Wojciech115 Napisano 25 Lipiec 2012 Share Napisano 25 Lipiec 2012 Piękna robota, piękny pomysł, piękny sprzęt !!! :) Gratulacje kolego czekamy na efekt końcowy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wander Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 chciałem zapytać o bagażnik bo płaskowniki montażowe są przykręcone do osi koła a nie do ramy czy takowe też były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansdekawka Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 Tak były oba te systemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianLca Napisano 30 Sierpień 2012 Share Napisano 30 Sierpień 2012 R51: gratuluję cierpliwości i pięknego efektu! Jestem w trakcie obienia" truppenfahrrad-a i wiem o ile szczegółów trzeba zadbać...Przy okazji mam również pytanie:Czy spotkał się ktoś z ruppenf" z osłoną na łańcuch? Pzdr. Damianlca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol1944 Napisano 30 Sierpień 2012 Share Napisano 30 Sierpień 2012 Witam!Również zamierzam wziąć się za odbudowę Truppenfahrrad gdy skompletuje całość na pewno pochwale się moją pracą krok po kroku,ale najpierw chciałem zapytać o tzw zaciemniacze na przednia lampę chyba materiałowe. Mógłby mi ktoś coś więcej na ich temat powiedzieć? Na fotach z epoki doszukałem się szparek na szkłach lamp co moim zdaniem było zaciemniaczami. Czy były takowe używane??I prośba :) Mógłby ktoś podrzucić wymiary bagażnika PALLAS z płaskowników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 31 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2012 zaciemniacze na lampach w rowerach wosjkowych... Zadziwiająco zaczęły schodzić różne tego typu wynalazki na Allegro. Wykonywane z ebonitu, materiału, metalu itd itp...Wydaje się że produkowane były na rynek cywilny wobec rozporządzeń o potrzebie zaciemnienia. Nie spotkałem się ze zdjęciem Truppenfahrradów z takimi pokrowcami na lampach. Jako że obok zielonej barwy (równie niepoprawnej) nadają rowerowi egzotycznego wyglądu odwracają uwagę od braku odpowiedniego bagażnika, kierownicy, czy siodła, które to właśnie sprawiają, że zwykły rower staje się Truppenfahrradem...Mym zdaniem te zaciemniacze są zupełnie niepotrzebne przy Truppenfahrradzie a w każdym razie nie są jego regulamionowym wyposażeniem.Bagażnik Pallas- długość 47, 5 cm - szerokość 26 cmszerokość płaskowników - 18 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol1944 Napisano 2 Wrzesień 2012 Share Napisano 2 Wrzesień 2012 Dzięki za wymiary bagażnika. Na pewno nie tylko mi się przydadzą. Swoją drogą przedstawiam fotkę z omówionymi wcześniej zaciemniaczami. Przynajmniej takie sprawiają wrażenie. Pozdrawiam. Yabol1944 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzich_majewski Napisano 10 Listopad 2012 Share Napisano 10 Listopad 2012 Wymiary wszystkich modeli ze zdjęcia są takie same.Jednak modele 1i2 nie posiadają napisu PALLAS.Był jeszcze model produkowany w Czechach,który miał przesunięte środkowe wzmocnienie,co zmieniło i przesunęło do przodu część mocowaniapod siodełkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cowboys From Hell Napisano 10 Listopad 2012 Share Napisano 10 Listopad 2012 Witam panowie.Wiem że nie wycenia się na forum ,ale mam pytanko.Ile może być wart taki rower kompletny.Ostatnio jak byłem w pracy to widziałem pewnego starszego mężczyznę na rowerze który wydawał mi się poniemiecki".Nie pasował mi tylko hamulec ręczny bo myślałem że wtedy nie było jeszcze takiego patentu, ale na fotkach widzę że jednak był.Chciałbym odkupić od tego Pana ten rower ,ale nie wiem ile mogę mu zaproponować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike66machine Napisano 1 Czerwiec 2013 Share Napisano 1 Czerwiec 2013 Wszystko pięknie ładnie , szkoda tylko że REKORD to Polski rower produkowany w Bydgoszczy przed wojna , lepiej było odbudować rower rodzimej produkcji niż uzyskać wojskową skrętkę która pomimo gadżetów i tak nie będzie oryginałem Swoją drogą naoglądałem się tych Polskich wersji truppenfahrradów , z ram od ZZR lub ukraina , nie pojmuję mentalności rzekomych militarnych rekonstruktorów , za oryginalny mundur potrafią wydać sporo a rowery wojskowe robią z byle czego , gdzie więc jest ta granica autentyczności? