Skocz do zawartości

Hipopotam z AMZ Kutno.


erwin1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Kupiłem majowy Raport a w środku numeru zobaczyłem zdjęcie gotowego prototypu Hipopotama! Powiem szczerze że robi wrażenie!Czy ktoś z was ma może jakieś informacje i inne zdjęcia tej bardzo ciekawej konstrukcji?!
Pierwsza prezentacja w Paryżu na Eurosatory trochę za daleko jak dla mnie ;(.
Na stronie www.amz.pl jak zwykle ani słowa i zdjęć tej konstrukcji tak jak chyba od wielu lat nikt nic tam nie zmienił!!
Pozdro.
Napisano
Jedyne informacje o tym wozie są w Raport-wto chyba z zeszłego roku. Numeru nie pamiętam. I troszkę jest tu:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/411776,hipopotamy-pomoga-rosomakom,id,t.html?cookie=1
Napisano
Powiem wam że na zdjęciu w Raporcie to kawał wielkiego ydlaka" z tego Hipcia!! Koła ma większe niż w Rosomaku-16.00xR20 , takie jakie montuje się teraz w MRAPach w afganie!!Ciekawe jak z odpornością na IED?
Napisano
Tylko poco budować taki pojazd, jaki sens mają takie pojazdy - chyba tylko po to aby nabić kasa profesorków z WAT i onnych IC MON,

Przecież z góry wiadomo, że WP go nie kupi
Napisano
To że wojsko go nie kupi to jasna sprawa. Ta konstrukcja wygląda na typowego składaka z COTSów, czyli części dostępnych na rynku. Od tego weźmiemy koła, od innego zawieszenie, od następnego coś tam jeszcze, nieudolnie poskładamy i ustawimy pod to przetarg w MON'ie. Firma z Kutna po raz kolejny próbuje wyważać otwarte drzwi. Cały czas mam jednak nadzieję, że pojawi się w Polsce ktoś kto zaoferuje pojazd jaki da się sprzedać i naszemu wojsku, i zagranicznemu kontrahentowi. I nie liczę tu na Bumar.
Napisano
A skąd wiadomo że wojsko go nie kupi?
Co do samej konstrukcji to że na razie jest to składak to jest w tym rochę" prawdy.Tylko rochę" bo firma buduje go na własny koszt i ryzyko , to nie ma się co dziwić że biorą tzw.gotowce.
AMZ w ciągu ostatnich kilku lat poczyniła ogromne postępy w rozbudowie zakładu i możliwości samodzielnej produkcji we własnym zakresie wielu kluczowych elementów u siebie!Choćby tak ważnego elementu jak :rama pojazdu!Do tej pory uda" była ich a tzw. ama" pochodziła od włochów albo francuzów.

Czy Hipcio ma ramę ich konstrukcji , nie wiem , ale patrząc na gabaryty tego transportera nie wydaje mi się aby na rynku był tzw. gotowiec ?!Może Tatra zaoferowała by coś takiego?
A co do tego czy WP to kupi to powiem tak :jak by mieli takie dojście do decydentów jak ludzie z Siemianowic to by pewnie sprzedali ale nie mają i ile ich pojazdów jest na stanie naszej armii i służb to widać.Znikoma ilość.
Pamiętacie aferę z pojazdami mino odpornymi w afganie?
AMZ przetestowała na odporność IED w Sulejówku kilka swoich pojazdów z kompletną dewastacją wyłącznie!I co ? I nic!.Wysłaliśmy więcej Rosomaków i wypożyczyliśmy więcej MRAPów i innych pojazdów od naszego sojusznika za nie małe pieniądze!!Czyli jak zwykle : inni zarobili na naszej głupocie!! I tak to jest w tym naszym pięknym kraju rządzonym przez wybrańców ludu" ;(
Pozdro.
Napisano
No i co z tego, że AMZ przetestowało, jakie są tego wyniki????
A dlaczego wysłano więcej Rosomaków - po prostu są w miarę bezpieczne. Nikt nie podejmie decyzji o wysłaniu żołnierzy na patrol w blaszankach z AMZ!
Napisano
Gratuluję takiego myślenia. Z podejściem ie może się udać" nigdy daleko nie zajdziecie.

AMZ oczywiście buduje ten pojazd według potrzeb Wojska Polskiego pod program pojazdu rozpoznania inżynieryjnego. Poprzedni pojazd w tym projekcie czyli KTO Ryś" z WZM5 okazał się zbyt mały aby zabrać cały wymagany sprzęt.

Tu AMZ widzi swoją szansę i dlatego buduje coś tak dużego. W sumie wszystkie ich pojazdy były budowane pod potrzeby WP lub ewentualnie Policji (pierwszy Dzik).
Problem polega na tym, że realne potrzeby nie zawsze idą w parze z potrzebami politycznymi oraz możliwościami budżetu. Polska jest chyba jedynym dużym krajem w NATO który praktycznie nie zarządza procesem rozwoju nowego sprzętu.

