" producentów lotniczych. I to nie podzespołów typu drzwi do kibelka :)
Boer Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Trooper nawet Airbus produkuje u nich cale samoloty ,a raczej montuje.Tylko ze te maszyny sa przeznaczone na rynek Chinski.Ja przed wejsciem na poklad zegnal bym sie z rodzina troche dluzej.
Boer Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8476&q=Airbus%20chiny
Nadwojciech Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 Xian Y-20 Chinese military transport aircraft.http://www.youtube.com/watch?v=YNOjggr0hYU&feature=player_embedded
Trooper85 Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 Embraer też ma swój zakład w Chinach. A na potrzeby Boeinga zółci skośnoocy przyjaciele produkują skrzydła do 747-8
s_boj Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 A wiecie, że kiedyś Amerykanie śmieli się z japońskich i koreańskich samochodów? Zobaczycie, że wnuki do kina będą Was wozić chińczykami :)
Boer Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 Ok,probowali zrobic cos na wzor Globemaster , kadlub to jakby troche poszerzony AN12, skrzydla i stery jakby Globemaster, pytanie jakie silniki to napedzaja? jaka awionika jest na wyposazeniu, cos zerzniete , skopiowane co udaje awionike , a silniki o resursie 100 godzin?, w sumie wyszla karykatura obu typow, poczekajmy na rozwoj wypadkow".Chinczycy maja gleboko w tyle prawa autorskie , patentowe ,i jakie tam jeszcze sa, wychodza z zalozenia ze nie jakosc,ale ilosc i komus kto ma kilkaset tysiecy zabytkowych czolgow ten co ma kilkadziesiat super wypas tankow nie poddskoczy , to akurat na tej dzialce ich filozofia sie nie sprawdza, bo latanie to juz takie jest ze fuszerek nie wybacza.
Trooper85 Napisano 29 Styczeń 2013 Napisano 29 Styczeń 2013 Jeśli chodzi o płatowiec to za wiele nowego na tym polu się wymyślić nie da. Zawsze w jakimś stopniu będzie podobny do swoich odpowiedników - C-17, Ił-67, An-70, A400M. Z tego na pierwszy rzut oka kadłub i usterzenie najbardziej przypominają C-17, a płat Iła-76. Z siedemdziesiątką szóstką" łączą go też silniki - Sołowiew D-30KP.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.