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 18 Październik 2014 Autor Share Napisano 18 Październik 2014 Odświeżam temat bo doszły nowe elementy, no i zainteresowanie Truppenfahrradami zatacza coraz szersze kręgi. Niebawem podeślę fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Ostatnio udało mi się pozyskać niemalże całą przekrojówkę przez bagażniki stosowane w Truppenfahrradach. Wszyscy znamy ten najbardziej klasyczny (to ten po lewej). Nie był to jednak jedyny typ bagaznika do Truppenfahrradu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Tutaj wersja określana jako wczesna"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 tył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Przeploty dla rzemieni wykonane z dospawanych taśm stalowych o niewielkiej grubości (ok. 1mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 I maluszek na dwie MG skrzynki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Jeden z typów wsporników. Ten akurat był przy bagażniku wczesnym"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Że rama z Bydy to wiem, ale chyba Ukrainie daleko do niej...Czy szanowny kolega łudzi się że Truppenfahrrady wykonywane były od podstaw dla armii?Regulamin wymagał silnej i pewnej" ramy i tyle. 90% Truppenfahrradów to były rowery rekreacyjne z tamtych czasów przerobione przez z dołożenie odpowiedniego osprzętu- bagażnika, siodła, kierownicy, hamulca, skrzynki podramowej, montażu do zelty lub różnych rodzajów broni.Rama jest najzupełniej z epoki. Niebawem zamieszczę zdjęcia innej ramy, która ma wymagane regulaminem numerowanie pod siodłem (na razie skończyła się spawać i wylądowała w malarni proszkowej).Dla mnie tajemnicza tendencja to malowanie Truppenfahrradów na charakterystyczny piaskowy kolor (Sandgelb) lub Dunkelgrun albo nawet w kamuflaż wielokolorowy. Instrukcja wyraźnie pisze o czarnym macie a po 1941 o zamalowywaniu tabliczek wytwórcy (z reguły z miedzi lub mosiądzu). O innych kamuflażach milczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2015 Na zakończenie uchwyty montowane na kierownicy i służące do przytroczenia Zelty lub puszki z maską p- gaz. Ostatnio trochę takich uchwytów pojawiło się na rynku z czego skwapliwie skorzystałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R51 Napisano 15 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2015 Powoli, powoli Truppenfahrrad się buduje jednak jeszcze wiele wody w Wisle upłynie kiedy go skończę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomson. Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Fajny klein w tle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitalis Napisano 29 Marzec 2018 Share Napisano 29 Marzec 2018 Przed laty otrzymałem od wujka rower marki NSU. Wujek był lekarzem i rower ten służył mu jako środek transportu w czasie okupacji. Gdy wyprowadziłem się z domu, rower pozostał w Poznaniu a do dzisiaj przetrwała z niego tylko rama z kierownicą i pedałami. Nie mam ambicji przywrócenia go do stanu oryginalnego, mam jednak nadzieję że zdołam go chociaż uruchomić. Oczywiście nie był to Truppenfahrrad ale w szukaniu informacji na temat rowerów z tamtych czasów, bardzo pomogło mi wpisanie w wyszukiwarce słowa Truppenfahrad. Przy okazji mam również pytanie:Czy spotkał się ktoś z "truppenf z osłoną na łańcuch?Pzdr.Damianlca"Przy okazji chciałbym napisać dlaczego moim zdaniem Truppenfahrady nie posiadały osłony łańcucha. W rowerze NSU taka osłona się znajdowała i przy jeździe terenowej nieźle hałasowała (pod wpływem uderzeń trochę luźnego łańcucha). W wojsku była by to poważna wada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.