Jednak największym problemem konstrukcji z AMZ są importowane podwozia modeli nie używanych w WP.
Przez to ewentualny zakup miałby sens przy dużej ilości egzemplarzy oraz transferze do Polski technologii przynajmniej części kluczowych podzespołów. Wszytko po to aby nie uzależniać nadto od niepewnych dostaw części z importu w okresie eksploatacji sprzętu (około 30 lat).

Oczywiście przedstawiam tu wyłącznie swoją opinię na ten temat.
Napisano
Mirass wyniki przeszły najśmielsze oczekiwania!! Powiem tylko tyle że z łatwością przeszły testy na odporność na wszystkie miny i ładunki wybuchowe jakie sobie życzył MON! Ale oficjalnie nic nie przeciekło do społeczeństwa bo wyniki podobno utajnił MON. Takie i inne ciekawostki mówił Mi pracownik serwisu AMZ na VII zmianie jak to mamy w zwyczaju przy długich nocnych rozmowach Polaków" ;))a muszę się przyznać że moja księżycówka" była przedniej jakości i rozwiązała nie jeden język wtedy .............................
Napisano
A czy ten pracownik serwisu zdradził jakie to były normy pod kątem których testowano pojazdy z AMZ, jakiś Stanag czy inne normy? Konstrukcja porządnego pojazdu opancerzonego to lata gromadzenia specjalistycznej wiedzy i naprawdę nie wierzę żeby ktoś w AMZ ją posiadał. Chyba że 'podkupili' ludzi z Bumaru. W Polsce od międzywojnia nie buduje się pojazdów opancerzonych od zera, a tylko rozwija czyjeś pomysły. Poza tym mały budżet wojska skutecznie torpeduje jakiekolwiek próby konstrukcji czysto polskiego pojazdu.
Napisano
Chodziło o podstawowy wymóg odporności na wybuch ekwiwalentu 6 kg trotylu jak sobie przypominam , bo i w prasie fachowej też tak pisali .
http://pl.wikipedia.org/wiki/PT-Mi-Ba http://pl.wikipedia.org/wiki/TM-62M- To były najpopularniejsze miny w UWarsz. i w Afganistanie , pod ten typ min albo im pochodne , były testowane i pojazdy z AMZ i z Siemianowic.
Co do wiedzy i doświadczenia to nie do końca tak jest.W naszym kraju są różne instytuty i placówki badawcze które prowadzą różnego typu badania i testy związane z odpornością na wybuchy oraz związane z tym testy nowych typów min.Ta wiedza jest dostępna dla tych co mają wszelkie potrzebne ku temu zezwolenia i mogą to wykorzystać dla swoich celów tworząc np. pojazdy mino-odporne.
Jak sam wiesz dziś odpowiednie oprogramowanie komputerowe pozwala również na stworzenie odpowiedniej fizycznej symulacji działania materiału wybuchowego na dany pojazd.Jest to tylko kwestia odpowiedniego programu.Tak np.zaprojektowano i wykonano nowe skrzydła oraz całe samoloty pasażerskie takie jak Boeing 787 czy Airbus A-380.
Napisano
Jakie 6 kg,
Jest parę klas odporności balistycznej.
A co do oprogramowania - to jest ono tylko tak dobre jak ludzie, którzy je piszą a potem obsługują.
W przypadku modelu oddziaływania wybuchu na pojazd przy obecnych programach uzyskuję się zgodność około 50% - czyli bardzo, bardzo, bardzo mało.
Nie wystarczy kupić komputer i oprogramowanie - trzeba mieć jeszcze bardzo dużo wiedzy i sporo doświadczenia.

A pijany serwisant nie jest dobrym źródłem wiedzy, podobnie jak wikipedia..
Napisano
Widzę Mirass że jesteś ekspertem w tej dziedzinie jak tak piszesz?Wytłumacz tylko nam , jak to jest takie nie dokładne , dlaczego na świecie nie powstaje już nie tylko żaden nowy samolot ale i samochód osobowy??!!

Co do odporności balistycznej to chyba nie tak? Odporność balistyczna jest na pociski nie zawierające mat. wybuchowego a nie na IED ?!Z tego co czytałem i dowiedziałem się min. na MSPO w Kielcach wojsku chodziło głównie o odporność na to właśnie zagrożenie. W Afganistanie możesz jechać w pojeździe o najwyższej klasie odp. balistycznej i nic ci to nie da jak dostaniesz z RPG!!!!--https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/img_1721.jpg

Jak ktoś jest zarozumiały , chamski i niekomunikatywny to żaden alkohol mu nie pomoże w nawiązaniu jakichkolwiek znajomość czy zdobyciu informacji a wróci z każdej misji z łatką palanta" i tysiącami zdjęć ze swoją osobą w roli głównej oczywiście!!
Napisano
Razzzz85 masz może jakieś dane i inne zdjęcia tego Hipci??
Muszę przyznać że dla mnie jest po prostu przepiękny ;))))!! Mam mimo wszystko nadzieję że wyjdzie coś z tego ciekawego projektu!!
A swoją drogą to co można by zbudować w takich zakładach jak WZMot-5 w Poznaniu czy w Gliwicach przy odpowiedniej polityce zamówień i finansowania ?!
  • 2 months later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie