Skocz do zawartości
  • 0

Tłokowa oliwiarka ?


Autsajderr68

Pytanie

Napisano

Dzień dobry kolegom. Znalazłem takie oto cudo ". Jak widać wyrób mosiężny, tłoki skórzane, długość w złożeniu - 36cm, średnica - 4cm. Wzór i wykonanie solidne, trąci przedwojennymi czasami, ale zalatuje coś mi trochę PRL - em... Brak jakichkolwiek sygnatur. Spotkali się koledzy z taką rzeczą ? Oliwiarka ? Coś z weterynarii ( lewatywy ? ;-) ) albo mechaniki samochodowej ? Inne propozycje ?

Pzdr.

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
I tego i tego.
Czasami jest dalej używana w rożnych odmianach, ostatnio jak zmieniałem olej w skrzyni biegów /korek z boku/ to coś takiego się przydało, olej wlewany był grawitacyjnie bez użycia tłoka.
Napisano

Dzień dobry kolegom. Znalazłem takie oto cudo ". Jak widać wyrób mosiężny, tłoki skórzane, długość w złożeniu - 36cm, średnica - 4cm. Wzór i wykonanie solidne, trąci przedwojennymi czasami, ale zalatuje coś mi trochę PRL - em... Brak jakichkolwiek sygnatur. Spotkali się koledzy z taką rzeczą ? Oliwiarka ? Coś z weterynarii ( lewatywy ? ;-) ) albo mechaniki samochodowej ? Inne propozycje ?

Pzdr.

Napisano
No, dzięki, ale najlepiej jakbyś poparł swoją diagnozę jakimś foto...albo sobie sam poszukam, rozum i sprawne ręce jeszcze posiadam ;-)
Intuicyjnie zalatuje PRL - em, a z wykonania przedwojniem " ;-)

Serdeczne dzięki, pzdr.
Napisano
Najprawdopodobniej jest to oliwiarka kolejowa.Takie same posiadali maszyniści parowozów na PKP i nie tylko.Służyły one do nalewania oleju do smarownic wiązarów i tłoków.OLej trzeba było co trochę sprawdzać i uzupełniać.Mosiężnych używali
maszyniści parowozów pośpiesznych.
Napisano
Używałem takiej w latach 80-siatych do uzupełniania oleju w skrzyniach biegów i tylnych mostach samochodów.Były na wyposażeniu wiekszości warsztatów samochodowych.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie