Jump to content
Sign in to follow this  
R51

Truppenfahrrad

Recommended Posts

Witam wszystkich zainteresowanych tematem niemieckich rowerów wojskowych. W tym watku postaram się na bierząco pokazywać moje wysiłki mające na celu złożenie do kupy Truppenfahrradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zaczęlo się od strychowego odkrycia. Tajemnicze skrzynki z perforacjami nic mi nie mówiły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a ten ptaszek utwierdził mnie w przekonaniu że jest to coś niemieckiego. Dopiero jednak po dłuższym czasie załapałem od czego jest ta skrzynka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było się dokształcić poprzez lekturę. Potem mijały kolejne miesiące i lata, które strawiłem na pozyskiwaniu części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierownicę na przykład otrzymałęmw prezencie od kolegi, który wykopał ją podczas wspólnej wyprawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siodło zakupione zostało na... dominiku. Sprzedawca do końca nie zdawał sobie sprawy co sprzedaje więc cena była mało wygórowana... Proszę zauważyć artystyczną srebrzankę jaka zostało poktyte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z początku nosiłem się z myślą wykorzystania wykopanego bagażnika, który również został mi podarowany (ale przez innego kolegę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu jednak szarpnęłem się i dokonałem zakupu za pomoca wujka Allezło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ram miałem kilka zakupionych na złomach, wytarganych ze strychów i pozyskanych w podobnych okolicznościach. Razem nie stanowiło to jednak krzepiącej całości. Jak zwykle pomogli nieocenieni koledzy, dzięki którym widzę już kres owej męki twórczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOże jeszcze brakuje odpowiedniego hamulca, nie zamontowałem jeszcze dynama i tylnego odblasku, ale na rowerze można już śmigać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Charakterystyczne siodło z agrafką" z przodu jak w ukrainach". Dla siodeł Truppenfahrradó charakterystyczne są sprężyny plecione z z dwóch drutów.Ten egzemplarz z wytłoczoną nazwą Brennabor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagażnik sygnowany Pallas" mógł pomieścić trzy MG- Kasty. Wykonany z płaskowników z charakterystycznymi otworami do przeplecenia troków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampa Nirona" o charakterystycznym walcowatym kształcie. Nie mam serca zamalować oryginalnych chromów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reanimowana kierownica z patentem Ekspress Werke pozwalającym na jej odejmowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już na disiaj koniec. Tutaj zakupiona od kolegi z Sewastopla blacha rowerzysty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aha jeszcze jedno. Niektórzy mogą być zadziwieni dlaczego prezentowany przeze mnie odrestaurowany rower ma kolor czarny. Większość prezentowanych Truppenfahrradów pomalowanych jest na zielono a nawet w kamuflaż charakterystyczny dla czołgów z końca wojny. Powiem szczerze że nie natrafiłem na jakikolwiek przekonujący dowód że Truppenfahrrady miały kolor inny od czarnego matu. Jeśli ktoś takowy przedstawi ozłocę go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information