por.pil.020 Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Odnośnie 2-óch zdjęć powyżej:- To pierwsze gdzie jest karaś, 2 eRWuDziaki i PWS to co to za lotnisko?- Drugie zdjęcie z PWS26 zainteresowała mnie postać pilota (2-gi z prawej, stoi za samolotem) to Polak czy Niemiec??
Hornet Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Podpisane resztki polskiego samolotu....wszystko z Ebay
Woj1313 Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Foto 2013 02 22 17;32;37 Niemiaszki podpalili PWS 26
KayFranz Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 - To co, towarzysze, pomożecie? - zażartował Pierwszy Sekretarz. - Pomożemy! - zażartowali robotnicy...------ A teraz do rzeczy:Na lubelskim odcinku" Gazety Wyborczej ukazała się seria fajnych fotografii z przełomu lat 30. Są tam RWD-5, jest Spad-51, jest PWS-50 z zimowych zawodów, jest całkiem nieznane foto szybowca NN-1 oraz m.in. dwa, które intrygują mnie od paru dni. To fotki z katastrofy (nr 8 i 9 w zestawie):http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,13409768,Robota_szpiega_,,9.htmlmającej miejsce chyba prawie na pewno" na lubelskim lotnisku, bo hangary są charakterystyczne, z tym okapem nad wejściem i łukiem okien. Wypadek wygląda dość poważnie, nie jestem pewien, czy obok wraku ktoś nie leży, chociaż oddalający spokojnie się gapie mogą sugerować, że to raczej ktoś upozował się do makabrycznie wyglądającego pamiątkowego zdjęcia. Samolot ma rejestrację polską, więc wypadek nie jest efektem pierwszego oblotu jakiegoś wynalazku. Nie mogę jednak za czorta dojść - jaki to typ samolotu. Z majątku" LKL-u - raczej nie, podczas Zimowych Zawodów 1931 - też nie, bo były raczej ezkrwawe".Najbardziej prawdopodobnym - moim - typem jest PS-1 (rej. SP-ABC), tyle że w historii samolotu nie mogę znaleźć żadnego poważnego incydentu z Lublina. Obrys płata pasuje, ogonek niby też, także różna grubość zastrzałów zgadza się z planami PS-1. Tyle, że takie zniszczenia chyba byłyby gdzieś odnotowane. No i nie wiem, co to i gryzie mię to znacznie"...To co, towarzysze? Pomożecie?
Wojtek1 Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Powierzchnia skrzydła wygląda na wypukłą, więc raczej dolnopłat. Widać kształt steru kierunku, trza by się zagłębić w papiery...
KayFranz Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Chyba znalazłem.Jan Pawłoski (John Pawloski?) rozbił w styczniu 1930 w Lublinie JD-2bis SP-ACO. Zginął mechanik W. Laudański. Przyznam, że JD-2 to była pierwsza myśl, ale zmyliły mnie te współczesne rysunki. Wg nich obrys płata powinien być prostokątem, ale teraz przyjrzałem się fotografiom Adepci" SP-ADP i tak nie jest. Sprawdziłem w opisach tekstowych w PKL (t.1): w wersji is" były inne. Po prostu nigdzie na rysunkach nie pokazano, że JD-2 i JD-2bis miały inne kształty końcówek skrzydeł i założyłem, że obie wersje miały takie same.To se teraz herbatkie zrobiem...
romigraf Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Owszem, to na 105% jest JD 2. Mam jednak pewne wątpliwości co do tego, czy jest to SP-ACO. Tu masz fotkę roztrzaskanej SP-ACO i przyznasz, że krój liter rejestracji jest nieco bardziej antyczny". Nie śpiesz się więc tak z hierbatką :-)
romigraf Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Załączam też zdjęcia końcówek skrzydła JD 2 i JD 2bis.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.